Daimler konkuruje Tesle: prodává vlastní domácí baterie

Konkurenci pro Tesla Powerwall, domácí baterie pro skladování elektřiny, aktuálně představil koncern Daimler. Objednávat možno nyní, první dodávky od září.

Domácí baterie s logem Mercedes-Benz
foto: Daimler

Domácí baterie koncernu Daimler nesou značku Mercedes-Benz. Celkem až osm modulů po 2,5 kWh může propojeno do jednoho velkého celku s kapacitou 20 kWh. To už je slušná domácí úložna baterie, která by běžné české domácnosti vystačila na 5 i více dní.

Daimler představil svou novinku na veletrhu Intersolar v Mnichově. Výrobu zajišťuje společnost Accumotive, kterou Daimler vlastní. Ta už od roku 2009 vyrábí baterie pro elektrická auta koncernu.

Vstup na trh domácích akumulátorů je logickým krokem zejména po nedávném ohlášení Tesla Powerwall. Není pochyb, že budou následovat i další velké, třeba i automobilové koncerny. Rozsáhlá nabídka pak ještě urychlí masivní proměnu energetiky jako takové v i Evropě.

tisková zpráva

9 Comments on “Daimler konkuruje Tesle: prodává vlastní domácí baterie”

    1. Také marně přemýšlím,
      Také marně přemýšlím, proč bych si měl koupit něco s menší kapacitou a navíc dražšího jen proto, že jde o evropský Mercedes. Teslácké 7,5 nebo 10 kW chápu, elektrárna na rodinném domku mně v pěkný den vyrobí přes 20 kW a to současně nespotřebuji, takže potřebuji uložit. Koupím na to 1-3 Tesly baterky, ne 3-10 Mercedesů.

        1. Když o tom tak
          Když o tom tak přemýšlím, tak ani nevím, co myslím :-). Ale smířil jsem se s tím a vím, že to je problém mé středoškolské profesorky fyziky. Ta byla tak všemi neoblíbená, že se učivo předmětu svezlo s ní.
          Zatím rozlišuji alespoň Volty a Watty a snažím se elektromobilitu pojímat uživatelsky. Čímž jsem takový můsteček mezi odborníky a obyčejnými lidmi. Ke kilowatthodině kWh mám vyloženě negativní vztah, protože za tu musím platit ČEZu a kdo rád platí, že?
          Trošku mi v tom ještě dělají binec Ampéry, avšak byl jsem poučen stran nabíjecí kabeláže, že Volty x Ampéry dávají Watty. Takže z kablíku 10A na zásuvce 230V dostanu maximálně 2300 Wattů, tedy 2,3 kW. A ty jím potečou pořád a za hodinku si dobiju do svého malého městského elektromobilu právě a jen 2,3 kW (a ČEZ pak po mně chce zaplatit 2,3 kWh). I když palubní nabíječka mého auta by zvládla 3,6. A protože je rozdíl čekat na dobití 16 kW baterie po 2,3 kouskách a po 3,6 kouskách, tak jsem nelenil a zakoupil kablík silnější, co umí 3,6. Je to rozdíl, doporučuji.
          Taky s oblibou pozoruji rychlonabíječky CHAdeMO, zda pracují, jak mají. Tedy dávají slibovaných 44 nebo 50 kW. V sobotu jsem právě brblal u té v Ostravě, že je hrozně pomalá (asi to bylo tím vedrem +32 ve stínu). 379V a 96A, takže do auta teklo jen 38 kW místo slibovaných 50 kW dle mapy na webu elektromobilita.cz. A to jsem si právě říkal sladká nevědomost, protože mi už bylo jasné, že díky tomu strávím u rychlonabíječky více minut, než by bylo nutné. Nabíjel jsem Nissan Leaf s 24 kW baterií.
          FV elektrárna mi právě vyrábí 2724 W, od rána už vyrobila 4178 Wh.

  1. No tak myslím, že pro
    No tak myslím, že pro všechny co byli na Intersolaru je jasné, že podobných zpráv by mohlo být asi tak čtyřicetpět. Každá větší či menší firma z oboru od bezejmenných čínských firem přes Viessmanny, Bosche či LG dneska nabízí „domácí baterie“. Kapacita se pohybuje u všech podobně, některé mají vydařený design, většina jednotek je skládána z modulů, takže lze lehce dokupovat kWh postupně. Cena taky hodně podobná kolem 1200 EUR/kWh.

    Jediný, kdo na veletrhu chyběl byla Tesla – možná proto, že ty baterie zatím ani nevyrábí a dělá akorát velký humbuk. Nelze upřít chytrý PR marketing ala Apple, „srdeční“ přístup atd. Nicméně trh už je teď za hranicemi přecpaný domácími energy storage – u nás teda zatím vyrábí jen Fitcraft Energy pokud vím.

    1. Tesla schazi na vetsine
      Tesla schazi na vetsine podobnych akcich, oni se jiz od zacatky snazi marketing omezovat jen na vlastni akce a na internet kde to pro ne dela komunita, do marketingu davaji tak monohem mene nez konkurence

      a v zhledem k poctu predobjednavek o PowerWall o ne zajem asi bude, ja z CR vim jiz o trech lidech co si to predobjednali, pri te cene je to vpodstate nejlevnejsi reseni s podobnym typem baterii a predpokladanou zivotnosti, i s dopravou ze statu to vychazi na nejakych 92 tisic korun, a i ja to zvazuju do kanclu misto soucasneho reseni od APC ktere pomalu dosluhuje a jiz bylo treba vymenit levne kondenzatory co kratce po 2 letech ukazali ze jsou kurvitkem, pritom cena za novej je i dnes porad cca 160 tisic korun (jsem rad ze jsem se v tomto pripade nemusel spolehat jen na servis APC, ale mam znameho co dokazal ty kondiky vymenit za par supu)

Napsat komentář