Jste majiteli elektromobilu, elektrokoloběžky nebo segwaye? Pak zpozorněte, protože přichází změny v pojištění, které se týkají i velké části elektrických dopravních prostředků.
Povinné ručení pro elektrokoloběžky
Vláda České republiky odsouhlasila nový silniční zákon, který by mohl začít platit už od jara 2024 a zahrnuje povinnost sjednání pojištění pro elektrokoloběžky, ale i segwaye. Povinné ručení tak budou muset nově platit všechna vozidla, která mají:
- rychlost nad 25 km/h,
- hmotnost nad 25 kg a rychlost nad 14 km/h.
Povinné ručení se prozatím nebude týkat elektrických kol, protože u nich elektromotor slouží pouze jako doplňující pohon.
Proč si pojistit elektrokoloběžku
Povinné ručení pro rychlé a silné elektrokoloběžky je sice výdajem navíc, ale výhodným. Zavedení tohoto pojištění totiž reaguje na stále vyšší nehodovost řidičů elektrokoloběžek. A pokud se vystavujete vysokému riziku nehody, je lepší mít sjednané povinné ručení, které za vás výdaje za způsobenou nehodu pokryje.
Povinné ručení pro elektromobil
Majitelé elektromobilů už dávno vědí, že je pro ně povinné ručení nutností. V tomto ohledu se žádná změna zákona nechystá. Naopak ale může povinné ručení pro elektromobily postupně zdražovat. Důvod je jednoduchý – na silnicích jezdí stále více elektrických vozidel a tím u nich dochází i k vyšší nehodovosti.
Jaká je cena povinného ručení u elektromobility?
Cena pro různé typy elektrických vozidel je odlišná. Záleží hlavně na tom, jak vysoké je riziko nehody. Například u elektrokoloběžek a segwayů je riziko přeci jen nižší než u osobního vozu, takže se cena povinného ručení bude pohybovat jen v rozmezí stokorun měsíčně. Jak ale budou vypadat přesná pravidla, podmínky pojištění a jeho cena, o tom rozhodnou samotné pojišťovny.
V případě elektromobilů sice bude nadále docházet ke zdražování, ale i tak je pro jejich majitele povinné ručení stále o několik desítek procent levnější než pro majitele benzínových a naftových vozidel.
Pro ilustraci jsme vám připravili pár ukázek, kolik stojí povinné ručení elektromobilu.
Vozidlo | Nižší krytí | Střední krytí | Vyšší krytí |
---|---|---|---|
Tesla Model 3 (200 kW, 2 000 kg, 2022) | 1 224 Kč | 1 224 Kč | 1 344 Kč |
Škoda Citigo iV (61 kW, 1 300 kg, 2022) | 1 200 Kč | 1 200 Kč | 1 320 Kč |
Škoda Enyaq iV (150 kW, 2 000 kg, 2022) | 1 200 Kč | 1 200 Kč | 1 320 Kč |
Jak sjednat výhodné povinné ručení
Kdykoliv se vám to hodí, můžete si vytvořit srovnání jednotlivých nabídek povinného ručení, a to například využitím kalkulačky Top-Pojištění.cz. Díky srovnání můžete na pojištění jakéhokoliv elektrického vozidla ušetřit, a přitom se pojistit dostatečně výhodně, aby pojistka pokryla všechny náklady z pojistné události.
zdroj: placená inzerce
Tesla vs Těžký vlek! 10 nabíjení za den?
https://www.youtube.com/watch?v=3BYUc1CBZoY
Pořádně nefungují brzdy, stěrače, asistent jízdy v pruzích vás chce zabít, cestujete s obličejem nalepeným na ukazatel dojezdu a auto za vás rozhoduje, jak pojedete na dovolenou.
Simply Tesla. 🤮
To se vam uz zda o Tesle a v noci se budite strachy? To je dobre.
To je v tom videu. Víc jsem nesledoval, nejsem sebemrskačský úchyl.
