Kromě faktu, že je provoz vozidla na stlačený zemní plyn (CNG) nejlevnější, je současně i nejbezpečnější ve srovnání s provozem na klasická kapalná paliva (benzin, nafta i LPG). Vozidlo na zemní plyn je sice o cca deset procent dražší, vyšší investice je ale návratná již po ujetí cca 40.000 kilometrů. Řidiči nemusejí mít ani obavy, že by s vozidlem na zemní plyn nestačili dojet k další čerpací stanici. Sériově vyráběné vozy mají totiž kombinované systémy, takže po spotřebování CNG jede auto automaticky nebo po přepnutí tlačítka na přístrojové desce i na benzin. Hustota plnicích stanic CNG v ČR postupně poroste, během 12let jich bude asi 400.
„Využití CNG, neboli stlačeného zemního plynu, je velmi dobrým řešením při současném nedostatku ropy a rostoucích cenách pohonných hmot. CNG je nejlevnější palivo v České republice a jeho spalování motorem vozidla má minimální dopady na životní prostředí,“ říká Josef Kastl, generální sekretář České plynárenské unie. CNG je dnes osvobozeno od spotřební, resp. ekologické daně a od příštího roku se na jeho využívání má vztahovat i nulová silniční daň.
V současné době se na českém trhu prodávají sériově vyráběné CNG vozy Opel, Fiat, Renault, Volkswagen, Citroën, Mercedes aj. Prodej CNG vozů připravuje také Škoda Auto, a. s.
Spočítat zde: http://www.cng.cz/cs/informace_pro_zajemce/kalkulacka/