V Anglii vítězí ekologie

Podle aktuálního výzkumu se v Británii čím dál tím více daří ekologicky přívětivým automobilům. Počet těch, kteří si kupují automobil s ohledem na ekologii se zvýšil ze šesti na 20 procent v průběhu posledních 12 měsíců. Podle průzkumu se až 25% Britů bude snažit vyměnit v roce 2007 svůj automobil, z toho pětina bude hledat „zelené auto“.

V Londýně jezdí první hybridní double deckery

Ikona Londýna, červené dvoupatrové autobusy, vstupují do nového století v duchu aktuálně populárních hesel: ekologie, globální oteplování, emise. Nové jsou vybaveny 1,9 litrovým naftovým motorem, který pohání generátor napájející 660V lithium-iontovou baterii, která zase napájí dvojici 85kW elektromotorů. Původní autobusy poháněl sedmilitrový obr. Sníží se emise, a tedy i znečištění centra, hlučnost, a především spotřeba. Londýnská doprava se tak opět o něco zlepšuje. První hybridní jezdí na lince 141, tak až příště budete v , určitě se svezte!

Tým Honda F1 Racing jde do zelené

Tým Honda F1 Racing nedávno oznámil novou zásadní iniciativu pro sezónu 2007 Formule 1. Ve snaze zvýšit povědomí o problémech životního prostředí, jimž planeta čelí, bude na voze RA107 F1 místo reklam a log sponzorů, která pokrývají všechny ostatní vozy F1 a dominují jim celá desetiletí, pouze velký obraz Země.

Ochrana přírody za minimum: Nahuštěné pneumatiky

Investovat do elektromobilů, hybridních vozů nebo třeba solárních panelů chce již vysokou dávku přesvědčení a hlavně nemalý finanční obnos. Úzká skupina lidí si výše zmíněný „luxus“ může dovolit, někteří další se snaží alespoň v rámci jejich možností.
O to smutnější je potom fakt, že podstatná část řidičů nedodržuje ani základní postupy, které by pomohly snížit emise škodlivin. Podle výzkumu Bridgestone, který proběhl v 19 zemích Evropy a prošlo jím úctyhodných 29 tisíc automobilů, je situace alarmující. Pouhých 6,5% vozidel mělo pneumatiky nahuštěné úplně správně. 40% vozidel mělo alespoň jednu pneumatiku prokazatelně podhuštěnou (pod 1,5 bar) a 12% bylo narosto nevyhovujících, kdy tlak klesl na hodnoty, které jsou nepřijatelné pro provoz.

Portugalsko chce ekologickou energii

Potom co Švédsko oznámilo, že chce přejít kompletně na obnovitelné zdroje a ekologická paliva do roku 2020 už nezní nový záměř portugalské vlády zas tak odvážně, přesto je chvályhodný.
vláda oznámila, že do tří let chce získávat 45% procent z obnobitelných zdrojů jako jsou větrné, solární a přílivové elektrárny. Navíc hodlá prosadit záměr, aby 10% veškerých paliv byla biopaliva.

Honda Extreme

Dalším ekologicky šetrným vozem představeným v konceptu na letošní Autoshow v Los Angeles byl vůz Honda Extreme.
Podvozek tohoto „extrémního“, nicméně ekologicky nezávadného automobilu je vytvořen z polykarbonátů. Zbytek karoserie je tvořen nezávislými panely, které lze každých pět let měnit v lokálním Honda servis středisku.

Kompletní galerie vozu Honda Extreme

Saab Aero X

Jedním z konceptů představených na autosálonu v Los Angeles byl také Saab Aero X. Dvousedadlový sportovní automobil vyniká především konceptem kabiny, která připomíná letecký kokpit. Ten dává řidiči výhled 180°. Krasavec je poháněn 400 koňovým dvojitým turbem BioPower V6, do kterého proudí čistý etanol (bioetanol, E100). Vidlicový šestiválec o objemu 2,8 l dává autu výkon 294 kW při 5000 ot./min. Výkon motoru vozu Saab Aero-X je přes sedmistupňovou převodovku se sekvenčním nebo automatickým řazením přenášen na všechna kola. Z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit za 4,9 sekundy, maximální rychlost je 250 km/h. Rozměry vozu jsou délka 4,70 metru, šířka 1,90 metru a výška pouze 1,27 metru.