Škoda Auto v závodě ve Vrchlabí využívá chytrého manipulačního robota

redakce - 21 Květen 2021

Robot odebírá a ukládá na pozici kované hřídele převodovek, které jsou určené k dalšímu zpracování.Škoda Auto si tento chytrý manipulační systém vyvinula sama, a podporuje tak  rozšiřování know-how v oblasti automatizace výroby.

Škoda Auto si tento chytrý manipulační systém vyvinula sama, a podporuje tak rozšiřování know-how v oblasti automatizace výroby.
foto: Škoda

Při výrobě automatických sedmistupňových přímo řazených převodovek v závodě na výrobu komponentů ve Vrchlabí nyní místo pracovníků vykonává komplexní pracovní kroky při manipulaci s výkovky chytrý manipulační robot. V rámci systematického rozšiřování know-how v oblasti automatizace výroby vyvinula společnost Škoda Auto tento systém sama.

Vedoucí závodu společnosti Škoda AUto ve Vrchlabí Ivan Slimák vysvětluje: „V našem vysoce moderním závodě definujeme nová měřítka digitalizace výroby a další krok jsme učinili právě s novým chytrým manipulačním robotem. Využíváme rozvinutých algoritmů a možnosti detekce obrazu k tomu, abychom tyto procesy uspořádali co možná nejefektivněji a současně zlepšili i ergonomii pracovišť pro naše pracovníky. Princip chytré manipulace zvaný smart handling budeme postupně rozšiřovat i na další oblasti výroby.“

Na základě obrazu z kamery algoritmus stanoví, který z dílů je pro uchopení chapačem robotu optimálně dosažitelný a následně propočítá potřebné pohyby.

Na základě obrazu z kamery algoritmus stanoví, který z dílů je pro uchopení chapačem robotu optimálně dosažitelný a následně propočítá potřebné pohyby.
foto: Škoda Auto

Na začátku výrobního procesu dodávají autonomní roboty surové výkovky hřídelí převodovky v paletách k CNC obráběcím linkám. Naváděny jsou přitom senzorickými technologiemi internetu věcí (Internet of Things). Nový chytrý manipulační robot odebírá surové díly z palet a umísťuje je na vstupní dopravník obráběcích center. Následně odebírá obrobené díly převodovek a odkládá je do přepravního koše. V obou pracovních krocích přemístí robot za směnu celkem 900 kilogramů.

Zaměstnanci, kteří tuto těžkou práci doposud vykonávali, budou nyní plnit nové úkoly při výměně nástrojů a při měření.
Technicky je nový proces založen na principu digitální detekce obrazu. 3D kamera zaznamenává pozici výkovků, které jsou náhodně uloženy v paletě. Na základě obrazu z kamery algoritmus stanoví, který z dílů je pro uchopení chapačem robotu optimálně dosažitelný a následně propočítá potřebné pohyby.

Robot pak přesune surový díl k obrobení a poté jej zase odebere, aby jej odložil do přepravního koše. Po jeho naplnění si robot vymění chapač a připraví koš k odvozu. Celý proces je plně automatizován a probíhá velmi efektivně.

Od první studie proveditelnosti až po nasazení v rámci sériového provozu uplynulo jen jedenáct měsíců. Nyní instalované řešení pro smart handling společně koncipovala a implementovala různá oddělení automobilky. Smart handling je tak jedním z mnoha automatizačních projektů v závodě ve Vrchlabí.

Další autonomní dopravní systém přiveze obrobené díly z oblasti mechanického obrábění do měřicího centra, kde budou precizně proměřeny. Surové díly pro hřídele a ozubená kola k CNC obráběcím strojům přiváží autonomní robot, přičemž objednávání a odvolávky dílů probíhají rovněž automaticky. Denně robot přepraví přibližně 50 000 surových dílů.

V závodě ve Vrchlabí vyrábí automobilka denně více než 2 300 kusů automatických sedmistupňových přímo řazených převodovek (DSG) DQ200. Ty se používají v četných modelech vyráběných společností Škoda Auto i ve vozech dalších koncernových značek. V roce 2019 společnost Škoda Auto vyrobila třímiliontou převodovku DQ200.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

No neda me to ale ted jsem zhlídnul to video a klobouk dolu - skutečně ve Skodovce se podarilo nainstalovat za pomoci několika odborných tymu, nainstalovat 2 kuka roboty behem 11 mesicu ??!! Takze slovni uloha: za jak dlouho by se jim podarilo zprovoznit vyrobni linku velikosti Giga Shanghai - Berlin???

Obrázek uživatele PaRi

Vida, zajímavý úhel pohledu. Uvrhl jste mě do deprese ;-)

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (13000 km)

+1 :-D

---

30 tis km elektricky od roku 2018

To jsou věci, to jsou věci, vskutku nevídané...

Obrázek uživatele PaRi

Si říkám, jestli to na tu chvíli stojí za to ;-)

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (13000 km)

To dobře. Blbý robot by měl určitě menší úspěch. :)

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp ( střešní instatace ), nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, VW e-Golf
Přes 39.000 elektrických km a TESLA jedí a baterie nehoří :)


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobile-station