Štítek: automobilový výzkum
V ČR vzniká výzkumné centrum pro automobilový průmysl
Společnost VTP Milovice ve spolupráci s Energoklastrem a ČVUT Praha představila podobu nového Vědeckotechnického parku Milovice. Součástí je i aerodynamický tunel, který má sloužit zejména automobilovému průmyslu s ambicí stát se jedním z klíčových technologických pracovišť v zemi. V rámci VTP a firem působících v jeho areálu by mělo vzniknout až 100 nových pracovních míst.
V Brně spuštěn nový aerodynamický tunel
Univerzita obrany v Brně se může pochlubit novou hračkou. Je jí aerodynamický tunel vybudovaný společností Energoklastr. Nízkorychlostní cirkulační aerodynamický tunel o rozměrech 2 x 3 metry je určený pro testování vnější aerodynamiky s předpokládaným využitím nejen pro Českou republiku, ale také v širším regionu střední a východní Evropy. Předpokláda se využití zejména pro automobilový průmysl, ale i letecký a energetický.
Budoucnost automobilového průmyslu závisí na nových materiálech
Automobilový průmysl je odvětvím, které dnes a denně ovlivňuje naše životy. Největší chemická společnost na světě BASF dlouhodobě investuje do výroby materiálů a řešení, která mají umožnit rozvoj elektromobilů coby ekologicky výrazně šetrnější alternativy ke klasickým automobilům.
Lithium-iontové baterie stárnou jako lidé, nevratně
Laboratoř na Ohio State University provádí dlouhodobý výzkum baterií a jejich schopnosti udržet energii. Zejména se ve výzkumu zabývá lithium-iontovými bateriemi, které se dnes využívají v elektrických autech.
Stane se Británie velmocí ekologických automobilů?
Kdekoho by mohl nejspíš nadpis článku pobavit, protože v současné době se o Británii ani zdaleka nedá říct, že by patřila mezi světovou špičku co se týká ekologických automobilů či automobilového výzkumu vůbec. Ba naopak, je považována spíš za továrnu, podobně jako třeba Česká republika. Podle nové zprávy speciálně ustaveného týmu pro Nové automobilové inovace a růst ubylo v letech 1997 až 2007 v Británii na 110 000 pracovních míst v oblasti automobilového průmyslu. Největší vinu na tom údajně nese vláda. Ta umožnila, aby zahraniční automobilky skoupily většinu místních továren, a automobilový výzkum a design přitom zůstal v jejich mateřských zemích, nebo jinde než v Británii. Skupina proto představila plán na ustavení nové Rady automobilového průmyslu, ve které se sejdou jak zástupci průmyslu, tak i vlády, a společně navrhnou dlouhodobý plán, který by měl britský autoprůmysl vyvést ze současné krize. Zhruba 20leté schéma se zaměřuje především na vývoj a výrobu automobilů šetrných k životnímu prostředí a související infrastrukturu. Náklady by se měly pohybovat v řádu 1 mld. liber v průběhu deseti let. Pro Británii by to znamenalo kolem 100 000 nových pracovních míst, rekvalifikaci stávající pracovní síly a přínos pro navazující průmyslová odvětví. Přitom už letos v lednu britská vláda přislíbila skomírajícímu automobilovému průmyslu skrze Evropskou investiční banku půjčky v hodnotě 2,3 mld. liber v reakci na propady spojené s ekonomickou krizí.