Škoda Fabia je vítězným vozem 32. ročníku soutěže Škoda Economy Run 2013. Se spotřebou pouhých 2,6 l/100 km dosáhla posádka Marek Tribula a Martin Kadlec ve voze Škoda Fabia nejnižší průměrné spotřeby mezi všemi účastníky tradiční soutěže o co nejúspornější jízdu.
foto: Škoda Auto
„Škoda Economy Run opět prokázala, jak šetrně a s jak nízkou hodnotou emisí lze jezdit s vozy značky Škoda,“ říká Roman Havlásek, ředitel soutěže a vedoucí Servisních služeb Škoda Auto.
„Blahopřejeme vítězům Markovi Tribulovi a Martinu Kadlecovi ke špičkové spotřebě pouhých 2,6 l/100 km. Výsledky dosažené při soutěži Economy Run již řadu let ukazují obrovskou hospodárnost naši celé modelové palety,“ říká Havlásek.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Škoda Economy Run 2013 – už tuto sobotu
Škoda Rapid Spaceback – mladoboleslavská novinka mezi hatchbacky
Škoda je oficiálním partnerem soutěže Škoda Economy Run. Závod je určen pouze pro vozy značky Škoda. Start a cíl 309 km dlouhé trati byl v Kosmonosech, v blízkosti sídla podniku v Mladé Boleslavi. Etapovým cílem byl výrobní závod společnosti Škoda Auto v Kvasinách.
Na start nastoupilo celkem 65 posádek z České republiky, Polska, Ruska a Slovenska. Technický průběh akce a přípravu a kontrolu účastnických vozů zajistily Servisní služby Škoda Auto. Potřebné servisní úkony byly provedeny v Servisním tréninkovém centru společnosti Škoda v Kosmonosech.
Economy Run 2013 se hodnotila v celkem 5 třídách, v závislosti na objemu motoru a typu paliva. Vedle zvláštní kategorie ‚Media’ pro novináře byly opět vypsány také kategorie ‚historic‘ nebo ‚handy‘.
Posádka Hybrid.cz skončila v kategorii Media na krásném 13., tedy posledním místě. S vozem Škoda Octavia III 1.6 TDI CR/77 kW dosáhla na trase průměrné spotřeby 4,340 l/100 km při průměrné rychlosti 56,20 km/h a emisích 114,576 g/km.
Při Economy Run se výsledky hodnotí dle nejnižší emise CO2 na základě celkové spotřeby vozu. Kromě toho se hodnotí i dosažená průměrná rychlost a rozdíl mezi skutečnou a normovanou spotřebou. Při stejné spotřebě a shodné hodnotě emisí CO2 rozhoduje vyšší průměrná rychlost, resp. větší zdvihový objem.
S výjimkou modelové řady Škoda Citigo, která se nabízí také v úsporné variantě s pohonem na zemní plyn (CNG), nabízí Škoda pro každou ze svých modelových řad právě variantu GreenLine se systémem start-stop, rekuperací brzdné energie, pneumatikami se sníženým valivým odporem a se zvláštními úpravami pro zlepšení aerodynamiky a snížení hmotnosti.
V srpnu 2013 se rakouskému mistrovi v úsporné jízdě Gerhardu Plattnerovi podařila mimořádná rekordní jízda s vozem Citigo CNG: S průměrnou spotřebou 2,39 kg zemního plynu /100 km a hodnotou emisí 65 g CO2/km jel z Itálie až do švédského Stockholmu. Na celou trať o délce 2619 km mu stačilo palivo v hodnotě 81,25 eur.
Není bez zajímavosti, že Škoda Auto také aktuálně vyrobila 1,5miliontý vůz Škoda Fabia druhé generace. Jubilejní vůz Fabia 1,2 TDI sjel před pád dny z linky v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi.
Současná generace modelu Fabia slaví na světových trzích úspěchy už od roku 2007. Modelová řada Škoda Fabia oslavila svou premiéru v roce 1999. S více než 3.253.817 vozy Fabia první a druhé generace, které byly dodány zákazníkům na celém světě, je tento malý vůz druhým nejprodávanějším modelem české automobilky, za vozem Škoda Octavia s 3.984.821 prodanými vozy.
Škoda Fabia byla představena v roce 1999 jako v pořadí třetí nový model značky. První generace z linky sjížděla osm let, vyrobeno bylo 1.788.063 vozů. V roce 2007 přišla na trh druhá generace modelu Fabia, nejprve jako hatchback, od roku 2008 pak i ve variantě Combi. Celkově bylo od roku 1999 do srpna roku 2013 zákazníkům dodáno přesně 3.253.817 vozů Škoda Fabia obou generací.
Není uvedeno, jakým typem
Není uvedeno, jakým typem fabie jel vítěz. Jinak blahopřeji posádce hybrid.cz, kdyz jedu mimo dálnici, tak je spotřeba kolem 4l, to se moc nesnazim O3, 2.0 tdi. A to mi muze byt celkem jedno, kolik to bere, limit na ccs ani neprojedu…
a skoušel jste si spotřebu
a skoušel jste si spotřebu opravdu spočítat, a nebo je to údaj s palubního pc ? většinou se u škodovek ( i u jiných aut 🙂 ) pc s realitou liší až o 1 litr na sto 🙁
je to podle PC, odchylka tam
je to podle PC, odchylka tam bude, ale že by zase tak velká, nevím, zjistím si to, doklady mám.