Elektrický tahač Tesla Semi brázdí Ameriku, nahlédněte do jeho vnitřností!

Youtube se v poslední době plní záběry elektrického tahače Tesla Semi. Fanoušci Tesly na něj vyčkávají a jezdí si ho točit – někteří dostali dokonce možnost podívat se dovnitř!

Tesla Semi je v současné době k vidění na veřejných silnicích na různých místech po celých Spojených státech amerických.
foto: Korbitr, licence Public Domain

Elektrotahač Tesla Semi slibuje zdánlivě téměř nemožné. Cenu srovnatelnou s Tesla Model S, kapacitu baterie někde mezi 800 kWh a 1 MWh a díky tomu dojezd s plným nákladem až 500 km. A k tomu zrychlení 0-100 km/h během 20 sekund.

Není divu, že ostatním výrobcům tahačů se z toho protáčejí panenky když nevěřícně kroutí hlavou. A nejen jim. Tesla jich chce časem vyrábět až 100 000 ročně.

Nová videa odhalují mimo jiné minimalistický interiér nesoucí se ve stylu Tesla Model 3, duální dotykové displeje (prakticky stejné jako v Modelu 3), podobný systém vzduchotechniky, jeden extra pedál a zadní sedačku pro pasažéry.

Dvěma youtubery, kteří se dostali k Tesla Semi v poslední době nejblíže, jsou Andrew Black a Sean Mitchell. Tesla se zjevně nesnaží zakrývat, že jde o testovací prototyp a je možné nahlédnout až hluboko do jeho útrob.

Jak je ale patrné z počtu, délky i obsahu videí, Tesla svůj elektrotahač Semi intenzivně testuje v reálném provozu a nebojí se k němu ani do něj pouštět cizí lidi. I to něco vypovídá o stavu celého projektu. Nevěřící Tomášové pochopitelně dokola opakují, že něco takového prostě nejde.

Tesla má dnes odhadem vyšší stovky až nízké tisíce objednávek na elektrický tahač. Do výroby by měl jít už příští rok a Tesla pro něj chystá mimo jiné specializovanou síť Megachargerů (obdoba nabíjecích stanic Tesla Supercharger, ale výkonnější a uzpůsobené pro tahače).

Docela nedávno byl Tesla Semi zachycen také v hlavním sídle společnosti J.B. Hunt. Ta patří mezi největší dopravní společnosti v celé Severní Americe. Zaměstnává 124 000 lidí a provozuje flotilu 12 000 nákladních aut.

41 Comments on “Elektrický tahač Tesla Semi brázdí Ameriku, nahlédněte do jeho vnitřností!”

  1. Hledám zájemce o levné akumulátory do elektromobilu.
    Hledám zájemce o levné akumulátory do elektromobilu. Koupíme si dohromady Teslu Semi za dejme tomu 100 000 USD. Je tam 800 Kwh akumulátorů, to znamená, že jedna Kwh vyjde na 125 USD. Já mám Peugeot 106 electric a tam potřebuji 10 Kwh, tedy celkem 1 250 USD je asi 27 500 Kč a k tomu nějaká doprava, DPH a clo tak dejme tomu 40 000 Kč. To je za babku. A ještě prodáme vybrakovaný náklaďák na náhradní díly. Kdo se přidá ? (P.S. že by to bylo tak levné, ani já tomu nevěřím)

    1. Zabírám si motor. Udělám si z něj traktůrek :-).
      Možná

      Zabírám si motor. Udělám si z něj traktůrek :-).
      Možná se pletu, ale ty prototypy vypadají, že dokážou pohybovat jen samy sebou a celé je to kulisa, vážící pár tun. Rozhodně to nevypadá jako něco, co uveze náklad 25tun.

              1. Nesmysly a vířu sem taháš akorát ty. To že každej v
                Nesmysly a vířu sem taháš akorát ty. To že každej v něco věří neznamená, že to dává smysl. Lol 😉

                Věřit se dá akorát v boha, všechno ostatní buď je a nebo není, akorát to občas nelze honem dokázat. To znamená že nemá smysl v to věřit. Viz kauza čená labuť 😛
                Vědu nezajímá v co věříš.

                1. Tak zrovna ty věříš tomu, že zachráníš svět tím, že
                  Tak zrovna ty věříš tomu, že zachráníš svět tím, že necháš všechny suroviny v jejich dírách. A taky věříš tomu, že kdovíjak prospíváš zeměkouli tím, že sekáš a vysáváš na baterky. Někdo jiný může věřit tomu, že jenom pěstování trávníku je mnohem větší zátěž pro planetu než oktávka TDI.

