Kia na ženevském autosalonu představila dvojici aut do zásuvky v podobě Niro Plug-in Hybrid a kombík Optima Sportwagon PHEV. Na trh jdou už letos, Sportwagon je určen pouze pro Evropu.
Vůz Kia Niro v hybridní verzi jsme aktuálně vyzkoušeli a líbil se nám. Možná ještě o něco víc se nám zamlouvala Kia Optima Plug-in Hybrid, jejíž test připravujeme.
NEPŘEHLÉDNĚTE Na český trh přichází hybrid Kia Niro
Jihokorejská značka se letos chystá nabídku svých aut do zásuvky rozšířit o Kia Niro ve verzi plug-in hybrid (čistý elektromobil přijde příští rok) a Kia Optima Sportwagon PHEV.
Obě auta budou prodávána se standardní sedmiletou zárukou. Kia Niro PHEV půjde do evropského prodeje ve 3. čtvrtletí 2017 a spojí úsporný 1,6l GDI motor s 8,9kWh baterií (360 V) a elektromotorem. Čistě na elektřinu má dokázat ujet prý až 55 km. Kufr se ale o něco zmenší na 324 litrů.
foto: Kia
Kombík Optima Sportswagon Plug-in Hybrid jde na trh také ve třetím čtvrtletí, tedy přesně rok po představení Kia Optima PHEV ve verzi sedan. Nabídne 440 litrů zavazadlového prostoru, o 133 l víc než sedan. Zkombinuje výkonný dvoulitr Nu GDI s 50kW elektromotorem a 11,26kWh li-ion baterií.
Celkový výkon hybridního pohonného systému bude 153 kW (205 koní, 375 Nm), čistě na elektřinu ujede údajně až 60 km (NEDC). Zrychlení 0-100 km/h během 9,7 sekund, převodovka je automatixká šestistupňová. Po složení zadních sedaček se otevře zavazadlovým prostor o objemu 1574 litrů.
Komický titulek, jednou napíšete Plug-in Hybrid a hned
Komický titulek, jednou napíšete Plug-in Hybrid a hned vedle PHEV, čili totéž ale jinak.
Trochu OT, ale Kia: Soul model 2018 ma dostat jen 30kWh
Trochu OT, ale Kia: Soul model 2018 ma dostat jen 30kWh baterii
Ach jo…
Pak ujede svych 200 i s topenim, bohatě po městě a okolí
Pak ujede svych 200 i s topenim, bohatě po městě a okolí stačí.Po dvou letech provozu prumerna dlouhodobá spotřeba 13.9 kWh/100 km
+10% ? Není to jenom SW změna ve využití stávajících
+10% ? Není to jenom SW změna ve využití stávajících 27kWh?