Daimler investuje do výzkumu elektrických pohonů

Německý koncern Daimler se po vzoru Nissanu, Mitsubishi a dalších automobilek z Japonska rychle přizpůsobuje současnému trendu směřujícímu k elektromobilům. Nedávno se rozhodl ve spolupráci s RWE vystavět v Berlíně infrastrukturu dobíjecích stanic v rámci projekt „e-mobility Berlin“. Nyní ve spolupráci s Technologickým institutem v Karlsruhe zahájil projekt „e-drive Project House“. O co jde? Daimler AG a institut spojí síly v oblasti výzkumu a vývoje. Vědátoři a studenti z univerzity se připojí k inženýrům z Daimleru, aby společnými silami komplexně řešili problém elektrického pohonu, a to ze všech úhlů. Půjde o řídí elektroniku a software, samotné elektromotory, samozřejmě i skladování energie a prostě všechno, co se pojí s elektrickým pohonem automobilů. Daimler samozřejmě doufá, že se mu tak podaří urychlit vývoj dostupných elektromobilů (poněvadž nejspíš vidí, že konkurence – zejména dvě japonské automobilky zmíněné v úvodu) jsou daleko před ním a mají našlápnuto k velmi dobrým výsledkům. Spojení akademické půdy a praxe má samozřejmě řadu výhod. Jak upozorňují redaktoři magazínu Autobloggreen, vědátoři často v oblasti praktického využití svých vynálezů „nevidí“ tak daleko, zde se proto uplatní zpětná vazba od lidí, kteří se zabývají především praxí. Společně pak mohou stvořit věci, které budou nejen praktické, ale i moderní a snadno dostupné. Ke spolupráci byly přizvány také další výzkumné instituce a podniky, takže časem by z toho snad mohlo něco opravdu kloudného vzniknout. Ostatně, v době ekonomické krize je investice do vzdělání, výzkumu a vývoje to nejlepší, co může firma udělat.

VW si vyvíjí elektrický pohon samostatně

Průkopníci na poli elektrického pohonu si museli většinu komponent vyrobit vlastními silami. Automobilky Toyota, Honda i General Motors byly odkázané na vlastní vývoj a následně i výrobu. Doba se mění a elektrický pohon je v kurzu.
Tuto skutečnost si samozřejmě nemohli nechat ujít hlavní dodavatelé automobilového průmyslu jako je Continental či Bosch a přeorientovali část výroby na právě elektrický pohon. Hybridy od Daimleru a BMW, které mají přijít na trh příští rok, tak využívají komponent z dílny Bosch.
Volkswagen zvolil jinou cestu. Až na li-ion baterie, které má pro koncernové vozy dodávat Sanyo, si chce VW vyrábět díly přímo „in-house“. Právě to mu má přinést výhodu oproti konkurenci. Nechme se tedy překvapit, jaký model bude úspěšnější.

Rolls-Royce Phantom

Limuzína Rolls-Royce Phantom na baterky?

Britský magazín CarMagazine informuje, že ředitel automobilky , Tom Purves, má plán udělat z Rolls-Royce Phantom . „Mnoho našich zákazníků často popojíždí po městě. Pro ně by byl elektrický Rolls-Royce ideální,“ řekl doslova. Nejspíš k jeho názoru přispěla i jízda v novém elektrickém , které bude automobilkou představeno zanedlouho na autosalonu v Los Angeles. Není bez zajímavosti, že BMW vlastní automobilku Rolls-Royce. Purves dodává, že elektromobily mají obrovské výhody v nulové hlučnosti a silném kroutícím momentu. Navíc by se elektrický Rolls-Royce hodil i zbohatlíkům do ekologicky velmi přísného a časem jistě i dalších měst. Zároveň přiznal, že vývoj elektromobilu Rolls-Royce by nemusel být příliš náročný, a že část práce odvede BMW v Mnichově.

tříkolka Energya 1

Elektrická tříkolka Energya – radost z rychlosti

Higgins-Aubé Inc., mladá kanadská společnost, která nedávno překvapila svým konceptem elektromobilu Hinterland 1, přichází s další zajímavostí. Tentokrát je jí elektrická tříkolka Energya. S váhou pouhých 350 kg bude nejprve k dispozici ve verzi s motocyklovým motorem o výkonu 200 koní. Teprve v budoucnu by „motomobile“ Energya mohl získat elektrický pohon. Zrychlení z nuly na 100 km/h má tříkolka zvládnou pod čtyři sekundy. Výroba by mohla začít už během následujících osmnácti měsíců a pokud bude o tříkolku Energya zájem, snad se brzy objeví také v elektrické verzi. Podle obrázků to vypadá, že si pánové designéři plní své dětské sny. Ale koneckonců, proč ne. KLIKNĚTE PRO DALŠÍ OBRÁZKY…

tříkolka Energya 1