Koncept Mitsubishi Fuso Canter Eco-D

Daimler otevřel nové vývojové centrum v Japonsku

Od vydání článku Japonsko se chce stát velmocí v oblasti elektromobilů uplnyul jen jeden den a z Japonska přichází další novinky. Daimler spolu s Mitsubishi Fuso otevřeli v japonském městě Kawasaki vývojové centrum pro výzkum nákladních hybridních vozů.

foto: Koncept Mitsubishi Fuso Canter Eco-D

Společnost Mitsubishi Fuso, kterou zčásti vlastní právě Daimler, již v Japonsku pár nákladních hybridů uvedla na trh a testuje je také v Londýně. Nové centrum by mělo koordinovat vývoj ve spřízněných laboratořích po celém světě a dosáhnout tak vyšší efektivity.
Držíme palce, neboť koncept na ilustrační fotografii vypadá vskutku zajímavě.

XR3

Postavte si atraktivní diesel hybrid!

Robert Q. Riley dokončil svůj prototyp diesel hybridu XR3 a říká: „Teď je řada na vás.“ Za dvěstě dolarů totiž nabízí kompletní plány obsahující výkresy tištěné i elektronické, 2D i 3D. Vše navíc vysvětluje pomocí html prezentace doplněné obrázky a spoustou videoklipů popisujících výrobu do posledního dílu.

Vyrobit si vlastní hybridní tříkolku s dojezdem 65 km pouze na elektřinu není samozřejmě práce pro každého a bude zapotřebí spousta času i zručnosti. Avšak i tento problém se snaží vynálezce XR3 vyřešit. V současné době prý jedná o seriové výrobě těch nejsložitějších dílů, aby si stavitel vystačil s běžným nářadím.

Kolik by stála výroba v našich zeměpisných šířkách těžko hádat, v USA by prý materiál mohl vyjít na v přepočtu 416 tisíc korun.

Fiat 500 Aria

Hybridy od Fiatu za tři roky

Italská automobilka Fiat vsadila na dieselové motory, a tak na Apeninském poloostrově připadnou na jeden prodaný benzínový Fiat hned ctyři vozy se vznětovým motorem. Nyní se objevily zvěsti, že Fiat pracuje na svém hybridním pohonu určeném jak pro zážehové, tak pro vznětové agregáty.

V segmentu malých vozů se počítá s využitím 900ccm dvouválce, který by měl dostat emise vozu v hybridním provedení pod 90 g/km. Dodávkám by pak s nevětší pravděpodobností jako základ posloužil 2,3l dieselový motor.

Peugeot 908

Dieselový hybrid na Le Mans již příští rok?

Závodní tým Peugeot by mohl jako první nasadit hybridní vůz na populární závod 24 hodin Le Mans. Nový výkonný ředitel Peugeotu prozradil francouzskému listu L’Equipe, že se na vývoji takového prototypu opravdu pracuje a první zkoušky na trati v Le Mans by mohly proběhnout v červnu. Na start závodu by se prý mohl diesel-hybrid postavit v roce 2009. Peugeot tak navazuje na několik diesel-hybrid konceptů postavených na modelech 307 a 308.

Ženevský autosalon: Toyota do diesel-hybridů nepůjde

Dieselové hybridy doslova ovládly letošní ročník ženevského autosalonu. Evropské automobilky od Volkswagenu přes Mercedes-Benz až po BMW předvedly alespoň jeden diesel-hybrid. Japonská Toyota, dnes přední světový výrobce hybridních automobilů, se ale této technologie straní. Podle prezidenta společnosti Katsuaki Watanabeho nemá Toyota žádné plány na její využití. Hlavním problémem je podle něj vyšší cena dieselových motorů, což by ještě víc zdražilo celkovou cenu hybridů. Na druhou stranu prezident Watanabe potvrdil, že do roku 2020 nabídne Toyota hybridní verze všech svých modelů.

zdroj: autobloggreen

Mercedes-Benz S400 BlueHybrid

Mercedes-Benz S400 BlueHybrid, první vyráběný li-ion hybrid

Mercedes-Benz se začíná v oblasti hybridů angažovat čím dál tím víc. V průběhu minulých měsíců ukázal pár pěkných konceptů a teď potvrzuje, že to s ekologií myslí vážně. V plánu je zahájení výroby modelu Mercedes S400 BlueHybrid. Ten využívá benzinového 3.5L V-6 motoru kombinovaného s 15kW elektromotorem, který funguje také jako generátor. S400 BlueHybrid bude prvním masově vyráběným hybridem na světě, který využije lithium-iontové baterie. Kombinovaná spotřeba automobilu má být 7,89 l/100 km s emisemi 190 g/km. Maximální rychlost je 250 km/h při výoknu 299 koní a zrychlení z 0 na 100 km/h během 7,3 s. Hybrid se začne prodávat v roce 2009 v USA i v Evropě po boku hybridu ML450 hybrid. Kromě toho chystá Mercedes také diesel-hybridy.

Volkswagen Golf

Ženevský autosalon: Volkswagen Golf TDI Hybrid

Německý Volkswagen sice navenek do oblasti ekologických automobilů zatím nefušuje tak dlouho ani tak často jako ostatní světové automobilky, ale v dílnách a laboratořích si už delší dobu kutí svoje. Na ženevském autosalonu se podle očekávání chystá představit hybridní verzi Volkswagen Golf. Půjde o paralelní diesel-hybrid uzpůsobený pro americký trh (kde se VW Golf jmenuje „Rabbit“). Spotřeba nového hybridu by se měla pohybovat kolem 3,4l/100km při emisích 89g/km. Dobudoucna se pak počítá se stejným typem hybridního pohonu také do modelů Jetta a Audi A3. Další typ hybridního pohonu by měl být během příštího roku zabudován také do modelů Touareg a Q7.

Volvo 7700

Hybridní autobus Volvo 7700

Nikdo nepochybuje o tom, že přesednutím z osobního automobilu do MHD zvýší plynulost silničního provozu a hlavně ulehčí životnímu prostředí. Ovšem stále je co zlepšovat, a tak přichází řada na hybridní autobusy. Jednou z prvních vlaštovek je Volvo 7700, jehož koncept se již předvádí po světě.

International DuraStar Hybrid

Navistar bude vyrábět hybridní náklaďáky

V oblasti nákladních aut se toho v souvislosti s alternativními palivy zatím děje pomálu, alespoň ve srovnání s osobními vozy a hromadnou dopravou. O to více musíme ocenit tiskovou zprávu společnosti Navistar, která oznámila začátek linkové výroby diesel-hybridních nákladních automobilů. International DuraStar Hybrid je prvním elektrickým nákladním diesel-hybridem. Ušetří 30-40% paliva v běžném provozu ve městě, nicméně motor může být i zcela vypnut a vůz může pracovat pouze na elektřinu. V Nizozemsku i jinde už ale jezdí nákladní elektromobily.