Chevrolet se stahuje z Evropy, skončí i Volt

Značka Chevrolet se po deseti letech obnovené přítomnosti opět stahuje z evropského trhu. Jediný Chevrolet, který se bude v Evropě prodávat, bude Corvette. General Motors tak chce podpořit aktivity svých dalších evropských značek: Opel a Vauxhall.

Chevrolet v Evropě neuspěl, chce se soutředit na Rusko
foto: Chevrolet

Přítomnost americké automobilky General Motors byla v uplynulých letech tak trochu schizofrenní. Vedle prodělečného německého Opelu (prodávaného v Británii jako Vauxhall) totiž navíc razil i klasickou značku Chevrolet.

Jenže ani během deseti let se v Evropě nepodařilo Chevroletu vybudovat dostatečnou tradici. Nepomohla tomu pochopitelně ani chabnoucí poptávka Evropanů po nových vozech. Chevrolet v Evropě prodával necelých 200 000 aut ročně.

O chabém zájmu svědčí ostatně i prodeje plug-in hybridu Chevrolet Volt. Ten se prodával pouze na vybraných trzích Evropské unie spíše po kusech. Evropský bratránek v podobě Opelu Ampera se prodává alespoň po desítkách.

Dobrým cvičením v public realitions je pak oficiální tisková zpráva k této problematice od General Motors. Ta totiž pochopitelně nevyznívá takto negativisticky, ale mluví o „akceleraci rozvoje v Evropě díky podpoře mainstreamového a prémiového segmentu“.

V Evropě nebyla značka Chevrolet dostatečně dobře uchycená (resp. vydiferencovaná proti Opelu), narozdíl od Ruska a bývalých ruských satelitů. GM zároveň potvrdilo, že se na velký rozvoj v Evropě chystá značka Cadillac.

tisková zpráva

4 Comments on “Chevrolet se stahuje z Evropy, skončí i Volt”

Napsat komentář