Škoda Auto zahájila sériovou výrobu nové generace modelu Superb, plug-in hybrid na konci roku

První modernizovaný vůz Škoda Superb třetí generace sjel z linky v závodě společnosti Škoda Auto v Kvasinách. Ještě letos bude zahájena také vyroba plug-in hybrid verze.

Tři a půl roku po uvedení třetí generace na trh prochází vlajková loď značky Škoda rozsáhlou modernizací, především v oblasti technologií a designu. Poprvé se v sériovém modelu české značky objeví full LED matrixové světlomety. Do dnešního dne bylo celkem vyrobeno 1,25 milionů vozů modelu Superb.
foto: Škoda

Tři a půl roku po uvedení třetí generace na trh prochází vlajková loď značky Škoda rozsáhlou modernizací, především v oblasti technologií a designu. Od debutu prvního moderního modelu Škoda Superb v roce 2001 představuje tato modelová řada vrchol palety značky Škoda, který se etabloval mezi nejprodávanější vozy střední třídy.

Charakteristickými znaky modernizované Škody Superb je nový přední nárazník a větší maska chladiče s dvojitými lamelami. Na pátých dveřích má nový nápis nesoucí jméno automobilky. Tento charakteristický prvek zdobí i nové kompaktní modely Škoda Scala a Kamiq. Postupně bude zdobit záď všech modelů značky Škoda.

Technickou novinkou modernizované vlajkové lodi jsou full LED matrixové světlomety, které se u sériového modelu značky Škoda objevují poprvé. S nabídkou prostoru v interiéru a zavazadlovým prostorem o objemu 625 litrů u limuzíny a 660 litrů u verze kombi dosahuje Superb i nadále vrcholných hodnot ve své třídě.

Mimořádně oblíbená je limuzína Škoda Superb i model Škoda Superb Combi v Německu, kde bylo v loňském roce zákazníkům dodáno 19 200 vozů, stejně jako ve Velké Británii (8 600), Polsku (8 000), Turecku (7 700) a v České republice (5 300). Vizuálně i technologicky zdokonalená verze modelu Škoda Superb měla svou světovou premiéru v květnu 2019 v rámci IIHF Mistrovství světa v ledním hokeji v Bratislavě.

Škoda současně představila také nový model Škoda Superb iV s plug-in-hybridním pohonem, s nímž automobilka vykročila do éry elektromobility. Úspěšnou rodinu vozů Škoda Superb také poprvé rozšířila nová verze Škoda Superb Scout s offroadovými prvky.

Ještě v letošním roce bude v Kvasinách zahájena i výroba modelu Superb iV s plug-in-hybridním pohonem. V Kvasinách, kde Škoda vyrábí také svá SUV, sjelo z linky v roce 2018 více než 300 000 vozů během jednoho roku. Škoda v tomto závodě zaměstnává zhruba 9 000 zaměstnanců.

tisková zpráva

23 Comments on “Škoda Auto zahájila sériovou výrobu nové generace modelu Superb, plug-in hybrid na konci roku”

  1. Teď někde zase nějaký německý profesor Indra
    Teď někde zase nějaký německý profesor Indra (https://www.idnes.cz/auto/motorky/fritz-indra-elektromobil-hybrid-plug-in-akumulator-diesel.A190625_114907_motorky_fdv) kritizoval EV a PHEV. Člověk si řiká že to snad ani nemůže myslet vážně. Samozřejmě že když nebudu dobíjet PHEV tak by bylo lepší jezdit rovnou na spalovák. Když to ta firma není schopna zajistit, neměla si PHEV vůbec kupovat. Ale to není vina PHEV ale těch co ta auta provozují. Já jsem se svým víc než spokojen.

    Mám tady na všechny otázku. Můj Prius Plugin 2012 má při dlouhých cestách (většinou dálnice do 110 km/h – vítejte v Japonsku) průměrnou spotřebu 3,5 l/100 km (ano, tři a půl). Displej ukazuje po japonsku 29km na jeden litr. A když jsem měřil i tankovaný benzín, opravdu to odpovídá. Není mi to moc jasné když reálná spotřeba co uvádí lidi na webu je asi 4,8l na 100km. Jezdím pravda šetrně ale provoz zase nebrzdím. Baterie má proti obyčejnému Priusu větší rekuperační schopnost, že by to bylo tím? Ta spotřeba mi připadá až moc dobrá na to aby to byla pravda…..ale nevadí mi to. Pokud má někdo z vás nějaké možné vysvetlení, díky za něj.

      1. To je urcite pravda. Rad bych to nekdy zkusil. Jenze ze bojim
        To je urcite pravda. Rad bych to nekdy zkusil. Jenze ze bojim aby me nesejmuli. Ale je tu ted usek kde se testuje 120km/h takze tam by se 130km/h risknout dalo. Snad se k tomu dostanu. Akorat je divny ze i na japonskem webu o spotrebe https://e-nenpi.com/enenpi/?defact=carname_bodytype4 je uvadena skutecna prumerna spotreba asi 4 litry a to u nejnovejsiho Priusu. A fakt ze je ze se tu rychlost na dalnici vetsinou dodrzuje, takze taky nejezdi 130km/h. Ale mate stoprocentne pravdu ze rychlost na dalnici dela opravdu hodne.

