Škoda pokračuje v CNG-ofenzívě s novým modelem Octavia G-TEC

redakce - 19 Květen 2014

Při rozšiřování rodiny ekologických modelů klade Škoda stále větší důraz na vozy poháněné zemním plynem. Již nyní lze na českém trhu objednávat nové modely Škoda Octavia G-TEC a Škoda Octavia Combi G-TEC. auto Škoda Octavia G-TEC na plyn CNG stlačený zemní plyn

Nová ŠKODA Octavia Combi G-TEC Při provozu na CNG ujede Octavia G-TEC a Octavia Combi G-TEC na jedno natankování až 410 km. Spotřeba činí 5,4 m3 (3,5 kg) zemního plynu na 100 km, což odpovídá emisím pouhých 97 g CO2/km. Při jízdě na benzin má vůz dojezd až 920 km.

foto: Škoda Auto

TISKOVÁ ZPRÁVA

  • Nová Škoda Octavia G-TEC a nová Octavia Combi G-TEC: Obchodníci na
    českém trhu přijímají objednávky již nyní
  • První sériová Škoda Octavia s pohonem na zemní plyn: kombinované emise CO2 pouhých 97 g/km
  • Pokroková technologie: přeplňovaný motor 1,4 TSI/81 kW spalující plyn nebo
    benzin
  • Dojezd: až 1 330 km na zemní plyn a benzin
  • Škoda Citigo G-TEC: na trhu úspěšné od roku 2012, emise CO2 pouhých 79 g/km

Tím se nabídka CNG vozů značky Škoda rozrostla na tři modely. Městský vůz Citigo s pohonem na zemní plyn se na evropských trzích úspěšně prodává od konce roku 2012.

„S novými modely Octavia G-TEC a Octavia Combi G-TEC bude naše modelová paleta ještě šetrnější k životnímu prostředí,“ říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva společnosti Škoda AUTO za oblast technického vývoje.

„Pohon na zemní plyn je smysluplnou technologií ekologického pohonu a v dnešní době je k dispozici s dobrým poměrem ceny a výkonu. Tím plníme přání našich zákazníků, kteří mají zájem o ekologické, ekonomické a současně cenově dostupné vozy,“ dodává Dr. Welsch.

Uvedení modelů Octavia G-TEC a Octavia Combi G-TEC na trh bude probíhat postupně od června 2014 v Belgii, Dánsku, Německu, Finsku, Francii, Itálii, Lucembursku, Nizozemí, Norsku, Rakousku, Švédsku, Švýcarsku, Slovensku a ve Slovinsku. Na českém trhu lze oba modely objednávat již nyní.

Bivalentní přeplňovaný motor 1,4 TSI/81 kW Green tec s dojezdem až 1 330 km
Modely Škoda Octavia G-TEC a Škoda Octavia Combi G-TEC jsou vybaveny přeplňovaným motorem 1,4 TSI. Agregát o výkonu 81 kW (110 k) je schopný spalovat jak benzin, tak .

Standardem pro tento model je paket Green tec se Start-Stop systémem a rekuperací brzdné energie. Moderní agregát splňuje limity EU 6, které vstoupí v platnost v září 2014.

Dojezd nového modelu Octavia G-TEC je obdivuhodný: Při provozu na CNG ujede Octavia G-TEC a Octavia Combi G-TEC na jedno natankování až 410 km. Spotřeba činí 5,4 m3 (3,5 kg) zemního plynu na 100 km, což odpovídá emisím pouhých 97 g CO2 /km. Při jízdě na benzin má vůz dojezd až 920 km. S plnými nádržemi tak Octavia G-TEC ujede celkem až 1 330 km.

Při vší šetrnosti vozu Octavia G-TEC nepřichází zkrátka ani potěšení z jízdy. Maximálního točivého momentu 200 Nm dosahuje motor v rozsahu od 1 500 do 3 500 min-1. Škoda Octavia G-TEC akceleruje z 0 na 100 km/h za 10,9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 195 km/h.

Obě nádrže na zemní plyn mají celkový objem 97 litrů, resp. 15 kg zemního plynu při tlaku 200 barů. Jsou upevněny na speciálním rámu pod podlahou zavazadlového prostoru. Díky výhodnému umístění nádrží není omezena velkorysá nabídka prostoru v interiéru.

