Robotická budoucnost je blízko: Volkswageny se budou umět samy zaparkovat i nabíjet

redakce - 17 Duben 2018

Na základě parkovací karty si vozidla značek Volkswagen (a Audi či Porsche) samočinně vyhledají přidělené parkovací místo. Vozidla se orientují podle obrazových značek v parkovací budově.  Volkswagen, Audi a Porsche testují autonomní parkování na Letišti Hamburk. Funkce má být k dispozici v prvních koncernových vozidlech od nadcházejícího desetiletí.

Volkswagen, Audi a Porsche testují autonomní parkování na Letišti Hamburk. Funkce má být k dispozici v prvních koncernových vozidlech od nadcházejícího desetiletí.
foto: Volkswagen

Tento koncept lze realizovat v libovolné parkovací budově. Začátkem příštího desetiletí mají mít tuto funkci k dispozici první zákazníci ve vybraných parkovacích budovách. Johann Jungwirth, vedoucí digitalizace koncernu Volkswagen, k tomu říká:

„Autonomní parkování může významně zvýšit komfort mobility našich zákazníků a snížit jejich zatížení stresem. Proto chceme tuto techniku zpřístupnit ji co největšímu počtu lidí.“

Autonomní parkování může přinášet uživatelům také značnou úsporou času. Například podle studie INRIX 2017 stráví Němci v průměru 41 hodin ročně hledáním volného parkovacího místa, Angličané 44 hodin a obyvatelé New Yorku dokonce 107 hodin.

V Hamburku poprvé veřejně prezentovaná funkce autonomního parkování již opustila oddělení výzkumu a v současnosti se nachází v pokročilém stádiu vývoje. Tuto funkci bude možné objednávat pro první vozidla koncernu Volkswagen již na začátku příštího desetiletí.

Bezpečnost má nejvyšší prioritu: Postupné zavádění autonomního parkování

Autonomní parkování bude v prvním kroku realizováno ve vybraných parkovacích budovách s oddělenými zónami pro tento druh provozu bez přístupu chodců. Do té doby bude autonomní parkování podrobováno rozsáhlým testům. Na celém světě budou realizovány a analyzovány tisíce parkovacích jízd na různých místech. Zároveň bude probíhat zabezpečení na základě simulací.

Dalším krokem je smíšený provoz, v němž se budou autonomní vozidla pohybovat ve stejných zónách parkovací budovy jako automobily s řidiči. V poslední fázi dojde k realizaci vize autonomně parkujících vozidel i na veřejných parkovištích, například před supermarketem.

Pro postupné zavádění funkcí autonomní jízdy existují dobré důvody: „Co nabízíme našim zákazníkům, to funguje – a to s nejvyšší mírou spolehlivosti a bezpečnosti. Na tom je postavena současná technika vozidel koncernu Volkswagen a tohoto příslibu se budeme důsledně držet i v éře autonomní jízdy,“ říká Johann Jungwirth.

Všechna vozidla s funkcí autonomního parkování budou vybavena aktivním systémem rozpoznávání okolí, který dokáže rozpoznávat objekty a příslušně na ně reagovat, například vyhýbacím manévrem, zpomalením nebo kompletním zastavením. Vozidla jsou za tím účelem vybavena soustavou senzorů, například ultrazvukových, radarových a kamerových. Zpracování dat probíhá v centrální řídicí jednotce automobilu.

Automobil na základě mapových podkladů automaticky dojede na přidělené volné parkovací místo. Vozidla se přitom orientují podle jednoduchých obrazových značek, umístěných v parkovací budově.

Jeden z testů autonomního parkování probíhá v současnosti v Hamburku. V rámci partnerství mezi koncernem Volkswagen a Svobodným a hanzovním městem Hamburk zkouší značky Volkswagen, Audi a Porsche autonomní parkování na Letišti Hamburk.

Uvedené značky chtějí spojením svého know-how ve vývoji urychlit přípravu nové funkce pro sériovou výrobu. Využívají přitom nejen své dlouholeté zkušenosti z vývoje různých parkovacích funkcí, ale také své aktuální odborné poznatky z oblasti autonomní jízdy.

Účastníci testu si pomocí aplikace mohou pohodlně z domova rezervovat parkovací místo na Letišti Hamburk. U vjezdu do parkovací budovy své vozidlo jednoduše odevzdají a vše ostatní proběhne automaticky. Vozidlo si vyhledá volné parkovací místo, podle potřeby u nabíjecího stojanu.

Po návratu z cesty zašle řidič krátkou zprávu prostřednictvím aplikace a vozidlo se během krátké doby přemístí k výjezdu z parkovací budovy, připravené k jízdě domů. Rychlé je i vyúčtování a následná úhrada parkovacích poplatků prostřednictvím aplikace.

To však není všechno. Koncern Volkswagen, jako poskytovatel mobility budoucnosti, ukazuje na Letišti Hamburk integrovaný koncept, který se důsledně zaměřuje na zákazníky a jejich potřeby.