        1. Asi bych rychlost v Japonsku na dálnici raději dodržoval.
          Asi bych rychlost v Japonsku na dálnici raději dodržoval. Vzpomínám si, jak nám kolega Japonec mezi Kobe a Osakou předváděl své silné Subaru Impreza. Po průjezdu mýtnou bránou dupnul na plyn a měl tam za chvíli asi 150km/h. Ujel tak asi 2 km a dupnul zase na brzdu protože mu navigace hlásila stacionální radar. A to byl místní a věděl co si může dovolit. Zjevně to moc nebylo. Ostatně i na okreskách to celkem drtil jen do doby než dojel auto před sebou (ve stoupání kde zrovna byly 2 pruhy a stejně nepředjel) a pak zas jel normálně.

          1. Jojo. Jenze tady je to s rychlosti takovy divny. Obcas omezi
            Jojo. Jenze tady je to s rychlosti takovy divny. Obcas omezi treba kvuli nekde vzdalene nehode na dalnici x-km pred a po rychlost na 50km/h! Nikdo to nedodrzuje takze kdyz pojedu padesat, riskuju ze mi nekdo sejme zezadu. Kdyby me ovsem zmerili tak nevim….na okreskach mezi polma je vetsinou 50, to taky skoro nikdo nedodrzuje, to se proste psychicky neda vydejchat….jak rikam, dost divna situace. Zas je ale fakt ze se toleruje asi 10km pres.

    1. důvody bych viděl následující:
      aerodynamický odpor –

      důvody bych viděl následující:
      aerodynamický odpor – roste s kvadrátem rychlosti
      jedete na návrhové rychlosti auta, ustálenou rychlostí, s nízkým zatížením pohonu,za relativně příznivého počasí, jakmile se do takovéh bodu trefíte, tak máte u všech aut velmi zajímavou spotřebu.

    2. Z mé zkušenosti má PHEV až o litr nižžší spotřebu
      Z mé zkušenosti má PHEV až o litr nižžší spotřebu než HEV porovnávám stejná auta. Myslím že to je opravdu lepší rekuperací, větší baterkou a tím pádem to nepíná spalovák po 300 metrových přískocích,ale po kilometrových.

      Nevím jak Vám,ale já v závpě jedu i hybridním modu se skoro vybitou baterkou klidně i hodinu s klimou. U Hevu by se mě to co 10 minut na 2 minuty startovalo a kapka ke kapce…

      Je to nelogické když je auto až o 100 Kg težší,ale je to tak.

      Narozdíl od diskutujících níže si nemyslím, že by s tím měla co dělat rychlost PHEV bere míň za všech podmínek.

    1. Tak to uz jsou na tom fakt spatne.
      Vcera v Norimberku nez mi

      Tak to uz jsou na tom fakt spatne.

      Vcera v Norimberku nez mi upgradli auto na CCS nabijeni zase nekolik lidi prebiralo nove auto. Prijeli dva kamiony s novejma autama a nejzajimavejsi byla rodinka, ktera si prijela vyzkouset a objednat TMX.
      Prijeli sedmimistnym SUV se Spanelskou znackou. Vylez otec Rodrigez jak z filmu o mafianech. Vlasy dozadu do culiku. Zena vypadala normalne a ctyri dcery taky. Co normalne. Dve starsi dcery jak obrazek. Jedna kratasky jak plavky. Druha minisukynku, ze to uz byt kratsi nemohlo. Obe uz vekove i fyzicky vyzrale. Vsichni tam prolejzali nadsene vystavene Xko, fotili se u nej, pak byli na projizdce.
      No co vam budu povidat, dokud tam byli, docela me to cekani bavilo.

        1. No buď to bude fičák nebo propadák. Vlastně chtějí
          No buď to bude fičák nebo propadák. Vlastně chtějí zpětinásobit produkci EV za 2 roky (ze 100 tisíc letos na 500 tisíc 2021) a pak opět zpětinásobit za 4 roky (na 25 % produkce, tedy 2,5 mil. EV v roce 2025).
          A to video fakt super! 😀

    1. Jsem zvědav kolik se jich prodá u nás, nejspíše stovky
      Jsem zvědav kolik se jich prodá u nás, nejspíše stovky pokud bude cena kolem 1 mil. Před 2 lety mluvili o ceně diseslové Octávie, což bude v podobné výbavě s výkonějším motorem (plus automat) cena cca 900 tis. Takže můj odhad 900 tis. verze 40kWh+ a 1.1 verze 60 kWh+

Napsat komentář