Frýdek-Místek má flotilu 12 nových elektrobusů

Flotila 12 nových elektrobusů vyjede během září do ulic Frýdku-Místku. Bezemisní autobusy pořídilo město ve spolupráci s dopravcem Transdev Slezsko a.s. za 155 milionů korun.

„Těší mě, že obyvatelé budou moci cestovat po městě moderními elektrobusy, které jsou nejen pohodlné, ale zároveň zcela ekologické, protože neprodukují žádné emise. Lidé tráví v hromadné dopravě čas na cestách do práce, do škol a je důležité, aby se v ní cítili příjemně. Nové elektrobusy jsou klimatizované a doplněné prvky v nejvyšším možném standardu, například připojením k WIFI, systémem hlášení pro nevidomé a novým typem odbavení pomocí QR kódů. Občané mohou i nadále počítat s dotovanou MHD za 1 korunu, v projektu pokračujeme i nadále,“ uvedl primátor Frýdku-Místku Petr Korč (Naše Město F-M).

SOUVISEJÍCÍ: Kladno má 16 nových elektrobusů a největší nabíjecí hub

Nově pořízené elektrobusy nahradí stávající vozidla s pohonem na naftu a CNG. Konkrétně bude z provozu ve veřejných službách v přepravě cestujících vyřazeno 7 dieselových a 5 CNG autobusů.

„V rámci příprav jsme museli vybudovat v našem zázemí ve Sviadnově také nové nabíjecí infrastruktury pro všech 12 nových elektro autobusů a také pro 2 již provozované elektro autobusy. Aktuálně pro MHD ve Frýdku-Místku bude v provozu 14 elektro autobusů z celkového počtu 40 vozů nutných pro denní provoz,“ upřesnil ředitel osobní dopravy Transdev Jakub Vyvial.

Náklady na pořízení nových autobusů činí téměř 155 miliónů korun, 85 % z částky je spolufinancováno Evropskou unií a 23 miliónů je hrazeno ze zdrojů Transdev Slezsko a.s. Projekt byl připravován 2,5 let a svým rozsahem a rozpočtem se jedná o největší investici do vozového parku v rámci celé skupiny Transdev v České republice.

Lepší informovanost o spojích přinesly nové technologie – letos dopravcem instalované elektronické informační tabule a jízdní řády E-paper na autobusových zastávkách.

Nízkopodlažní, plně bezemisní elektrobusy jsou vybaveny celovozovou klimatizací a elektrickým přídavným topením. Vozidla mají pohonnou jednotku o výkonu 160 kW a jsou osazeny třemi boxy baterií s celkovou kapacitou 411 kWh, které jsou umístěny na střeše s garancí dojezdu do 230 km na jedno nabití. Nabíjecí systém je umístěn nad předním kolem elektrobusu přes zásuvku CCS Combo 2, tedy kabelem.

Službu – dopravní obslužnost si město Frýdek-Místek objednalo u společnosti Transdev Slezsko a za tuto službu platí dopravci částku 157 milionů korun ročně.

zdroj: Frýdek-Místek

25 Comments on “Frýdek-Místek má flotilu 12 nových elektrobusů”

  1. Z elektrobusů ve Frýdku bude ještě pěkný skandál. Podle mých informací již dodané vozy nebylo možné použít kvůli rozsáhlým výpadkům elektřiny a bezpečnosti jako evakuační autobusy, přestože tuto roli podle krizového plánu mají plnit.
    Až během povodní si někdo přečetl křížový plán a jeho část evakuace pomocí vozů MHD.
    Politický průser prvního řádu.

        1. Nesere te, ze kdyz nalejes 60 litru benzinu do nadrze, ze ti 40 litru vytece chladicem? Na pohon zustane efektivne jen 20 litru. Pry ze ma spalovak topeni zadarmo. Ja rikam, ze topeni stoji ve spalovaku 2x vic nez kolik stoji energie na jizdu. A to musis platit cely rok i kdyz topeni vubec nepotrebujes. Takovy srot bych uz nikdy nekoupil.

  2. Fiat zastavil výrobu elektromobilu 500e. Tohle je fakt nářez – arogance, impotence, nulová sebereflexe šáfa Fiatu Oliviera Francoise, který doslova prohlásil:
    „But we couldn’t imagine that … European Society …. would turn their backs on the sustainable solutions. But this is the reality. We have to face those realities.“
    To je opravdu magapičus.

    1. Dieselbus, ktery ma zastavky kazdych 500m bude mit asi take nekolikanasobnou spotrebu nejake Fabie Tdi. Je to vcetne klimatizace a topeni a hlavne za vsech povetrnostnich podminek. Prece jenom je to garantovany dojezd a s maximalni zatezi. V realu to muze byt klidne pulka. Kdyby tam napsali dojezd az xy km, tak se take ozve nekdo se zdvizenym prstem.

        1. Pozor, zvuk elektromobilů je pro lidi nepříjemný a má to fyziologickou příčinu.
          Není totiž zvuk, jako zvuk. Zatímco nízké frekvence vnímají lidé neutrálně až pozitivně, vysoké frekvence od 2kHz jsou člověku vysoce nepříjemné a je prokázáno, že aktivují dvě centra v části spánkového laloku (amygdala) zodpovědné za negativní emoce, součást reflexivního obranného instinktu. Čím více je tento zvuk izovolován ze zvukového pozadí, tím silnější negativní reakce až po paniku, kdy se člověk laicky řečeno dostane do stavu, že „to už nemůže vydržet“.

          Není to nic nového a bylo to odjakživa využíváno například ve válečnictví jako součást psychologického působení na protivníka – trubka polnice, siréna Junkersu 87 apod.
          A potýkal se s tím každý zubař.

          Podle mého názoru se tento fenomém vyrazně podílel na naprostém kolapsu zájmu o Formuli E. To se prostě nedalo vydržet.
          hxxps://www.youtube.com/watch?v=h1ovY8oSjDY

          1. Motor F1, teda te spalovaci F1 vydava jaksi presne ty frekvence kterych se tak strasne bojis. Motor F1 je slyset kilometry daleko. Susteni menice slysis u EV maximalne na dalku 3m a proto musi nova EV mit kvuli chodcum generator zvuku. Tramvaj/metro je jina kapitola, susteni thyristoru je slyset treba 100m. Ale tobe vadi jen EV. Mas divny syndrom. Lidove se tomu rika blbost.

Napsat komentář