Výše uvedené značky tak doplňují autonomní parkování o různé služby s cílem poskytovat komplexní nabídku služeb pro budoucí komfortní parkování bez stresu. Zatímco je majitel vozidla na cestách, mohou mu být do zavazadlového prostoru doručeny objednané zásilky nebo čerstvě vyprané oděvy.

Michael Eggenschwiler, předseda představenstva Letiště Hamburk, říká: „Rádi podporujeme inovativní nápady pro ještě komfortnější cestování. V autonomním parkování spatřujeme velkou šanci nabízet našim cestujícím velkou přidanou hodnotu. Příjezd na letiště je klidnější, protože odpadá hledání parkovacího místa, a naši cestující dojdou z parkoviště k odbavovacím přepážkám za pouhé 2 minuty.“

Autonomně parkující vozidla vyžadují pro parkování také výrazně méně místa, protože do nich nenastupuje, ani z nich nevystupuje žádný řidič. To je výhoda, kterou lze využít pro zlepšení situace s parkovacími místy na letišti. Cestující by tak mohli mít přímo na letišti k dispozici více parkovacích míst.

Volkswagen promění zavazadlový prostor v doručovací adresu

Značka Volkswagen rozšiřuje v rámci programu „Volkswagen We“ již dnes spektrum služeb o nové internetové služby a aplikace. V nadcházejících letech se bude tato nabídka výrazně rozrůstat o mnoho dalších služeb pro zákazníky značky Volkswagen.

Příkladem je již dostupná a hojně využívaná aplikace „We Park“ nebo připravovaná služba „We Deliver“. Digitalizovaný automobil tak zároveň plní funkci rozhraní pro stále více oblastí života.

Služba „We Deliver“, realizovaná ve spolupráci se společností DHL, umožní v budoucnosti doručování po internetu objednaných zásilek přímo do automobilu. Služba byla již testována v rámci pilotního projektu v Berlíně. Zavazadlový prostor vozu Volkswagen přitom funguje jako doručovací adresa.

Polohu vozidla zákazník uvede při objednávce. Doručovatel lokalizuje volně přístupně zaparkovaný automobil v okruhu 300 metrů na základě dat GPS a obdrží jednorázový a zabezpečený přístup do zavazadlového prostoru. Doručovatel však tímto způsobem může také vyzvedávat zásilky určené k odeslání.

Síťové propojení, automatizace a elektrifikace: S Audi AI do budoucnosti

Audi budoucnosti bude na cestě ke zcela automatizovaným jízdním funkcím a vizi autonomní jízdy nabízet ještě více. Nepřetržitě zdokonalovanou inteligenci vozidla doplní vysoká interakční inteligence.

Automobil budoucnosti bude využívat značný potenciál k úspoře času a zvýšení komfortu nejen na silnici. Ve speciálních zónách „Audi AI Zones“ bude automobil Audi schopen samočinně vyřídit různé záležitosti i bez přítomnosti řidiče.

Opustí-li například řidič své Audi v označené oblasti (přebírací zóna), může automobil následně jet samočinně a bez řidiče k různým poskytovatelům služeb, jako je například mycí linka, čerpací stanice nebo čistírna oděvů.

Díky Audi AI inteligentní vůz Audi, síťově propojený se svým okolím, vyhledá samostatně i parkoviště a precizně se zaparkuje. V požadovaný okamžik pak bude k dispozici opět v přebírací zóně pro další jízdu. Řidič může akce svého automobilu kdykoli sledovat prostřednictvím aplikace a rozšiřovat o nové služby.

Porsche: Park & Charge – zcela automatické nabíjení během parkování

„Nabíjecí roboti ve veřejném a za určitých okolností dokonce i v soukromém prostoru přispějí ke zvyšování akceptace elektrické mobility,“ říká Uwe Michael, vedoucí vývoje elektrických a elektronických soustav ve společnosti Porsche. Automobil se totiž bude po automatickém zaparkování automaticky nabíjet.

Zákazník tak přijde například po návštěvě restaurace ke zcela nabitému vozidlu. Michael k tomu dodává: „Zároveň se tím zvýší využití nabíjecí infrastruktury, protože automobil bude stát u nabíjecího zařízení pouze po nezbytně nutnou dobu.“

Park & Charge funguje následovně: Jakmile elektromobil nebo vozidlo s hybridním pohonem zaparkuje zcela automaticky na místě pro nabíjení, začne vozidlo komunikovat s nabíjecím robotem prostřednictvím WLAN.

Robotické nabíjení podle Volkswagenu

Robotické nabíjení podle Volkswagenu
foto: Volkswagen

Víčko nabíjecí zásuvky vozidla se automaticky otevře a rameno nabíjecího robota připojí nabíječku vozidla k elektrické síti. Následně vozidlo automaticky zaparkuje na jiném parkovacím místě, a uvolní tak nabíjecí místo pro další elektricky poháněný automobil.

