Seznamte se s novinkami v povinném ručení v oblasti elektromobility

Jste majiteli elektromobilu, elektrokoloběžky nebo segwaye? Pak zpozorněte, protože přichází změny v pojištění, které se týkají i velké části elektrických dopravních prostředků. 

Povinné ručení pro elektrokoloběžky

Vláda České republiky odsouhlasila nový silniční zákon, který by mohl začít platit už od jara 2024 a zahrnuje povinnost sjednání pojištění pro elektrokoloběžky, ale i segwaye. Povinné ručení tak budou muset nově platit všechna vozidla, která mají:

  • rychlost nad 25 km/h,
  • hmotnost nad 25 kg a rychlost nad 14 km/h.

Povinné ručení se prozatím nebude týkat elektrických kol, protože u nich elektromotor slouží pouze jako doplňující pohon. 

Proč si pojistit elektrokoloběžku

Povinné ručení pro rychlé a silné elektrokoloběžky je sice výdajem navíc, ale výhodným. Zavedení tohoto pojištění totiž reaguje na stále vyšší nehodovost řidičů elektrokoloběžek. A pokud se vystavujete vysokému riziku nehody, je lepší mít sjednané povinné ručení, které za vás výdaje za způsobenou nehodu pokryje.

Povinné ručení pro elektromobil

Majitelé elektromobilů už dávno vědí, že je pro ně povinné ručení nutností. V tomto ohledu se žádná změna zákona nechystá. Naopak ale může povinné ručení pro elektromobily postupně zdražovat. Důvod je jednoduchý – na silnicích jezdí stále více elektrických vozidel a tím u nich dochází i k vyšší nehodovosti. 

Jaká je cena povinného ručení u elektromobility?

Cena pro různé typy elektrických vozidel je odlišná. Záleží hlavně na tom, jak vysoké je riziko nehody. Například u elektrokoloběžek a segwayů je riziko přeci jen nižší než u osobního vozu, takže se cena povinného ručení bude pohybovat jen v rozmezí stokorun měsíčně. Jak ale budou vypadat přesná pravidla, podmínky pojištění a jeho cena, o tom rozhodnou samotné pojišťovny. 

V případě elektromobilů sice bude nadále docházet ke zdražování, ale i tak je pro jejich majitele povinné ručení stále o několik desítek procent levnější než pro majitele benzínových a naftových vozidel. 

Pro ilustraci jsme vám připravili pár ukázek, kolik stojí povinné ručení elektromobilu.

VozidloNižší krytíStřední krytíVyšší krytí
Tesla Model 3 (200 kW, 2 000 kg, 2022)1 224 Kč1 224 Kč1 344 Kč
Škoda Citigo iV (61 kW, 1 300 kg, 2022)1 200 Kč1 200 Kč1 320 Kč
Škoda Enyaq iV (150 kW, 2 000 kg, 2022)1 200 Kč1 200 Kč1 320 Kč

Jak sjednat výhodné povinné ručení

Kdykoliv se vám to hodí, můžete si vytvořit srovnání jednotlivých nabídek povinného ručení, a to například využitím kalkulačky Top-Pojištění.cz. Díky srovnání můžete na pojištění jakéhokoliv elektrického vozidla ušetřit, a přitom se pojistit dostatečně výhodně, aby pojistka pokryla všechny náklady z pojistné události.

zdroj: placená inzerce

29 Comments on “Seznamte se s novinkami v povinném ručení v oblasti elektromobility”

        1. Díky… Tak to vypadá, že tvůj ,,interní zdroj MB“ četl tenhle článek a trochu to zdramatizoval 😃.
          Tak to uvedu na pravou míru: Původní odhady MB ohledně elektrifikace byl 50% podíl ve výrobě v roce 2025 (EV včetně hybridů)… Protože aktuálně je podíl ve výrobě 11% BEV (19% včetně hybridů), museli přesunou tuto prognózu realisticky právě na rok 2030…

          Tedy v rozporu s tvojí informací NEODSTOUPILI od plánů na rok 2030, ale na ten rok PŘESUNULI svoje plány z původního roku 2025…
          Což je – jak jistě uznáš – podstatný rozdíl 😉..

          1. 1. On je naprosto realistický a naopak informace pro média jsou zjemňována
            2. Tohle není šunka, aby si ji přesunul v lednici z jedné poličky do jiné. Na cílová čísla je navázána výroba dodavatelů, naplánovaná logistika, sizing výrobních procesů…. Tato „drobná“ změna ve skutečnosti znamená gigantické ztráty. Nic jako „jen posunout o pár let“ neexistuje.

