Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto konečně naplno odhalila novou generaci oblíbeného vozu Škoda Fabia. Nové auto je kratší a nižší, ale širší než předchozí generace. Bude také úspornější, už jen díky pohotovostní hmotnosti začínající na 980 kg.
foto: Škoda Auto
Nová Škoda Fabia se v Mladé Boleslavi začne vyrábět už koncem tohoto měsíce. Rozměry vozu jsou 3992 mm délka, šířka 1730 a výška 1467 mm. Rozvor náprav činí 2470 mm. K dispozici budou benzinové motorizace 1.0 MPI, 1.2 TSI a 1.4 TDI o výkonech 44 kW až 81 kW. K dispozici bude pětistupňová či šestistupňová manuální či sedmistupňová automatická DSG převodovka.
foto: Škoda Auto
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Nová Škoda Fabia se začne vyrábět koncem srpna
Zavazadlový prostor se proti současné generaci zvětšil o 15 litrů na 330 litrů. „Při vývoji třetí generace modelu Fabia jsme kladli větší důraz na sportovnější charakter, auto jsme celkově koncipovali ‚vzletněji’. Výsledkem je mladistvý, svěží a moderní malý vůz, který ve svém segmentu stanoví nová měřítka,“ říká Josef Kabaň, šéfdesignér značky Škoda Auto.
PŘOČ 1% ŠKODA POKROK
PŘOČ 1% ŠKODA POKROK ?
Dick Kvetňanský říká, že automobilky jsou jediné, s kým slovenská firma RTU nejedná. Má na to vysvětlení: „Rád používám analogii s mobily – nabíjemí si mobil za 40 minut a funguje 50 hodin. Mám v něm HD kameru, přístup na internet, čtyřjádrový procesor, prostě vše, na co jsme v minulosti potřebovali velké počítače. Za deset let nastal ohromný pokrok. Ale to neplatí u spalovacích motorů. Za sto let jsme se posunuli možná o deset procent. Henry Ford měl ve svých autech 15procentní účinnost spalovacího motoru, a to měli dřevěné kola. Nyní mají motory 25procentní účinnost. Za ten čas se všechno neuvěřitelně posunulo, ale motory až tak ne. Jak je to možné? Já si to vysvětluji tak, že každých pět let automobilka představí nový model nějakého auta. Vždy má o nějaké procento vyšší výkon ao chlup nižší spotřebu. Takto to budou v dalších a dalších modelech zlepšovat jen postupně. Kdyby udělali odrazu revoluci a vyrobili by dokonalý motor s výkonem 300 koní a se spotřebou dva litry, narazily by na strop možností spalovacích motorů a více by je už nedokázali zlepšovat. Z marketingového hlediska by to byla pro ně katastrofa. “
zivot.azet.sk/clanok/15579/slovensky-supermotor-vlani-vyvolal-senzaciu-co-je-s-nim
kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/rtu/
Kanál
Kanál Škoda
https://www.youtube.com/skodacz?
Zábavné ŠKODA RS – 40 let legendy
https://www.youtube.com/watch?v=0HJLGiXvzzk
A di do háje se SMRADLAVÝM
A di do háje se SMRADLAVÝM ŠKODOVÁCKÝM VOBYČEJNÝM SPALOVÁKEM !! Tady se primárně řeší elektromobily 🙂
Máš Adresu. kde to je .
Máš Adresu. kde to je . Vždyt to je veterán tak co tady řešíš, Kamarád kdysi Erko měl a mam s tím spojené zážitky jak jsme blbli.
Ps: Také mě štve že Škoda auto nemá v nabídce Hybrid / elektromobil .
Škoda kúpiť škodu…
Škoda kúpiť škodu… zbytočne drahé a tie motory 😀 vozitko tak do mesta, na dovolenku do HR by som sa neodvážil na tom ísť 😀
nízko objemove motory s nízkou spotrebou, ktorá bola vytvorená v laboratórnych podmienkach bez záťaže a odporu, naložím do toho ďalšiu osobu, nákup a kým to vytočím a rozbehnem tak to bude mať vyššiu spotrebu ako moja T5 2.0
Netusim co je T5 2.0,ale
Netusim co je T5 2.0,ale tusim ze asi nejaka stara kourici naftova potvora…Mam fabii 12let starou 1.4 benzin a prave me odstehovala ze Skotska po letech..nazpet do Brna takzedocela streka…Tezka nacpana az po vrch 5.5 l/100km v prumeru…Spokojennost a dostatek vykonu i nalozena..a zadek me nebolel../samozrejme posuzuji v ramci sve tridy!!!! ani po 1200km…. Dalsi bude CNG Octavie,pro vetsi konfort a usporu/hlucny traktor na naftu nikdy,to je jiz 100let za opicema!Vzdy o krok za benzinem a plynem…Ale do budoucna verim elektomobilum,ale par let to potrva nez zlevni,a zdvojnasoby dojezd, pak zahlti trhy na celem svete!
T5 2.0 177kw volvo V60
T5 2.0 177kw volvo V60 blbečku
Pane Lukáši, bez toho
Pane Lukáši, bez toho „blbečka“ by to nešlo? 🙁
Zapomněl jsi napsat, že
Zapomněl jsi napsat, že máš 170 cm, takže ti nevadilo sedět na místě řidiče, vzadu nikdo neseděl, takže mu nevadily sedačky a k tomu, že tam máš nejsilnější diesel, co se k tomu dodává.
Elegance Fabie I nedosahuje!
Elegance Fabie I nedosahuje!
Ovšem v základních rysech
Ovšem v základních rysech už se zase začíná blížit modelu Favorit – a kruh se uzavírá 😀
To je fakt, Favorit byl taky
To je fakt, Favorit byl taky „krystalicky“ 😀