Autonomní parkování je výhledem na městskou mobilitu budoucnosti

Testy autonomního parkování, realizované v Hamburku, ukazují podobu městské mobility budoucnosti. Nová řešení mobility mění klasickou roli čistě na techniku orientovaného výrobce automobilů, vznikají nová partnerství a středem pozornosti se ve stále větší míře stává zákazník se svými potřebami. Johann Jungwirth k tomu říká:

„Naším jasným cílem jsou autonomně jezdící vozidla, která umožňují na povel tlačítka mobilitu pro všechny, zvyšují kvalitu života, poskytují svým uživatelům více volného času a výrazně zvyšují bezpečnost silniční dopravy. Autonomní parkování je milníkem na cestě k tomuto cíli.“

Řešení městské mobility hraje pro koncern Volkswagen důležitou roli na jeho cestě k vedoucímu poskytovateli mobility v rámci strategie „TOGETHER – Strategie 2025“. Budoucnost mobility se týká především měst a metropolí, které se potýkají s největšími problémy, a zároveň je v nich také největší potenciál ke změnám.

Koncern Volkswagen proto investuje více než 34 miliard eur do budoucích technologií, jako je elektrická mobilita, autonomní jízda, digitální síťové propojení všech účastníků silničního provozu a nové služby v oblasti mobility, s cílem zvýšit efektivitu, čistotu a praktičnost mobility ve městech.

Koncern Volkswagen již navázal spolupráci a partnerství s městy ve více než 50 projektech. Nejrozsáhlejší současné strategické partnerství má s městem Hamburk. V jeho rámci bude brzy realizován projekt komunikace vozidel se semafory pro optimalizaci plynulosti dopravy.

Koncem roku 2018 budou v Hamburku spuštěny služby společnosti MOIA, která bude zajišťovat dopravu elektromobily, a od roku 2019 bude společnost MAN testovat autonomní nákladní vozidla v přístavu a na vybraných úsecích dálnic. Na přípravě dalších projektů se již pracuje.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ked to dokaze nieco viac ako Tesla, tak ma zobudte. Inak nezajem. A nech je to uz v predaji (ako Tesla) nie nejaky koncept co akoze zacneme predavat o 5 rokov.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to byl panečku skvělý focvágen roku 2011 před 7dmi léty a jak parádně jezdil ;)

youtube.com/watch?v=Xk6wRBpObgM

hosi, docetl to nekdo do konce?

nedočítal, zato robotické ...https://www.youtube.com/watch?v=qp5r0cfKX3w

Ty už sis tu našel kamarády jo? :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

I s clovekem s jinym nazorem lze slusne a kultivovane diskutovat, dokonce i si ho vazit a mit ho rad. Ale to bys ty nepochopil.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak Kuk umi bejt jenom drzej.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To většina lidí na tomto foru.

ja jich mam tady spoustu. treba vas. jste sice vul, ale mam vas rad ;)

Ty si musel bejt dlouho vosamocenej, že máš hned každýho rád. Dokonce už sis přestal hrát na slušnáčka.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

kazdeho ne, samozrejme. ;) ale bez vas by me to tady asi nebavilo. kdyz se me uz dlouho nikdo nepokusi urazit, pripadne vysolit proti me nejakou invektivu, staci s vama prohodit dve tri slova a mam na dlouho do zasoby. ;) hrat si na slusnaka a diskutovat s vama, to nejde. to bychom si nerozumeli. nebo snad se to nekomu tady dari?

Ty a diskuze? Lol, tys nikdy nediskutoval, ty se diskuzi vyhýbáš, proto tebe je všechno rovnou pitomost a všechny prachy bys poslal do Afriky. Stejný bezobsažný žvanení furt dokola :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

dekuji. myslim, ze na dnes stacilo.

No vida už ses zase vyhnul diskuzi a začal sis hrát na pseudoslušňáka. Jsi zbytečnej, stejně jako tvoje zbytečný děkování :))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vidím, že Němci si tam pustili negramoty z Afriky skutečně jen kvůli živení na dávkách.
A nechtějí je pustit ani k této pro ně ideální vysněné práci, vsunování kolíků do děr :)

Radši tam nejezdi nebo ti ho vsunou do zadele ani nemrkneš.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

By mě zajímalo, jestli je Petr skutečný člověk nebo nějaký robot. Každopádně mi příjde nějaký zavirovaný.

Obrázek uživatele Josef

Podle mě je podobné robotické nabíjení nesmysl. Jestli něco, tak se musí vysouvat vidlice pro silové vodiče z podlahy s velkou styčnou plochou a komunikace probíhat bezdrátově.

Obrázek uživatele Joe

Nápady jsou to všecho krásné .... ale robotické rameno na nabíjení?

Asi bych dal přednost bezdrátu

http://www.hybrid.cz/tagy/bezdratove-nabijeni

Ve Wolfsburgu asi nemaj co na práci ...:-)

(I když připouštím, že funkce Vehicle to Grid funguje (asi?)jenom přes kabel - teda jestli s tím počítaj .... )

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 22 kw. Elektromobilista čekatel....:-)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To už se mi víc líbí ta nabíjecí kolejnice v zemi než robotické rameno.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlinee-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil

Newsletter