Štítek: Kia Optima
Autosalon Peking 2018: Kia K5 Plug-In Hybrid je Optima pro Čínu
Plug-in hybrid Kia Optima PHEV už na evropském trhu nějakou dobu koupíte. Do Číny teď půjde mírně upravená pod označením Kia K5 Plug-In Hybrid.
TEST: Kia Optima Plug-in Hybrid – auto, které si vás omotá kolem prstu
Nová Kia Optima Plug-in hybrid je předzvěstí na letošek plánovaných novinek Kia Niro Plug-in, resp. Hyundai Ioniq Plug-in. Jak se nám v prostorném sedanu do zásuvky jezdilo prozradíme v testu.
Autosalon Ženeva 2016: Kia Optima plug-in hybrid
Na březnovém autosalonu v Ženevě se v evropské premiéře představí zbrusu nový model Optima Plug-in Hybrid, vůbec první plug-in hybrid značky Kia.
Hyundai Sonata a Kia Optima jako plug-in hybridy
Jihokorejský automobilový online magazín Korean Car Blog informuje, že Hyundai už příští rok uvede na trh plug-in hybrid verze svých oblíbených sedanů Kia Optima a Hyundai Sonata. Ten se přitom docela nedávno objevil v modernizované verzi Sonata Hybrid.
Kia Optima: mild-hybrid s olověnými bateriemi
Jihokorejská automobilka Kia na autosalonu v Paříži představila koncept mild-hybridu Kia Optima T-Hybrid. Automobil využívá dieselový motor a malý elektromotor. Zajímavostí je použití 48V olověných baterií, místo očekávaných lithium-iontových.
TEST: Kia Optima Hybrid – luxus z Koreje
Značka Kia se během posledních let úspěšně etablovala napříč většinou spotřebitelských segmentů. Jedním z mála kde dosud Kia chyběla byly hybridy. Ale i to se mění. Přichází Kia Optima Hybrid. Ke koupi už i v České republice za ceníkovou cenu od 759 980 Kč.
Kia v listopadu představí Optima Hybrid
Jihokorejská značka Kia patřící pod Hyundai ukáže letos v listopadu na autosalonu v Los Angeles své první hybridní auto. Půjde o model Kia Optima Hybrid o jehož existenci se mluví už několik měsíců.
Kia má s hybridy velké plány
Kia Motors, součást jihokorejské skupiny Hyundai Kia, se podobně jako většina ostatních asijských automobilek začíná čím dál tím aktivněji angažovat v oblasti alternativních pohonů. Prozatím jde především o rovinu výzkumu a vývoje, nicméně komerční nasazení nových technologií očekává automobilka už v průběhu příštích pár let. Hyundai i Kia sdílejí výzkumné centrum zaměřené na ekologii dopravy, které vyrostlo v Soulu. Právě tam vznikla například už třetí generace automobilu na palivové články Kia Sportage FCEV. Zároveň má dnes k dispozici prototypy dvou generací hybridů – Kia Rio Hybrid a Kia C’eed Hybrid, založený na velmi oblíbeném modelu Kia C’eed. Jde nicméně o tzv. „mild hybridy“ podobné těm značky Honda, které nedokážou pracovat čistě na elektřinu. První komerční hybrid se Kia chystá uvést pod značkou nové generace vozů Kia Spectra v roce 2009 na domácím trhu. V roce 2010 má první Kia hybrid přijít také do USA jako součást redesignované řady Kia Optima. Zástupci společnosti prohlásili, že nevidí důvod ve vývoji původního hybridního vozu, protože hybridní pohon vidí pouze jako přestupní stanici ve vývoji alternativních pohonů pro osobní automobily. Což zní poměrně slibně vzhledem k elektromobilům a elektrickému pohonu vůbec. Namísto toho se Hyundai-Kia zaměří na vývoj původního plug-in hybridu pro rok 2013 a také na vodíkové palivové články. Už dnes má k dispozici letku SUV prototypů Kia Sportage a Hyundai Tucson s pohonem na palivé články a dojezdem kolem 400 km! Podobně jako Honda se svým modelem Honda FCX Clarity se i Kia chystá nasadit tyto automobily do provozu v malém testovacím programu, kdy si je firmy budou moct pronajímat.