Nanotechnologie v bateriích

Nanomateriály a jsou, zdá se, jedním z klíčových směrů (viz. nanogenerátory), které v budoucnu umožní masovější rozšíření automobilů na elektrický/alternativní pohon.
Už několik společností vyrábí své baterie s pomocí nanočástic. Nejnovějším přírustkem do party je spoečnost Decktron/Nanoexa, která vyrábí lithium-iontové baterie. Nový nanokrystalický materiál vyvinutý v této firmy má umožnit výrobu li-ion baterií o výkonu až 3 kW/kg.
Nová generace lithium-iontových baterií vyrobených pomocí nanotechnologií by mohla výrazným způsobem rozšířit možnosti dnešních hybridních automobilů a .

Ford Airstream – minivan na vodík

Na autosalonu v Detroitu oznámila automobilka Ford ve spolupráci se společností Airstream nový koncept Ford Airstream. Jedná se o zářivě stříbrný hybridní minivan poháněný systémem HyDrive (HySeries Drive). Hlavním zdrojem energie jsou vodíkové palivové články plus lithium iontové baterie. Dojezd na baterie je 40 km, na palivové články 490 km. Baterie lze nabíjet přímo ze zásuvky, jedná se tedy o tzv. plug-in hybrid. Kombinovaná spotřeba hybridního automobilu Ford Airstream se má pohybovat kolem 5,7 l/100 km. Automobil Ford Airstream je vybaven futuristickým interiérem, kde lze například sledovat DVD či se připojit na internet.

Ford přemýšlí o plug-in hybridu

Americká automobilka Ford nepatří právě k průkopníkům alternativních pohonů. Přesto už má několik hybridních automobilů na americkém trhu, jmenovitě například Escape/Mariner/Tribute, a chystá model Fusion na rok 2008.
Nancy Gioia, ředitelka hybridního vývojového programu automobilky Ford, nicméně nedávno dala světu vědět, že přemýšlejí také o vývoji nového plug-in hybridu, tedy „hybridu do zásuvky“. Největším problémem je ovšem, jako obvykle, baterie. Ceny pokročilých lithium-iontových baterií jsou totiž stále příliš vysoké.

Elektromobil Subaru získal ocenění vlády

Elektromobil R1e, malé městské vozidlo automobilky Subaru, získalo ocenění japonské vlády za přínos životnímu prostředí. Elektromobil byl vyvinut ve spolupráci společností NEC Lamilion Energy, Ltd., Tokyo Electric Power Company a Subaru.
Elektromobil R1e vyniká zejména svým rychlodobíječem, který dokáže dobít automobil za 15 minut (ostatní elektromobily běžně až osm hodin). Dojezd je 80 km a maximální rychlost 100 km/h. Životnost lithium-iontové baterie je 10 let nebo 200 000 km, což je mnohonásobně více než u jiných elektromobilů.

Nová Toyota Prius bude mít lithium-iontové baterie

Podle britského vydání magazínu AutoExpress bude nová generace modelu Toyota Prius obsahovat místo klasických nikl-metalhydridových baterií vyspělejší lithium-iontové baterie. Ty mají vyšší kapacitu při meních rozměrech. Díky tomu by měl být vylepšen také interiér modelu Prius. Lepší baterie také umožní Priusu častěji jezdit čistě na elektřinu zejméně v městském provozu.