I Octavia na zemní plyn tak nabízí vysoký komfort cestování a dostatek místa. Zavazadlový prostor pojme 460 litrů (Octavia), resp. 480 litrů (Octavia Combi).

Úspěšná Škoda Citigo G-TEC: Více než 1 900 prodaných vozů

Již od října 2012 je městský vůz Citigo v nabídce s pohonem na zemní plyn. Malý a k životnímu prostředí šetrný vůz stanovuje ve své třídě nová měřítka z pohledu šetrnosti s přírodními zdroji. V málokterém jiném automobilu tohoto segmentu lze cestovat tak pohodlně, bezpečně a zároveň šetrně k životnímu prostředí, jako v modelu Citigo poháněném zemním plynem.

Vůz má spotřebu pouhých 4,4 m3 (2,9 kg) zemního plynu na 100 km, což odpovídá emisím CO2 ve výši 79 g/km. Celkový dojezd činí 620 km (400 km na plyn, 220 km na benzin). Stejně jako v případě modelu Octavia G-TEC jsou i v tomto voze plynové nádrže umístěny pod podlahou zavazadlového prostoru, přímo vedle desetilitrové benzínové nádrže.

Prodej modelu Citigo G-TEC se vyvíjí skvěle. Od uvedení na trh dodala Škoda svým zákazníkům více než 1 900 těchto vozů, z toho 1 300 jen v roce 2013.

V Německu byl v minulém roce vůz Citigo G-TEC spolu s koncernovými sourozenci sdružením Verkehrs Club Deutschland (VCD) vyhlášen nejekologičtějším vozem roku.

Pozornost loni vzbudila netradiční rekordní jízda, při které v srpnu 2013 dojel rakouský mistr úsporné jízdy Gerhard Plattner s vozem Citigo G-TEC za pět dní z italské Vicenzy do švédského Stockholmu s průměrnou spotřebou 2,39 kg zemního plynu na 100 km.

Zemní plyn: Ekologická a cenově výhodná alternativa

Zemní plyn je čistý. Emise jsou nejen bez zápachu, ale obsahují také méně škodlivin než emise vznikající při spalování benzinu nebo nafty. Díky výhodnému poměru uhlíku a vodíku v metanu se snižují emise oxidu uhličitého vznikající během spalování.

Emise CO2 v porovnání se spalováním benzinu klesají až o 23 %, množství uhlovodíků obsažených v metanu pak o celých 73 %. Oproti srovnatelnému benzinovému motoru produkuje motor na zemní plyn zhruba o 80 % méně oxidu uhelnatého a o 80 % méně oxidů dusíku. Díky uzavřenému systému také nevznikají žádné emise při tankování.

Další výhodou vozů poháněných zemním plynem jsou podstatně nižší provozní náklady. Zemní plyn je oproti benzinu až o 60 % levnější, oproti naftě pak zhruba o 40 %. V některých evropských zemích jsou navíc na pořízení vozu na zemní plyn poskytovány i daňové výhody.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Spíše mě zaráží, že udělali auto s pohonem CNG, přičemž dojezd na CNG je pouze 410 km, na rozdíl od benzínu 920 km (benzinové stanice jsou na každém rohu), tak nevím, zda-li to je taková výhra. Pokud to nebylo možné konstrukčně, tak bych to pochopil. Jinak to je, alespoň z mého pohledu, závažný problém.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

proč ale není stejný výkon jak W

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Putin z Vás má kluci radost. Ne nadarmo kamarád bývalý německý kancléř zařídil další plynovod pod Baltem do rajchu. Může mi někdo rozumně vysvětlit, proč země s přebytkem 15 terawatů elektřiny ročně a bez těžby plynu (jižní Moravu nepočítám), oslavuje svou automobilku, sekající CNG vozy jako Baťa cvičky. Víte, na kom se tím staneme více závislí?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Z vodíku(získaného elektrolýzou) se dá vyrobit metan, no a ten už by se snad v autě na cng mohl nechat spalovat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zapomněl jste dodat, že metan bychom mohli jenom někde spálit a chodit pěšky.

+1!

---

Renault Kangoo II, kat.N1, 22kWh, výkon 44kW, r.v.2012, jen 1-f 3,6kW

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Amen :).


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobile-station