Kia v listopadu představí Optima Hybrid

Jihokorejská značka patřící pod ukáže letos v listopadu na své první . Půjde o model Kia Optima Hybrid o jehož existenci se mluví už několik měsíců.   

V má být ale poprvé představen veřejnosti. S prodejem se má začít příští rok. Půjde o mírnou úpravu modelu , takže se dají očekávat i podobné parametry – , výkon 209 koní s motorem 2,4 litru.

Stejně jako Hyundai Sonata Hybrid, měla by i Kia Optima Hybrid být schopná do rychlosti až 100 km/h jezdit v čistě elektrickém módu. Spotřeba se bude pohybovat někde kolem 6,5 l/100 km.

GreenCarAdvisor

4 Comments on “Kia v listopadu představí Optima Hybrid”

  1. Najprv len tak jeden
    Najprv len tak jeden štatistický údaj: V Japonsku z celkového počtu registrovaných osobných vozidiel v roku 2007 bolo 45% hybridov.
    A teraz k tej funkcii: To, že má nejaké vozidlo hybridný pohon je jedna vec a to ako je rozdelený výkon medzi spaľovací motor a elektromotor je vec druhá. V podstate sa ale vychádza zo štatistických údajov používania vozidla a celkovej ceny. Vždy vznikne nejaký kompromis pre daný segment zákazníkov, dané krajiny, kde sa vozidlo vyváža.
    Najsilnejší pomer v prospech elektromotoru má Chevrolet Volt a Fisker Karma – Toyota je niekde v strede a Honda pod Toyotou. To ale neznamená, že sa automaticky podĺa toho odvíja aj kvalita. Je na zákazníkovi, aby si zvolil podľa toho, čo mu vyhovuje na najazdené kilometre ako aj nadobúdacia cena vozidla a celkové prevádzkové náklady.
    Či je vo vozidle klasická prevodovka, alebo CVT?
    CVT má výhodu plynulého prevodu, kto rád radí a má pre to cit, zvolí určite manuálnu prevodovku.

  2. Problem je, ze vyvoj pohonu
    Problem je, ze vyvoj pohonu trva od prvotni myslenky nejakych 5 let. Pred 5ti lety si automobilky myslely, ze prechytraci Toyotu a udelaji neco co bude levnejsi a bude mit podobne parametry. Dnes uz vime, ze ruzne varianty mild hybridu jsou sice o trochu levnejsi nez HSD, ale parametry (zejmena spotreba) jsou horsi a to znacne. U tohoto stroje , pokud se nepletu, je jine jenom to, ze pouziva LiPol baterie, coz jine firmy nemaji.

  3. tusi nekdo v cem je ten
    tusi nekdo v cem je ten hybrid jiny, nez to, co ma honda a rima mu ima (integrated motor asistant) ?, tedy krome toho, ze tam nedali klasickou prevodovku CVT, ale 6tis tupnovou automatickou? … jinak stejne si myslim, ze na HSD od toyoty (pripadne podobne reseni fordu) to proste nemuze mit. blog.sme.sk/diskusie/1481269/1/Nie-je-hybrid-ako-hybrid–ako-funguje-Toyota-Prius.html

    1. Díky za objasnění funkce
      Díky za objasnění funkce pohonu Priusu, do teď jsem si myslel, že tam je klasická CVT s řemenem. V autě tedy musí stále probíhat nějaký tok el.výkonu jinak by auto nejelo. Účinnost takto provedené e-CVT je určitě horší než klasické či CVT převodovky, což by mohlo vysvětlovat kritizovanou vyšší spotřebu při vyšších rychlostech, kdy baterka nemůže pomáhat. Zásadní výhoda e-CVT je však v možnosti provozu spalovacího motoru v těch nejlepších otáčkách pro daný potřebný výkon a v možnosti pokrytí dynamických změn pomocí elektriky což zamezí potřebě chodu spalovacího motoru v neoptimálních režimech. Výhoda je samozřejmě také v možnosti rekuperace. Tak mě napadá, že ten spalovací motor musí mít ještě nějakou možnost zablokování hřídele, protože jinak by se zbytečně protáčel při čistě elektrickém režimu.
      Pokud jde o kritizovanou složitost převodovky v Priusu, tak si myslím že planetová převodovka není mechanicky o moc složitější než redukční převod v čistém elektromobilu ale je určitě mnohem jednodušší než jakákoli jiná převodovka s převodovými stupni. Složitost však spočívá v dokonalém sladění dvou elektromotorů s čtyřkvadrantními měniči s chodem spalovacího motoru.

Napsat komentář