Šetřit pohonné hmoty, co to dá, taková je už řadu let podstata Škoda Economy Run. V sobotu 20. září 2014 bude odstartován další, již 33. ročník tohoto tradičního závodu. 300kilometrová trať povede z Kosmonos do Vrchlabí a zpět. Ve vozech značky Škoda na ni vyjede 50 posádek. V roce 2013 zvítězil Fabia s průměrnou spotřebou pouhých 2,6 l/100 km.
foto: Škoda Auto
„Škoda Economy Run je neobyčejná soutěž: Méně zde znamená více,“ říká Roman Havlásek, vedoucí oddělení After Sales společnosti Škoda Auto. „Vozy značky Škoda patří mezi nejúspornější vozy na trhu, a to za dostupné ceny. Hodnoty spotřeby a emisí, dosahované v soutěži Škoda Economy Run, jsou toho každoročně důkazem,“ dodává Havlásek.
Vítězným vozem Škoda Economy Run 2013 byla Škoda Fabia s průměrnou spotřebou pouhých 2,6 l/100 km. To odpovídá emisi pouhých 60,58 g CO2/km.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Škoda Auto oslavuje zahájení výroby nové generace vozu Škoda Fabia
Nová ŠKODA Fabia: Promyšlený malý vůz s prostorným interiérem
Česká automobilka je už několik let oficiálním partnerem soutěže Škoda Economy Run. Oddělení servisních služeb společnosti Škoda Auto zajišťuje technickou přípravu a kontrolu vozů i průběh celé akce po technické stránce. Veškeré servisní úkony se provádí v Servisním tréninkovém centru Škoda v Kosmonosích.
Poprvé se v letošním roce uplatní nová metoda měření spotřeby, vyvinutá společně s automobilkou Škoda Auto. Základem této metodiky je elektronický diagnostický přístroj, který zjišťuje přesné množství paliva, nacházející se v nádrži před jízdou a po jízdě.
Nádrž se na počátku naplní jen ze dvou třetin. Rozdíl mezi oběma naměřenými hodnotami pak udává exaktní množství spotřebovaného paliva. Dosud se na počátku soutěže tankovala plná nádrž a množství spotřebovaného paliva se zjišťovalo podle množství, dotankovaného v cíli.
Letošního klání o nejnižší spotřebu se účastní celkem 50 posádek z České republiky, Ruska a Slovenska. Start a cíl je v Kosmonosích, zastávkou na trati bude navíc i výrobní závod společnosti Škoda Auto ve Vrchlabí. Soutěž je určena výhradně pro vozy značky Škoda s pohonem na benzin, nebo naftu.
Vyhodnocení proběhne v pěti kategoriích dle nejnižších emisí CO2 na bázi celkové spotřeby vozu. Do výsledku se navíc započítává dosažená průměrná rychlost i rozdíl mezi skutečnou a normovanou spotřebou. Při identické dosažené spotřebě a emisích CO2 rozhoduje vyšší průměrná rychlost, popř. větší zdvihový objem.
Škoda pracuje intenzivně na dalším snižování spotřeby paliva a emisí CO2. V současnosti dosahuje 18 modelů a variant vozů značky Škoda emisí CO2 nižších než 100 g/km, 97 modelů značky Škoda emituje méně než 120 g CO2/km.
Nejlepší ekologické hodnoty nabízí zejména modely Škoda GreenLine a Green tec, které jsou k dispozici pro všechny modelové řady značky Škoda. Důležitým pilířem je navíc pohon na zemní plyn, který nabízí tři atraktivní modely G-TEC – Citigo G-TEC (test), Octavia G-TEC a Octavia Combi G-TEC (test).
Individuální mobilita začíná u vozů značky Škoda hodnotou 79 g CO2/km, kterou dosahuje zemním plynem poháněný městský vůz Škoda Citigo G-TEC. Nová měřítka v oblasti šetrnosti k životnímu prostředí stanoví od podzimu 2014 nová Škoda Fabia.
Zcela nově vyvinutý malý vůz bude až o 17 % úspornější než jeho předchůdce. Fabia GreenLine, která se na trhu objeví koncem roku 2015, se spokojí s normovanou spotřebou pouhých 3,1 litru nafty na 100 km, což odpovídá emisím pouhých 82 g CO2/km.
Celkom by ma zaujimalo akú
Celkom by ma zaujimalo akú „spotrebu“ by vedel urobiť napríklad na tesle niektorý s borcov ktorý jazdia eko zavody spalovakov
to je mi ale dotaz, to je
to je mi ale dotaz, to je přece jasné – to vyhrála šlapací Fabie! 🙂
Chybí mi tu důležitá
Chybí mi tu důležitá informace v jaké mtorizaci byla ta vítězná Fábie.
1.2 HTP, 40 kW
viz.
1.2 HTP, 40 kW
viz. economyrun.cz/