Peugeot Hymotion 3

Hybridní skútr Peugeot Hymotion 3 půjde do výroby příští rok

Francouzský podle domácí informační stránky ConsoGlobe pošle svůj hybridní skútr do výroby už koncem příštího roku. má být vybaven dvojicí elektromotorů (ve dvou předních kolech) a malým 125ccm jednoválcovým čtyřdobým motorem. Díky tomu by se spotřeba měla pohybovat 2 l/100 km a emise kolem 47 g/100 km. Unikátní design skútru se třemi koly má nastoupit do přímého souboje s aktuálně uváděným italským skútrem velmi podobné konstrukce. Hlavní rozdíl spočívá v tom, že italský skútr využívá pohonu elektromotoru i zážehového motoru pro zadní kolo a není alespoň částečně zastřešený jako HYmotion 3.

Peugeot Hymotion 3 Peugeot Hymotion 3 Peugeot Hymotion 3
návrh elektroskútru Deana Kamena s využitím Stirlingova motoru

Skútr, který spálí všechno od vynálezce Segway

Vozítko Segway, které jeho vynálezce Dean Kamen propagoval jako revoluci v osobní dopravě, se nakonec zas takovou revolucí nestalo. Může za to především stále velmi vysoká cena. Více se o něm dozvíte např. z našeho testu. Teď chce Kamen prorazit s jiným typem osobního dopravního prostředku. Má jít o hybridní skútr poháněný Stirlingovým motorem a elektromotorem. Stirlingův motor bude sloužit jako generátor dobíjející baterie, které poskytnou šťávu pro celý elektroskútr. Zvláštnost Stirlingova motoru, který má nejblíž ke konceptu parního stroje, spočívá v tom, že se v něm přímo nespaluje žádné palivo, pracuje na principu horkého vzduchu, který tlačí válce. A tenhle vzduch může ohřát cokoliv, co hoří – klidně i polínka dřeva :). Kamen je velkým nadšencem technologie Stirlingova motoru, utopil v jeho vývoji údajně už kolem 50 mil. dolarů, mimo jiné jej chce upravit také pro auta.

elektroskútr Piaggio MP3 Hybrid

Hybridní skútr Piaggio MP3 jde do výroby

Zcela osobitý přístup zaujala k problematice elektroskútrů italská společnost Piaggio. Na motocyklové přehlídce v Miláně v roce 2008 předvedla veřejnosti svůj skútr Piaggio MP3 Hybrid. Jde o hybrid, který ujede čistě na elektřinu až 65 km (podle jiných informací pouze 20 km). Nabídne tři různé hybridní módy a možnost přepnout kdykoliv na čistě elektrický pohon. Výsledkem by měla být spotřeba kolem 1,6 l/100 km. První vyrobený kousek byl nedávno dodán italskému premiérovi Silvio Berlusconimu. Nyní byla oficiálně potvrzena jeho výroba a v Evropě by se měl začít prodávat během léta za cenu 10 000 euro. Už příští rok by si to mohl zamířit i přes oceán.

Vectrix

Prodej elektrických skútrů Vectrix strmě roste

Při testu si Vectrix vedl dobře, ne však v prodejnosti. Alespoň donedávna. Zatímco v roce 2007 bylo prodáno pouze 123 skútrů, od počátku roku 2008 se počet jejich majitelů rozrostl o více než tisícovku. Takový obrovský nárust v prodeji znamená pro anglickou společnost Vectrix Corp. zřejmě růžové zítřky.

Dá se předpokládat, že za úspěchem v prodejích maxi-skútru stojí zvyšující se ceny pohonných hmot a také vyšší informovanost veřejnosti o elektrickém pohonu. Hlavním důvodem ovšem bude snížení ceny, která se u modelu 2007 dostala až na úroveň 75% té zaváděcí.

Skútr Volta G/T

Elektrický skútr Volta G/T s maximálkou 280 km/h

Na Internetu se objevily zvěsti o novém elektrickém skútru od EVC, který by měl dosáhnout závratné maximální rychlosti 175 mil za hodinu, což odpovídá hodnotě v titulku článku. Senzace se šíří rychle, ale zřejmě se jedná o nedorozumění. Údaj o rychlosti byl zmíněn v rozhovoru, kde si s největší pravděpodobností popletl ředitel EVC Bill Kent jednotky a namísto kilometrů uvedl míle.

Skůtr Piaggio

Hybridní skůtr Piaggio

Společnost Piaggio, výrobce mimo jiné populárních skůtrů Vespa, chystá nové modely HyS. Jedná se o skůtry s hybridním pohonem schopné nabíjení ze zásuvky. Nový hybridní pohonný systém poskytne až o 85% vyšší akceleraci, přitom nevyžaduje žádné úpravy zevnějšku dosavadních modelů Vespa LX, Piaggio X8 nebo MP3. Spotřeba nových hybridních skůtrů se má pohybovat kolem 1,3 l/100 km a dojezd skůtrů je 20 km pouze na elektřinu. Baterie umístěné pod sedlem se dobíjejí jak pomocí brždění, tak i motorem. Produkce nových skůtrů má začít už příští rok, ceny zatím nebyly stanoveny.

Yamaha představí skůtr na palivové články

Už minulý rok na Tokyo Motor Show představila skútr na nazvaný FC-me, který svými rozměry, váhou i výkonem spadal do kategorie 50 ccm. Tento rok se hystá představit FC-AQEL, vylepšenou 125ccm variantu tohoto stroje (skútr je ale samozřejmě poháněn elektromotorem). Hlavním rozdílem je, že palivové články FC-AQEL jsou syceny a nikoliv směsí metanolu a vody jako v případě FC-me.