Rozvíjející se trhy v podobě Indiev, Vietnamu, Indonésie a dalších rostoucích asijských ekonomik, spolu s neustále o 10% stoupající Čínou, jsou pro světové automobilky sladkým lepem, na který se slétávají v hejnech. Svou nabídku ale musí přizpůsobit tamní poptávce. Renault Nissan Alliance a Bajaj Auto proto společně vyrobí konkurenci pro Tata Nano.
V současné době už mají obě strany dohodnuté specifikace produktu, výrobní plán i distribuční dohody. Projekt byl potvrzen už v listopadu minulého roku s tím, že o návrh, vývoj a výrobu se postará Bajaj. Distribuci zase vezme na svá bedra především aliance.
Malá levná auta pro Asii se tedy stávají jedním z rychle rostoucích tržních segmentů. Stále bohatnoucí Číňané sice dávají přednost luxusu, ale to je jen část tamních obyvatel. Druhá polovina z více než miliardy obyvatelů Říše středu zdaleka tak rychle nebohatne, ale auto by chtěla také. Právě pro ně jsou vozy jako Tata Nano, případně novinka od Bajaj-Renault, jako stvořené. Miniaturní auto by mělo stát v přepočtu max. kolem 60 000 Kč a dosahovat spotřeby kolem 3,3 l/100 km. Na trzích by se mohlo objevit už za dva roky.
Takéto vozidlá
Takéto vozidlá nespĺňajú európske normy!!!
To je možná pravda, ale v
To je možná pravda, ale v Asii to zajímá málokoho. Proto také mohou být tato auto tak levná.
Na to by existoval
Na to by existoval jednoduchy recept. Stacilo by vyhlaskou nepovolit tymto autam jazdit po dialnici a krestesty robit len do max rychlosti 90km/h.
Ale inak myslim,ze ked u nas mohlo po cestach jazdit Daewoo Tico, tak ani toto auto by nemalo problemy. Zrejme je to len otazka „spravnych argumentov“ na strane vyrobcu vyvinutych na hprislusne urady.