Škoda Auto zahajuje v Kvasinách sériovou výrobu plug-in hybridu Škoda Superb iV

Nové plug-in hybridy vznikají na stejné výrobní lince jako modely s konvenčním pohonem

Škoda Superb iV s plug-in hybridním pohonem je první elektrifikovaný sériový vůz značky Škoda. V závodě v Kvasinách sjel dnes z výrobní linky první kus.

Nové plug-in hybridy vznikají na stejné výrobní lince jako modely s konvenčním pohonem
foto: Škoda

Nová Škoda Superb iV s plug-in hybridním pohonem se vyrábí výhradně v závodě v Kvasinách a to na stejné výrobní lince jako vozy Škoda Superb se spalovacími motory.

Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za výrobu a logistiku, říká: „Zahájení sériové výroby vozu Škoda Superb iV představuje velký krok do budoucnosti. V posledních měsících jsme důsledně pracovali na tom, abychom umožnili spuštění výroby prvního modelu s plug-in hybridním pohonem v závodě v Kvasinách. Dnešní den je výsledkem skvělého týmového výkonu.“

Aby byl závod Kvasiny připravený na speciální požadavky, které výrobní proces prvního elektrifikovaného sériového modelu značky Škoda vyžaduje, investovala Škoda Auto přibližně 12 milionů eur.

Mimo jiné byla upravena svařovna a montážní hala. Díky této transformaci se Škoda Superb iV s plug-in hybridním pohonem vyrábí na stejné montážní lince jako modely s konvenčním spalovacím motorem.

Výroba plug-in hybridu Škoda Superb iV v závodě Kvasiny

Výroba plug-in hybridu Škoda Superb iV v závodě Kvasiny.
foto: Škoda

Vzhledem k tomu, že se podlaha vozu u obou variant pohonu liší, byla ve svařovně některá zařízení upravena nebo nově instalována. Původní hala oddělení kvality byla kompletně přestavěna. Pro výrobu a uvedení vozů do provozu musela být pracoviště v rámci montáže nově uspořádána.

V rámci výrobní linky instalovala Škoda Auto navíc další zásobník pro podvozkové rámy a manipulátor pro vysokonapěťové a 12voltové baterie. Společnost Škoda Auto pokračuje ve vzdělávání zaměstnanců v oblasti elektromobility. Proto v Kvasinách vzniklo nové tréninkové centrum. Školení od té doby absolvovalo již 5 500 zaměstnanců.

Benzinový motor 1,4 TSI a elektromotor vozu Škoda Superb iV poskytují celkový systémový výkon 160 kW. Čistě elektrický dojezd činí až 56 kilometrů v cyklu WLTP, po započtení dojezdu na benzin činí dojezd na jedno nabití a natankování až 930 kilometrů.

Nová varianta pohonu je k dispozici pro modely Superb iV v úrovních výbavy Ambition a Style, a také pro Škoda Superb iV SPORTLINE a Škoda Superb iV L&K.

Světová premiéra modelu Škoda Superb iV a nové elektromobilní značky iV se konala v květnu 2019 ve slovenském hlavním městě Bratislavě. Uvedení na trh proběhne začátkem roku 2020.

Výroba modernizovaného vozu Škoda Superb probíhá v závodě Škoda Auto v Kvasinách už od července 2019. Vedle vlajkové lodi značky zde také vznikají modely kategorie SUV Škoda Karoq a Škoda Kodiaq.

V roce 2018 poprvé opustilo výrobní haly závodu v Kvasinách více než 300 000 vozů během jednoho kalendářního roku. V nejmodernějším výrobním závodě Škoda Auto zaměstnává kolem 9 000 zaměstnanců.

tisková zpráva

31 komentářů u “Škoda Auto zahajuje v Kvasinách sériovou výrobu plug-in hybridu Škoda Superb iV”

  1. Keců tři pr….. a opět se bude jednat o manufakturní
    Keců tři pr….. a opět se bude jednat o manufakturní výrobu pro splnění limitů emisí CO2. Bohužel.
    Když se VW prsil se zdvojnásobením elektrického Golfu, tak to rozjel z 36 na 72 denně pro celý svět, zatímco chrlil denně 2000 spalovacích Golfů.
    Když se nyní Škoda prsí PHEV Superb, tak se bavíme o kolika? Ještě o méně: „LN: Výroba hybridní škodovky se rozjela. Automobilka Škoda Auto včera v závodě v Kvasinách na Rychnovsku zahájila sériovou výrobu nového modelu Superb iV s plug-in hybridním pohonem. Investice do vývoje nového vozu dosáhly 311 mil. Kč, automobilka by měla v kvasinském závodě vyrábět 60 hybridních Superbů denně.“
    Jinak investičně docela pohoda. Těch 60 denně, když odpočteme jejich klasickou dvouměsíční odstávku, by ve 190 kalendářních dnech znamenalo vyrobit 11.400 aut pro celý svět ve 2020. No a vrazili do toho na vývoj 311 melounů v kačkách, takže v prodejní ceně auta nějakých 27 tisíc.

