Stellantis investuje do továren na výrobu nových modulů elektrického pohonu

Stellantis plánuje umístit výrobu svých nových modulů elektrického pohonu (EDM) do Kokoma. Moduly EDM nabízejí komplexní řešení pro zlepšení výkonu hnacího ústrojí elektromobilů za konkurenceschopnou cenu.

Skupina Stellantis oznámila investici v celkové výši 155 milionů dolarů do tří závodů ve městě Kokomo v americkém státě Indiana, kde bude vyrábět nové moduly elektrického pohonu (EDM). Tyto moduly budou použity v budoucích elektromobilech montovaných v Severní Americe a přispějí k dosažení cíle 50 % prodejů elektromobilů v USA do roku 2030. 

Do roku 2030 se má v USA prodávat více než 25 elektromobilů (BEV), moduly EDM vyráběné v Kokomo budou zabudovány do vozů postavených na platformách STLA Large a STLA Frame. Moduly EDM se skládají ze tří hlavních komponent – elektromotoru, měniče a převodovky – spojených do jediného modulu a nabízejí komplexní řešení zajišťující vyšší výkon a dojezd za konkurenceschopnou cenu. Optimalizovaná účinnost nových EDM umožní každé platformě dosáhnout dojezdu až 800 km.

„V době, kdy v našich evropských provozech pokračujeme v úspěšném přechodu na dekarbonizovanou budoucnost, zavádíme stejné principy i pro severoamerický trh,“ uvedl Carlos Tavares, generální ředitel společnosti Stellantis. „Spojením výhod EDM s našimi novými platformami zaměřenými na BEV a našimi inovativními technologiemi baterií budeme schopni nabídnout našim zákazníkům široký výběr elektromobilů s výjimečným výkonem a bezkonkurenčním dojezdem za dostupnější ceny. A díky našim znalostem našich odborníků a výrobním kapacitám toho dosáhneme s větší flexibilitou a efektivitou.“  

Investice budou realizovány v továrnách Indiana Transmission, Kokomo Transmission a Kokomo Casting. Kryty převodovek se budou odlévat v závodě Kokomo Casting a obrábět v závodě Kokomo Transmission. Obrábění ozubených kol a konečná montáž budou probíhat v závodě Indiana Transmission. Zahájení výroby se očekává ve třetím čtvrtletí roku 2024, po dokončení modernizace zařízení. Díky této investici bude ve všech třech závodech zachováno více než 265 pracovních míst.  

„V Indianě pracuje více než 7 000 zaměstnanců, tyto investice se tak budou opírat o klíčové výrobní dovednosti místních týmů v oblasti odlévání, obrábění a montáže, které budou potřebné i v době, kdy trh přechází na elektrifikovanou budoucnost,“ prohlásil Mark Stewart, provozní ředitel společnosti Stellantis North America. „Město Kokomo a stát Indiana jsou již mnoho let důležitými partnery. Členové tohoto partnerství budou i nadále hrát klíčovou roli v našem úsilí poskytovat našim zákazníkům bezpečná, čistá a cenově dostupná řešení mobility po mnoho dalších let.“ 

Skupina Stellantis investovala od roku 2020 v Indianě téměř $3,3 mld. na podporu svého přechodu na elektrifikaci. Patří sem i nedávné oznámení investice ve výši $643 mil. na výrobu nového motoru pro konvenční použití a pro PHEV, výrobu nové generace osmistupňové převodovky a na výstavbu společné gigafactory se společností Samsung SDI. Všechny tyto investice podporují cíl skupiny Stellantis uvedený ve strategickém plánu Dare Forward 2030, kterým je dosažení uhlíkové neutrality do roku 2038.

Stellantis v současné době provozuje v Indianě pět závodů na výrobu pohonných jednotek: tři závody na výrobu převodovek, jeden závod na výrobu odlitků a jeden závod na výrobu motorů. Portfolio převodovek zahrnuje šestistupňové, osmistupňové a devítistupňové převodovky a také převodovku SiEVT pro plug-in hybridní minivan Chrysler Pacifica vyráběný v montážním závodě Windsor v kanadském Ontariu. Odlévárna vyrábí hliníkové díly pro automobilové komponenty, převodovky a převodové skříně a také odlitky bloků motorů. V závodě na výrobu motorů se vyrábí GME T4, řadový čtyřválcový turbomotor Global Medium Engine o objemu 2,0 litru.

zdroj: tisková zpráva

14 Comments on “Stellantis investuje do továren na výrobu nových modulů elektrického pohonu”

          1. A v tom roce 2035 se má přestat prodávat benzín a nafta ? A ty motory na syntetická paliva nebudou jako flexfuel ? Tj. nepojednou na běžné paliva?

            Ono to může být příprava na krok stranou, kdy oficiálně to budou auta na syntetické palivo aby je bylo možné vyrábět a reálně budou jezdit na běžný benzín. Něco jako dnešní plug-in ve firemních flotilách. Papírově skoro EV, reálně velké SUV se spotřebou 8 l/100km.

            1. Běžná paliva budou ale cena bude pořád vyšší protože jsme za ropným zlomem a začne klesat těžba. Syntetická paliva nemají šanci nasytit miliardu aut. Nebude jich dost pro všechny a to bude mít vliv na cenu. Náhrada alkoholem jako v jižní Americe taky nepůjde, nemáme cukrovou třtinu. Ten zákaz není pro lidi ale pro automobilky aby neinvestovaly do něčeho co už nemá perspektivu. Lidi mohou jezdit spalováky klidně do roku 2050 (pokud na to budou ještě mít) tak nechápu tu hysterii.

              1. Myslíte ten ropný zlom co měl přijít už před 50 lety ?

                https://cs.wikipedia.org/wiki/RopnC3%BD_zlom

                „Produkce surové ropy (zeleně) v kontinentální části Spojených států a zjevně mylný Hubbertův odhad vývoje těžby (červeně). V roce 2018 bylo překonáno historické maximum produkce ropy v USA z roku 1970 a produkce nadále stoupá.“

                https://cs.wikipedia.org/wiki/Ropn%C3%BD_zlom#/media/Soubor:Hubbert_Upper-Bound_Peak_1956.png

                1. pro Jimmy…A jak dlouho myslíš, že může ,, produkce dále stoupat“??..
                  A co rozvoj automobilismu v Číně, Indii atd??… Nebo snad doufáš, že toto nové moře ropy nebude potřeba, protože bude jihovýchodní Asie jezdit hlavně na baterie?? Ano to je pravděpodobné a dalo by nám to další dvě tři dekády času navíc…

                  A pak?? … A hlavně by to byl sakra ústup ze slávy… Vážně by si chtěl žít v těžce zaostalé Evropě??…A jaké by byly další očekávané i překvapivé následky takové bezprecedentní technologické dekadence Evropy ❓

                2. Tenkrat o frakovani nikdo neuvazoval. Bez frakovani by USA vykoupily polovinu veskere svetove produkce. Diky frakovani patri k svetove tezebni spicce. Tak nemichejte ruzne ovoce.

                3. Takže čekáte že na jedné straně bude vývoj postupovat mílovými kroky a EV se stanou levná a použitelná a na druhé straně se vývoj zastaví a nepůjde těžit i nadále stále efektivněji ze stávajících a nových ložisek ropy? To mě přijde jako ukázkový doublethink.

                4. pro Jimmy…A až se energie potřebná pro vyždímání mastnoty z písku bude blížit energii, kterou bude obsahovat finální produkt ❓ Dyť je to blbost – nechat v zemi!!

Napsat komentář