auto hybrid Toyota Le Mans

Toyota se vrací na závodní okruhy, s hybridem

Toyota oznámila, že se zúčastní několika podniků světového šampionátu 2012 vytrvalostních závodů FIA, včetně legendárního závodu 24 hodin Le Mans. Nasazený vůz bude postaven na prototypovém podvozku LMP1 od TMG a bude jej pohánět hybridní soustava se zážehovým motorem, vyrobená společností Toyota Motor Corporation v Japonsku.

závodní automobil GreenGT - prototyp

GreenGT – ultimátní zelený závoďák

První závod elektrických motorek TTXGP odstartuje už za nějaké dva týdny na Isle of Man. Nebude však zřejmě dlouho trvat a dočkáme se také klání klasických závoďaků, které však nebudou spalovat benzin, nýbrž je bude pohánět elektřina. Švýcarsko, ostrůvek svobody a nezávislosti uprostřed Evropské unie, je domovem společnosti GreenGT. Ta nedávno představila produkt jménem Sunny Green Box, který slouží k zahřívání pneumatik pro závodní auta před výjezdem na trať. Systém je to poměrně jednoduchý, využívající solárních panelů na střeše servisních trucků. Kromě toho se ale GreenGT zabývá především vývojem elektrického závodního vozu.

GreenGT si ke spolupráci přizvala mladého francouzského designéra Thomase Claveta z designérské školy ISD Valencienne. Christophe Schwartz, hlavní inženýr projektu GreenGT, chce mít hotový prototyp už pro Le Mans v roce . Zrychlení závoďáku z 0 na 100 km/h by mělo být pod 4 sekundy s max. rychlostí kolem 275 km/h. Díky elektromotorům nabídne GreenGT enormní kroutící moment o síle přes 2000Nm.
závodní automobil GreenGT - prototyp

Climax

Britský bio-sporťák Climax na ethanol

Climax je nový britský otevřený dvoumístný sporťák automobilky Climax Cars inspirovaný legendárním závodním vozem F1 Cooper Climax T51. Zvláštností Climaxu je fakt, že dokáže jezdit na bioethanol. Jedná se o čistě britský automobil inspirovaný bohatým dědictvím tamního motorismu, sporťák budoucnosti, vyrobený ručně s maximální péčí. Pod kapotou tepe nejnovější agregát značky Subaru, který pohání zadní nápravu. Šasi je vyrobeno z odlehčeného hliníku, karoserie pak z hliníku nebo karbonových vláken. Bohatí zákazníci si budou moct vybrat z různých typů motorů, převodovek, barev i vybavení interiéru. Climax má však především odkazovat ke starým automobilům ze závodů jako Le Mans. Jak se vám sporťák líbí?

Climax

Peugeot 908 HY

Peugeot 908 HY – dieselový hybrid pro Le Mans!

Už před půl rokem jsme přinesli spekulace o tom, že závodní tým automobilky Peugeot by mohl nasadit v populárním závodu Le Mans svůj hybridní automobil. Ten byl nyní konečně představen. Jde o závodní automobil Peugeot 908 HY, který předznamenává novou generaci. Vychází z modelů Peugeot 908 HDi, nicméně navíc přidává 60 kW elektromotor, sadu lithium-iontových baterií a odpovídající elektroniku. Může operovat jak čistě na elektřinu, tak přidávat výkon díky diesel-hybridnímu pohonu. Váží pouze o 45 kg navíc oproti standardnímu modelu. Zda bude moct tento unikátní automobil vstoupit do skutečných závodů, to se uvidí teprve podle toho, jaké budou nastaveny regule pro závody roku 2009.

Peugeot 908

Dieselový hybrid na Le Mans již příští rok?

Závodní tým Peugeot by mohl jako první nasadit hybridní vůz na populární závod 24 hodin Le Mans. Nový výkonný ředitel Peugeotu prozradil francouzskému listu L’Equipe, že se na vývoji takového prototypu opravdu pracuje a první zkoušky na trati v Le Mans by mohly proběhnout v červnu. Na start závodu by se prý mohl diesel-hybrid postavit v roce 2009. Peugeot tak navazuje na několik diesel-hybrid konceptů postavených na modelech 307 a 308.