                2. Ha ha ha. A tydle krávoviny ti nakukal kdo, tvoje stará? No
                  Ha ha ha. A tydle krávoviny ti nakukal kdo, tvoje stará? No ty máš, ale dost. :)))

                3. Opravdu hodnotný příspěvek plný věcných argumentů.
                  Opravdu hodnotný příspěvek plný věcných argumentů. Přesně ve tvém stylu :-).

                4. Kuka neřeš ten tím svým lítaním přes půlku zeměkoule
                  Kuka neřeš ten tím svým lítaním přes půlku zeměkoule už vypustil tolik emisí, že ropáci jsou jeho pokrevní příbuzní nějakým vysaváním na baterky to už nezachrání

                5. Ty už nežer ty špekáčky z kauflandu nedělá ti to dobře
                  Ty už nežer ty špekáčky z kauflandu nedělá ti to dobře na mozek. 🙂

                6. A tohle je priklad tech argumentu, po kterych tak volate?
                  A tohle je priklad tech argumentu, po kterych tak volate?

                7. Argumenty očekávám od Tomiqa a ne vod nějakýho
                  Argumenty očekávám od Tomiqa a ne vod nějakýho zakomplexovanýho jelita co chce jen provokovat. Nebo vy by jste si s ním rád popovídal? Hodně štěstí.

                8. No vida už ti došli argumenty, nebo máš ty moudra fakt od
                  No vida už ti došli argumenty, nebo máš ty moudra fakt od svý starý? Místo kloudný odpovědi jsi radši začal moralizovat abys neztratil tvář, viď :)))

                  Jo ptám se tě naprosto vážně, kde jsi tyto krávoviny o mě nabral, když si do mne projektuješ svoje naivní zabedněný představy? To jsi opravdu tak hloupoučký, že si myslíš že každej kdo si koupí elektrosekačku zachraňuje planetu a každý kdo veřejně projeví svůj názor a mluví o tom co dělá je naivní pomatenec? :)))))
                  Zatím tvoje moudra daleko víc vypovídají o tobě a tvojí hlouposti, protože automaticky předpokládáś, že se lidé chovají přasně tak hloupě jak ty si představuješ. 🙂

      1. A můžete mně říct, kde jsem se spletl ? Dívám se
        A můžete mně říct, kde jsem se spletl ? Dívám se dívám a chybu nenacházím. V článku se píše, že by měl tahač stát podobně jako osobák Tesla S a tam se cena pohybuje 100 000 dolarů, teda podle modelu a baterií. Dále se píše, že Semi bude mít 800 Kwh akumulátor, tedy cenu podělím Kwh a dostanu cenu za jednu Kwh. 100 000 : 800 = 125 dolarů. Za deset Kwh je to desetkrát tolik to je 1 250 dolarů. No a clo, dopravu a DPH jsem jen odhadoval, to jsem nepočítal. Tak kde je ta chyba ?

        1. Cena je 150 tisíc dolarů za verzi s menší baterií
          Cena je 150 tisíc dolarů za verzi s menší baterií (přibližně 500 kWh), za větší baterii pak 180 tisíc dolarů. V Evropě počítejte s celkovou cenou o 10 % vyšší + DPH a jste na $300/kWh (což by ale i tak bylo stále úžasné).

      1. Zájem bych měl, v současné době je P 106 nepojízdný a
        Zájem bych měl, v současné době je P 106 nepojízdný a budu jej dávat firmě, která ho dá dohromady. Ale obávám se, abych nekoupil třeba 10 let staré akumulátory na konci životnosti. A taky musím zjistit, kolik peněz přestavba obnáší, BMS jednotky, asi jiná nabíječka …
        Kde se dají takové akumulátory sehnat ? Moje adresa : akumulatoryzavinaccentrumteckacz

      1. Zkoumal jsem to a přijde mi, že ta částka je jenom na
        Zkoumal jsem to a přijde mi, že ta částka je jenom na podporu, tzn. výběr a zajištění nabíjecích míst a vybudování a provozování nabíječek, parkovací stání a podpora projektu. Samotná auta pak budou ve vlastnictví carsharingové společnosti.
        Za mě tomu ale i tak fandím. Jednodenní rozpočet Prahy může přispět ke zlepšení ovzduší ve městě + hromada nabíjecích míst spolu s dalšími výhodami (parkování zdarma) může přesvědčit další k pořízení elektromobilu, takže další zlepšení. Jenom doufám, že to zas nebude jen díra na peníze a úplatky.

Napsat komentář