Mercedes oznámil odstoupení od plánu na elektrifikaci poloviny produkce do roku 2030 a plnou obnovu vývoje spalovacích motorů. Ještě tento rok uvede timeline pro plnou obnovu portfolia spalovacích modelů.
zdroj?
Interní zdroj MB. Veřejně něco samozřejmě taky najdeš, třeba
hxxps://www.reuters.com/business/autos-transportation/mercedes-benz-hits-cars-returns-forecast-inflation-supply-chain-costs-bite-2024-02-22/
Díky… Tak to vypadá, že tvůj ,,interní zdroj MB“ četl tenhle článek a trochu to zdramatizoval 😃.
Tak to uvedu na pravou míru: Původní odhady MB ohledně elektrifikace byl 50% podíl ve výrobě v roce 2025 (EV včetně hybridů)… Protože aktuálně je podíl ve výrobě 11% BEV (19% včetně hybridů), museli přesunou tuto prognózu realisticky právě na rok 2030…
Tedy v rozporu s tvojí informací NEODSTOUPILI od plánů na rok 2030, ale na ten rok PŘESUNULI svoje plány z původního roku 2025…
Což je – jak jistě uznáš – podstatný rozdíl 😉..
1. On je naprosto realistický a naopak informace pro média jsou zjemňována
2. Tohle není šunka, aby si ji přesunul v lednici z jedné poličky do jiné. Na cílová čísla je navázána výroba dodavatelů, naplánovaná logistika, sizing výrobních procesů…. Tato „drobná“ změna ve skutečnosti znamená gigantické ztráty. Nic jako „jen posunout o pár let“ neexistuje.
pro Runnču…. Jenom jsem korektně uvedl čísla z článku, kterým jsi ty dal jiný význam (poplašný a negativní)…. Nic víc, nic míň 😐
muj interni zdroj z firmy co dodava dily Daimleru tvrdi presnej opak, a tim zdrojem je moje zena, kontraktove posileni dodavek dilu pro elektromobily a postupne ruseni kontraktu na dodavky dilu pro turba 😀
To je nějaký paskvil. Jestliže kolo/koloběžka jede na motor přes 25km/h, spadá to do kategorie malý motocykl a tudíž to z podstaty věci potřebuje registrační značku, TP, povinné ručení a pravidelné návštěvy STK. Segway je potom, pokud se teď něco nezměnilo, stále mimo jakékoli kategorie, takže to nesmí ani na silnici ani na chodník nebo cyklostezku.
V podstatě nic z toho co si napsal není pravda. Koloběžky nemají sedátko a tedy nepodléhají schvalování typu a nejsou zařazeny do žádné z L1-L6 kategorií. Takže nemají TP a tím pádem ani nemohou mít RZ a nejezdí na STK. Povinné ručení tam nově bude.
Segway je samovyvažovací přepravník, co se s tím smí je upraveno v paragrafu 60a a smí to na chodník, stezku i silnici.
Tak jsem si to ověřil, zadal k pojištění na kost ohlodaný Škoda Enyaq 150kW a roční pojistka 40 572 Kč (Allianz). Pojištění lze snížit, pokud se nepojistí baterie, což je podle mě super fór a možná by stálo za to ptát se, jaké je podle Allianz zvláštní pojistné riziko u baterie, když je tady podle elektromobilistů vše na pohodu. Asi to tak na pohodu nebude, když jen pojištění baterie vás přijde za pět let na 60 tisíc.
za 40 – to je havarijko?
Oboje. Cena odpovídá pojistce spalovacího auta v cenové relaci 1,2 milionu, tudíž rozdíl není. Určitě ne v desítkách procent.
Enyaq za 1,2 milionu je ohlodany na kost? A jak si to hlodal vole?
Někdo mu uhlodal výfuk i s tlumičem takže chudák vypadá jako slon bez chobotu. To jsou přece nejdůležitější části auta.
