Šéf Daimleru: vývoj auta Apple jde velmi dobře
Evropské automobilky si konečně začínají uvědomovat, že z Křemíkového údolí se na ně chystá pořádná smršť. Řekl to nedávno šéf Volkswagenu a souběžně zpytoval svědomí i Dieter Zetsche, šéf Daimleru.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Německá automobilka Daimler-Benz AG byla založena v roce 1926. Hlavními postavami byli Karl Benz, Gottlieb Daimler a Wilhelm Maybach. Dnes vyrábí Diamler auta všech druhů a typů. Pod Daimler patří značky Mercedes-Benz, Maybach, Smart. V poslední letech intenzivně investuje do alternativních typů pohonů. Zkouší a prodává elektromobily jako Smart ED, vyvíjí také auta na vodík označovaná jako F-Cell. Kromě osobních aut se zaměřuje také na autobusy, trucky a dodávky.
Evropské automobilky si konečně začínají uvědomovat, že z Křemíkového údolí se na ně chystá pořádná smršť. Řekl to nedávno šéf Volkswagenu a souběžně zpytoval svědomí i Dieter Zetsche, šéf Daimleru.
Evropské automobilky sázejí na plug-in hybridy. Mercedes-Benz jich chce do roku 2017 uvést celkem 10. A už se připravuje i na další generace.
Už v polovině minulého roku představil Mercedes nové plug-in hybridní SUV/crossover s označením GLC 350 e 4MATIC. Na trh má jít v roce 2017. A spolu s ním se údajně objeví i vodíková verze stejného auta.
Kdyby nový Mercedes-Benz třídy E jezdil čistě na elektřinu, směle bychom jej označili za hlavní konkurenci pro Tesla Model S. Takhle, i díky chystané plug-in hybridní verzi, je to „jen“ opravdu zajímavé auto.
Asi před rokem jsme psali, že Mercedes investuje miliardy do vývoje nových elektromobilů. Plody těchto investic začínají pomalu nabírat reálné obrysy.
Značka Mercedes-Benz letos na autosalonu ve Frankfurtu ukázal koncept IAA, aerodynamického plug-in hybridu. V roce 2018 chce automobilka nabídnout elektromobil s dojezdem 400 až 500 km.
Když má Audi svůj 500km elektromobil, tak my ho budeme mít taky, řekli si v Daimleru. Podle Auto Motor Und Sport chystá firma novou verzi Mercedes-Benz B ED bez pohonu od Tesla Motors.
Konkurenci pro Tesla Powerwall, domácí baterie pro skladování elektřiny, aktuálně představil koncern Daimler. Objednávat možno nyní, první dodávky od září.
Daimler nedávno v USA ve spolupráci s tamním ministerstvem energetiky představil SuperTruck. Kamion se spotřebou dvakrát nižší, než je dnes běžný průměr. Teď truck vylepšili také o robotické řízení a aktivně jej testují na silnicích Nevady.
Toyota Mirai je první sériově vyráběné vodíkové auto. Ačkoliv Německo nedávno ustoupilo od plánu na 1 milion elektrických aut do roku 2020, vodíková ekonomika tam pořád ještě má šanci.