Indický miliardář chce koupit starou továrnu GM a vyrábět tam elektroauta
Nepřipomíná vám ten nadpis něco? Ano, přesně takhle se rozjížděla Tesla. Své štěstí chce teď v elektromobilitě zkusit i Sanjeev Gupta.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Nepřipomíná vám ten nadpis něco? Ano, přesně takhle se rozjížděla Tesla. Své štěstí chce teď v elektromobilitě zkusit i Sanjeev Gupta.
Australská automobilka Holden patřící pod General Motors aktuálně zaútočila povedenou reklamou na nový model Holden Volt (tedy plug-in hybrid Chevrolet Volt po australsku). Nic netušící zákazníci u čerpací stanice získali plnou nádrž za pouhých $2,50 (cca 50 Kč). Podívejte se na jejich překvapené výrazy!
Mezi výrobci elektromobilů panuje velké dilema. Větší skupina výrobců i přes delší dobíjecí časy preferuje nabíjení baterií elektromobilů. Ovšem jsou i tací, jako například Renault, kteří vidí možnou cestu v pronájmu baterií a jejich rychlejší výměně na výměnných stanicích. Těm druhým by teď trochu vody na mlýn mohl přihnat elektromobil Holden Commodore, který ustanovil nový, i když neoficiální rekord v počtu ujetých kilometrů za 24 hodin.
Světové premiéry se na letošním Ženevském autosalonu dočkal hybridní vůz Opel Ampera. Ten vyhází z technologie Voltec vyvinuté původně General Motors pro svůj „záchranný“ plug-in hybrid Chevrolet Volt. Automobilka jej však využije také pod značkami Holden, Opel či Vauxhall. V Evropě půjde právě o Opel Ampera s dojezdem 60 km na elektřinu a rozšířeným dojezdem 500 km (podle některých zdrojů až 800 km) pokud se zapojí benzinový generátor. Opel Ampera má jít do výroby v roce 2011, o rok později než Chevy Volt. Po designové stránce se čtyřmístný sedan Ampera nejvíce podobá spojení model Opel Insignia a konceptu Opel Flextreme. Dobíjení lithium-iontových baterií u tohoto plug-in hybridu by ze standardní 230V zásuvky mělo zabrat od dvou do tří hodin.