auto vědeckotechnický park Milovice

V ČR vzniká výzkumné centrum pro automobilový průmysl

Společnost VTP Milovice ve spolupráci s Energoklastrem a Praha představila podobu nového Vědeckotechnického parku Milovice. Součástí je i aerodynamický tunel, který má sloužit zejména automobilovému průmyslu s ambicí stát se jedním z klíčových technologických pracovišť v zemi. V rámci VTP a firem působících v jeho areálu by mělo vzniknout až 100 nových pracovních míst.

aerodynamický tunel Brno

V Brně spuštěn nový aerodynamický tunel

Univerzita obrany v Brně se může pochlubit novou hračkou. Je jí aerodynamický tunel vybudovaný společností Energoklastr. Nízkorychlostní cirkulační aerodynamický tunel o rozměrech 2 x 3 metry je určený pro testování vnější aerodynamiky s předpokládaným využitím nejen pro Českou republiku, ale také v širším regionu střední a východní Evropy. Předpokláda se využití zejména pro automobilový průmysl, ale i letecký a energetický.

Krize britského automobilového průmyslu

Stane se Británie velmocí ekologických automobilů?

Kdekoho by mohl nejspíš nadpis článku pobavit, protože v současné době se o ani zdaleka nedá říct, že by patřila mezi světovou špičku co se týká ekologických automobilů či automobilového výzkumu vůbec. Ba naopak, je považována spíš za továrnu, podobně jako třeba . Podle nové zprávy speciálně ustaveného týmu pro Nové automobilové inovace a růst ubylo v letech 1997 až 2007 v Británii na 110 000 pracovních míst v oblasti . Největší vinu na tom údajně nese vláda. Ta umožnila, aby zahraniční automobilky skoupily většinu místních továren, a automobilový výzkum a design přitom zůstal v jejich mateřských zemích, nebo jinde než v Británii. Skupina proto představila plán na ustavení nové Rady automobilového průmyslu, ve které se sejdou jak zástupci průmyslu, tak i vlády, a společně navrhnou dlouhodobý plán, který by měl britský autoprůmysl vyvést ze současné krize. Zhruba 20leté schéma se zaměřuje především na vývoj a výrobu automobilů šetrných k a související . Náklady by se měly pohybovat v řádu 1 mld. liber v průběhu deseti let. Pro Británii by to znamenalo kolem 100 000 nových pracovních míst, rekvalifikaci stávající pracovní síly a přínos pro navazující průmyslová odvětví. Přitom už letos v lednu britská vláda přislíbila skomírajícímu automobilovému průmyslu skrze Evropskou investiční banku půjčky v hodnotě 2,3 mld. liber v reakci na propady spojené s ekonomickou krizí.