  1. To je nějaký paskvil. Jestliže kolo/koloběžka jede na motor přes 25km/h, spadá to do kategorie malý motocykl a tudíž to z podstaty věci potřebuje registrační značku, TP, povinné ručení a pravidelné návštěvy STK. Segway je potom, pokud se teď něco nezměnilo, stále mimo jakékoli kategorie, takže to nesmí ani na silnici ani na chodník nebo cyklostezku.

    1. V podstatě nic z toho co si napsal není pravda. Koloběžky nemají sedátko a tedy nepodléhají schvalování typu a nejsou zařazeny do žádné z L1-L6 kategorií. Takže nemají TP a tím pádem ani nemohou mít RZ a nejezdí na STK. Povinné ručení tam nově bude.

      Segway je samovyvažovací přepravník, co se s tím smí je upraveno v paragrafu 60a a smí to na chodník, stezku i silnici.

  2. Tak jsem si to ověřil, zadal k pojištění na kost ohlodaný Škoda Enyaq 150kW a roční pojistka 40 572 Kč (Allianz). Pojištění lze snížit, pokud se nepojistí baterie, což je podle mě super fór a možná by stálo za to ptát se, jaké je podle Allianz zvláštní pojistné riziko u baterie, když je tady podle elektromobilistů vše na pohodu. Asi to tak na pohodu nebude, když jen pojištění baterie vás přijde za pět let na 60 tisíc.

      1. runner samozrejme keca, nikoho nekontaktoval a nic si neoveroval, mam moznost mit ioniq5 v cene cca 1,5milionu, a v Hyundai me to hned spocitali prez Uniqa na 28 tisic sakum prask a to cca 3 tydny zpet, mam takto pojistene i soucasne auto co jsem u nich bral jako nove a pojistku taky prez hyundai, vesmes cena pojisteni stejna jako u jakehokoliv jineho auta se spalovakem pri dane cene

                1. To vyjmutí baterie z pojistky si zaslouží bližší pozornost. Proč tomu tak je? Pravděpodobně proto, že se jedná o jednu komponentu, která sama sobě tvoří značnou část ceny vozidla a u ojetiny s nutností výměny po havárii, může její cena v novém provedení dokonce převyšovat cenu vozidla jako celku.
                  Proto pojišťovny nabízejí bizarní pojištění vozidla bez části vozidla, což je samozřejmě nesmysl a nikdo s trochou rozumu takovou pojistku neuzavře. Relevantní pak je pouze ta jediná varianta kompletního pojištění. A ta rozhodně není levnější, než u spalovacího vozidla.
                  Srovnávat lze pouze cenu z ulice, nebo cenu pro většinu, nikoliv individuální vzájemně neporovnatelné nabídky, jak tady na fóru opakovaně zdůrazňuji.

                2. Tak jeste existuje jine vysvetleni. Jsou EV, kde baterka nepatri majiteli EV, ale je v pronajmu. Treba Renault to tak ma casto. A v cene pronajmu je i pojistka baterky. Bylo by nefer, platit pojistku za baterku a pak by v pripade urazu pojistovna ji nezaplatila, protoze majiteli nevznikla skoda na baterce. Zrejme to bude tak nastavene, ze to je pro takovy pripad uvedene pro kazde EV aby Allianz nemusela pri uzavreni online pojistky zjistovat jak to v konecnem efektu u konkretniho EV je. Ve zkratce receno, kdyz baterka nepatri majiteli, nemuze si ji ani pojistit. Jednoducha zalezitost a nekdo z komara udela nove nabozenstvi nenavisti.

                3. Tak teď nevím… myslel jsem že bizár dne je prohlášení kokainisty Zelenského o ukrajinských ztrátách, kterým zaskočil i ty největší nazífanoušky, ale ty tomu zdatně konkuruješ. Prý baterku vašeho Enyaqa možná vlastní někdo jiný. 😂👍

                4. Zacharova42. Psal jsem to jasne. Aplikace od Allianz neresi ktere auto ma vlastni a ktere ma pronajatou baterku. Tu informaci musi zadat zajemce. Vy si tam naklikate vymyslene VIN a pak pozadujete ze aplikace vi komu baterka patri. Jste uplny de-bil, ktery hleda jen spinu. Tu najdete nejlepe v rusacku a u vas v charakteru.

Napsat komentář