      1. „Toyota Prius, launched in Japan in 1997“
        „Facelift třetí

        „Toyota Prius, launched in Japan in 1997“

        „Facelift třetí generace Škody Superb byl představen v květnu roku 2019… Modernizace přinesla též plug-in hybridní technologii…Jeho výroba … začne na podzim roku 2019.“

        „Uvedení na trh proběhne začátkem roku 2020.“

        Škoda 2019 (2020) – Toyota 1997 = 22 (23) let

        Nauč se počítat, seknul ses jen o 15 (16) let ;D

            1. Sice pár let po Priusu plus, ale zato výrazně větší
              Sice pár let po Priusu plus, ale zato výrazně větší kufr, tažné zařízení, mnohem větší baterie a dojezd na elektřinu, nesrovnatelně vyšší výkon, zrychlení i maximálka.

              A za cenu o 200 tis. nižší. Myslím že někdy je lepší počkat a pak vyrobit lepší a smyslupné vozidlo za rozumnou cenu.

              Stejně jako to citigo co má za tu cenu už i rozumnou kapacitu baterky .

              1. Srovnávat Prius Plus jedno z nejkvalitnějších aut na
                Srovnávat Prius Plus jedno z nejkvalitnějších aut na světě s experimentálním narychlo vyvinutým Škoda Superb plug-in. To je odvaha. Podívej se do toho auta pod kapotu. Třeba se pletu ,člověk nikdy neví , nerad bych podcenil VW , ale dle mého názoru to bude velmi velmi poruchové. Je to jen můj skoro nepodložený názor. Na druhou stranu, lidi kteří jezdí jako testovači ve Škodovce mi říkali , že to jezdí pěkně.

                1. Pardon spletl jsem se myslel jsem prius prime neboli phev coz
                  Pardon spletl jsem se myslel jsem prius prime neboli phev coz je jediny nabijeci hybrid od toyoty

                2. No uvidíme, jak obstojí německá kvalita v rukou
                  No uvidíme, jak obstojí německá kvalita v rukou zahraničních dělníků proti nejkvalitnější firmě na světě, která dodnes nemá BEV.

                3. Kdo ocenil tu nejkvalitnější firmu na světě, abychom se
                  Kdo ocenil tu nejkvalitnější firmu na světě, abychom se dozvěděli, jak je to relevantní..jen pro zajímavost, máme v rodině Toyotu, ale i v techničáku má, že motor je BMW :oD

                4. Jirka o dva příspěvky výše, takže to asi bude pravda 🙂
                  Jirka o dva příspěvky výše, takže to asi bude pravda 🙂

                1. Pardon spletl jsem se myslel jsem prius prime neboli phev coz
                  Pardon spletl jsem se myslel jsem prius prime neboli phev coz je jediny nabijeci hybrid od toyoty

      1. Skvělé, podpoří to nezávislost nás i Ruska na
        Skvělé, podpoří to nezávislost nás i Ruska na teroristech z NATO, kteří vyzbrojují teroristy a následně pak zavádějí policejní státy i u nás z důvodu „terorismu“ 🙂

        A hlavně ušetříme, nebudeme muset kupovat koloniální zkapalněný plyn s přirážkou uSS od uSSa 🙂

        1. nooo to je otázka : co je přirozeněji lepší pro
          nooo to je otázka : co je přirozeněji lepší pro přírodu?? spalovat metan co samovolně chčije ze země a bude čím dál víc a nebo ho zbůhdarma nechat vypouštět do atmosfery jako 3x skleníkovější plyn než co2 a navíc k tomu těžit a spalovat uhlí ?? ;))

          možná je víc eko pod tlakem frakovat břidlice zasírat si spodní vodu chemijí ládovat to pod tlakem dízlgenerátoty do lodi srát se s tím přes atlantik a tady to svinstvo spalovat :)))

