Značka Chevrolet se po deseti letech obnovené přítomnosti opět stahuje z evropského trhu. Jediný Chevrolet, který se bude v Evropě prodávat, bude Corvette. General Motors tak chce podpořit aktivity svých dalších evropských značek: Opel a Vauxhall.
foto: Chevrolet
Přítomnost americké automobilky General Motors byla v uplynulých letech tak trochu schizofrenní. Vedle prodělečného německého Opelu (prodávaného v Británii jako Vauxhall) totiž navíc razil i klasickou značku Chevrolet.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Cadillac ELR: další konkurent pro Tesla Model S
Příští generace plug-in hybridu Chevrolet Volt: dojezd až 100 km
Jenže ani během deseti let se v Evropě nepodařilo Chevroletu vybudovat dostatečnou tradici. Nepomohla tomu pochopitelně ani chabnoucí poptávka Evropanů po nových vozech. Chevrolet v Evropě prodával necelých 200 000 aut ročně.
O chabém zájmu svědčí ostatně i prodeje plug-in hybridu Chevrolet Volt. Ten se prodával pouze na vybraných trzích Evropské unie spíše po kusech. Evropský bratránek v podobě Opelu Ampera se prodává alespoň po desítkách.
Dobrým cvičením v public realitions je pak oficiální tisková zpráva k této problematice od General Motors. Ta totiž pochopitelně nevyznívá takto negativisticky, ale mluví o „akceleraci rozvoje v Evropě díky podpoře mainstreamového a prémiového segmentu“.
V Evropě nebyla značka Chevrolet dostatečně dobře uchycená (resp. vydiferencovaná proti Opelu), narozdíl od Ruska a bývalých ruských satelitů. GM zároveň potvrdilo, že se na velký rozvoj v Evropě chystá značka Cadillac.
Dost silně uvažuji o Voltu
Dost silně uvažuji o Voltu nebo Ampeře jako autu pro přítelkyni na každodenní dojíždění do práce… Dle mého názoru ideální věc. A používali bychom ho i na delší cesty.
Vzhledem k tomu, že Volt se
Vzhledem k tomu, že Volt se v Evropě snad ani jako Chevrolet neprodával, tak se v tomto případě nic nezmění.
Ampera zůstane i nadále v portfoliu Opelu.
Ve vybraných zemích se v
Ve vybraných zemích se v Evropě prodával (např. v Británii), právě i vedle Ampery, což bylo trochu podivné.
I v Německu, kde Volt byl
I v Německu, kde Volt byl dokonce dřív k vyzkoušení než Ampera… !