Asi se obavaji kradezi EV kvuli baterkam. Takova baterka na cernem trhu hodi pekny balik. Nastesti se zatim EV moc nekradou, protoze zlodeji maji uroven lavrova42 a tak ani nevedi jak EV vypada.
runner samozrejme keca, nikoho nekontaktoval a nic si neoveroval, mam moznost mit ioniq5 v cene cca 1,5milionu, a v Hyundai me to hned spocitali prez Uniqa na 28 tisic sakum prask a to cca 3 tydny zpet, mam takto pojistene i soucasne auto co jsem u nich bral jako nove a pojistku taky prez hyundai, vesmes cena pojisteni stejna jako u jakehokoliv jineho auta se spalovakem pri dane cene
zacharova42 asi boura obden a ma nejvyssi prirazku ktera muze existovat a s tim si naklikal to nejdrazsi pojisteni i s pojistenim pro blbost.
hxxps://www.allianz.cz/cs_CZ/online-sjednani/povinne-ruceni-havarijni-pojisteni.html
Každý se může přesvědčit sám.
A ty mas Enyaqa abys znal VIN? Bez VIN te to nepusti dal. A take ve ktere fazi zadavani se da ohlodat vybava na kost?
Nebo si zneuzil SPZ/RZ nejakeho Enyaqa k tvym spinavym pokusum o trolling?
VIN slouží jen pro smlouvu, v kalkulátoru je možné zadat cokoliv. Kalkulace pro nové vozidlo bez RZ.
Pres srovnavac pojisteni by to hodilo vyhodnejsi nabidky. Ale nechci zadavat email a tak se na to vykaslu. Za moji Teslu s havarijnim a asistenci platim mnohem mene a pritom stala mnohem vic nez 1,2 mega. Mam samozrejme bonusy.
To vyjmutí baterie z pojistky si zaslouží bližší pozornost. Proč tomu tak je? Pravděpodobně proto, že se jedná o jednu komponentu, která sama sobě tvoří značnou část ceny vozidla a u ojetiny s nutností výměny po havárii, může její cena v novém provedení dokonce převyšovat cenu vozidla jako celku.
Proto pojišťovny nabízejí bizarní pojištění vozidla bez části vozidla, což je samozřejmě nesmysl a nikdo s trochou rozumu takovou pojistku neuzavře. Relevantní pak je pouze ta jediná varianta kompletního pojištění. A ta rozhodně není levnější, než u spalovacího vozidla.
Srovnávat lze pouze cenu z ulice, nebo cenu pro většinu, nikoliv individuální vzájemně neporovnatelné nabídky, jak tady na fóru opakovaně zdůrazňuji.
Tak jeste existuje jine vysvetleni. Jsou EV, kde baterka nepatri majiteli EV, ale je v pronajmu. Treba Renault to tak ma casto. A v cene pronajmu je i pojistka baterky. Bylo by nefer, platit pojistku za baterku a pak by v pripade urazu pojistovna ji nezaplatila, protoze majiteli nevznikla skoda na baterce. Zrejme to bude tak nastavene, ze to je pro takovy pripad uvedene pro kazde EV aby Allianz nemusela pri uzavreni online pojistky zjistovat jak to v konecnem efektu u konkretniho EV je. Ve zkratce receno, kdyz baterka nepatri majiteli, nemuze si ji ani pojistit. Jednoducha zalezitost a nekdo z komara udela nove nabozenstvi nenavisti.
Tak teď nevím… myslel jsem že bizár dne je prohlášení kokainisty Zelenského o ukrajinských ztrátách, kterým zaskočil i ty největší nazífanoušky, ale ty tomu zdatně konkuruješ. Prý baterku vašeho Enyaqa možná vlastní někdo jiný. 😂👍
Zacharova42. Psal jsem to jasne. Aplikace od Allianz neresi ktere auto ma vlastni a ktere ma pronajatou baterku. Tu informaci musi zadat zajemce. Vy si tam naklikate vymyslene VIN a pak pozadujete ze aplikace vi komu baterka patri. Jste uplny de-bil, ktery hleda jen spinu. Tu najdete nejlepe v rusacku a u vas v charakteru.