          1. oproti přirozeným procesům mluvíš asi o 0,001%, co
            oproti přirozeným procesům mluvíš asi o 0,001%, co způsobí člověk. Frakovat? Ty chceš, aby všechno dodávaly uSSa za přehnané ceny, že? Oni rádi a snad skoro jediní frakují. Vypadá na trolla made in uSS, když používáš demagogické eko teroristické argumenty, klasika 🙂

      2. 55Mld.m3 spalí EU a kolik toho spálí zbytek světa??? Když
        55Mld.m3 spalí EU a kolik toho spálí zbytek světa??? Když připočteme ropu, uhlí, dřevo (Sibiř, pralesy v Americe) a všechen ten kyslik, docházím k závěru, že naší civilizaci musí jednou dojít kyslík. Buď budeme spalovat, nebo dýchat.

  2. Predchazejici obrazky ukazaly, ze nabijeci port je v predni
    Predchazejici obrazky ukazaly, ze nabijeci port je v predni masce. Neni skoda plochy, jez zakryva cast chladice, ktera snizuje ucinnost naporoveho chlazeni? Jiste ventilator(y) to ofoukne, ale za jizdy by se ani poustet nemusel.
    Rovnez u tak velkeho auta mi pripada 14istovka motor maly a bude chudak.

    1. Trošku tě uvedu do reality, přední masky spalovacích
      Trošku tě uvedu do reality, přední masky spalovacích Oktávek a Superbů jsou z 50 až 70 % zaslepené a nabírají vzduch jen spodní částí. Přední maska zásuvkového Superbu je z 90 % zaslepená a vzduch nabírá jen tenkou škvírou u spodní hrany. Přesvědč se někdy na vlastní oči až kolem těch aut půjdeš je to velmi překvapivé, že spalovací popelnice maj fejkový masky chladičů jen pro falešný pocit pocit majitelů, kteří by asi nesnesli že čumákům jejich pekáčů nic nedominuje a hlavně z lenosti dinosaurskej automobilek podřizovat tvar funkci a ne naopak. Je to prostě fejk jako prase. Zbytečnej přežitek a komedie, stejně jako falešný vejfuky a mp3 zvuky motorů a sporťáků. Čím víc pruhů tím víc adidas… :))))

        1. Š100 motor vzadu, tudíž se mřížka chladiče rozpůlila a
          Š100 motor vzadu, tudíž se mřížka chladiče rozpůlila a přesunula se na zadní boky, kdy celý otvor byl zcela funkční a nasával vzduch. Levý foukal vzduch na chladič a zprava nevím kam. Asi jen do prostoru motoru. Jak dobře to v reálu chladilo to nevím. Moje zadomotorová 120L co měla chladič vepředu chladila úplně na ho..o.

          Dnešní škodovky však mají motor vpředu tudíž i chladič.

          1. Š 100 levá kapsa chladič, pravá topení.
            Na rozdíl od

            Š 100 levá kapsa chladič, pravá topení.
            Na rozdíl od auta vše špatně (Š120) se to nezavzdušňovalo, takže to chladilo dobře, problém byl hluk od ventilátoru (takovej menší senomet) a ztráta výkonu na ventilátoru – údajně něco kolem 2K.

          2. Problém plug in hybridního auta je, že většinu času
            Problém plug in hybridního auta je, že většinu času jezdí se studeným motorem. Na ohřátí motoru potřebuje nějaký ten kilometr ujet. Jenže tady ti ten nějaký kilometr ujede el.motor a pak až se začne ohřívat ten benzínový. Takže v reálném provozu to bude až po ujetí 50-80km? V závislosti na počasí a na způsobu jízdy. Mřížku chladiče měla Škodovka udělat zavírací. A možná měla Škodovka místo otáčkoměru dát ukazatel teploty motoru-oleje. Není nic lepšího, než dát plný plyn na dálnici v lednu když je -15stupňů a ještě ani turbo nestačilo roztočit a olej ohřát. No uvidíme jak to celé bude spolehlivé.

  3. „..elektrifikovaný sériový vůz“ ???? ale vždyť všechny
    „..elektrifikovaný sériový vůz“ ???? ale vždyť všechny popelnice značky šáde jsou už dávno 50 let elektrifikovány 12ti Voltovou autobaterijí :)))
    jaja takhle jede eletrifikace u šáde jak jinak na plný gule !!!
    :)))))))))))))))))))))DDDDDDDDDDDDDDDDD__________:)

    https://www.skoda-auto.cz/modely/superb

Napsat komentář