Vodíkové autobusy pro Londýn

Londýn dnes patří mezi nejprogresivnější světové metropole s ohledem na ekologickou dopravu. Poplatky za vjezd do centra, budování nových jízdních pruhů pro kola, nabíječky pro elektromobily a další aktivity dávají Londýnu a především jeho starostovi Kenu Livingstonovi punc opravdového bojovníka za životní prostředí. Nejnovějším zářezem na pažbě se stává dohoda mezi společnostmi Air Products a Transport for London. Díky ní vyroste v Londýně vodíková čerpací stanice, která bude dodávat vodík pro vodíkové autobusy, které začnou ve městě jezdit už v roce 2010. První várku o deseti kusech dodá americká společnost ISE. Pět z nich „pojede“ na palivové články a pět z nich bude vodík přímo spalovat.

zdroj: autobloggreen

elektromobily Zevan a Zecar

Zecar a Zevan – elektromobily z Británie

Malá „domácí“ britská automobilka Stevens Vehicles Ltd. se zabývá vývojem elektromobilů. Momentálně má v nabídce modely Zevan (elektrický van) a Zecar (osobní pětimístný elektromobil). Na rýsovacích prknech se ještě nachází Zecab. Předpona „ze-“ vychází ze spojení „zero emission“, tedy nulové místní emise, které jsou pro elektromobily samozřejmostí. Maximální rychlost elektromobilů je 90 km/h při dojezdu 90 km. Hodí se tedy především do měst. Zevan stojí bez daně 11 995 liber, tedy asi 420 000 Kč. Přesto se ale tato vozítka Britům podle všeho vyplatí.

Toyota Yaris

Londýnští elektromobilisté se zlobí

Poplatky za vjezd do centra Londýna jejichž výše je závislá na emisích CO2 jsou známé již po celém světě. Takový systém nahrával hlavně elektromobilistům, kteří byly od poplatků osvobozeni.
Elektromobilům a ostatním alternativám, které neprodukují více než 120 g CO2/km, sice výhoda zůstala, ale přibudou k nim i všechny ostatní konvenční automobily splňující onu hraniční hodnotu emisí oxidu uhličitého.

Elektromobil Fiat Fiorino

Fiat Fiorino dodávka do konce roku 2008

O elektromobilu Fiat Fiorino už jsme psali, tenkrát šlo o verzi pro osobní dopravu. Už tehdy se objevovaly dohady o tom, že do února 2008 by měla být venku také dodávka Fiat Fiorino. Aktuálně se však objevily informacení o zpoždění dodávky, která bude poháněna lithium-iontovými bateriemi, bude mít dojezd 100 km a max. rychlost 80 km/h. Fiat tak bude mít obrovskou základnu potenciálních zákazníků ve velkoměstech, které vybírají poplatek za vjezd do centra, jako je například Londýn. Pro elektromobilu nebo obecně automobily s nulovými emisemi poplatky neplatí.

Smart ForTwo ED

100 elektrických Smartů v Londýně

V polovině prosince se Londýnem bude prohánět kolem stovky malých elekotrmobilů Smart ForTwo. Jedná se o test, který by měl předcházet uvedení Smartu do prodeje v roce 2010.

Testované vozy nebudou směřovat k jednotlivcům, budou určeny hlavně pro oganizace – využije je například londýnská policie. První série je vybavena NiMH bateriemi, které poskytnou vozu dojezd kolem 100 km. Plné dobití zabere 3,5 hodiny.

Londýn rozšiřuje zóny s nízkými emisemi

Londýnský starosta Ken Livingston se o obyvatele svého města stará s nebývalou vervou. Snaží se z Londýna udělat čístší město, a tak nejenže před lety zavedl poplatky pro vjezd do London City, ale nově rozšiřuje také tzv. LEZ (Low Emission Zone). Jedná se o zóny, kam mají zpoplatněn vjezd všechny lehké i těžké nákladní automobily a autobusy.

Británie: solární loď v Hyde Parku

Po Serpentine Lake, součásti londýnského Hyde Parku, se můžete projet jedinečnou solární lodí SolarShuttle vytvořenou Christophem Behlingem, zakladatelem společnosti SolarLab. Jedná se o nejpokročilejší a největší solární loď v británii, uveze až 42 pasažérů. Ekosystém okolního parku je velmi křehký, a tak byla zvolena právě tato ekologicky nezávadná doprava. Solární loď nevypouští žádné emise, je tichá, generuje energii, která může být vypuštěna zpět do elektrické sítě.

V Londýně jezdí první hybridní double deckery

Ikona Londýna, červené dvoupatrové autobusy, vstupují do nového století v duchu aktuálně populárních hesel: ekologie, globální oteplování, emise. Nové jsou vybaveny 1,9 litrovým naftovým motorem, který pohání generátor napájející 660V lithium-iontovou baterii, která zase napájí dvojici 85kW elektromotorů. Původní autobusy poháněl sedmilitrový obr. Sníží se emise, a tedy i znečištění centra, hlučnost, a především spotřeba. Londýnská doprava se tak opět o něco zlepšuje. První hybridní jezdí na lince 141, tak až příště budete v , určitě se svezte!

Londýn zavádí volné nabíječky elektromobilů

je unikátní město z mnoha důvodů. Jedním z nich je i fakt, že za vjezd do města je nutné platit. Radnice se ale snaží bojovat proti obrovskému množství aut a tím i zplodin i jinak. Ve Wellington Street a Southampton Street poblíž Covent Garden zavedli totiž volně přístupné nabíječky . Načerpaná energie je kompletně zdarma. Radnice plánuje dalších 48 pro elektromobily jen ve Westminster City.