Francouzský koncern PSA Peugeot Citroën a skupina Bolloré podepsaly dohodu o strategickém partnerství v oblasti elektromobilů a sdílení automobilů.
foto: Bolloré
- Distribuce a výroba elektromobilu skupiny Bolloré v továrně PSA Peugeot Citroën v Rennes
- Závazek obou podniků v oblasti vývoje společných řešení mobility včetně projektů sdílení automobilů s využitím vozů s elektrickým i spalovacím motorem
Dohoda o spolupráci, kterou podepsala skupina Bolloré a PSA Peugeot Citroën, odráží společný zájem v oblasti udržitelné mobility a pokrývá výrobu a distribuci automobilů, jakož i otázku sdílení vozů.
Tato společná vize je také v souladu se společným cílem stát se předním hráčem na trhu sdílených automobilů, jenž se stává významnou součástí ekonomiky nové mobility doplňující nabídku veřejné dopravy.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
PSA bude vyrábět vlastní elektromobily
Elektromobil vyvinutý skupinou Bolloré dostal název Bluesummer. Jde o čtyřmístný kabriolet s dojezdem 200 km v městském provozu. Tento vůz bude nabízet skupina PSA Peugeot Citroën.
Na základě dohody bude montáž vozu Bluesummer probíhat od září 2015 v továrně PSA Peugeot Citroën v Rennes. Denní výrobní kapacita bude 15 vozů, což představuje maximálně 3 500 vozů ročně.
Pokud jde o udržitelnou mobilitu, obě skupiny budou na základě dohody spolupracovat v oblasti sdílení automobilů nejprve v Evropě a později i ve světě prostřednictvím vytvoření společného podniku.
Ten bude pro tuto činnost využívat jak elektromobily (osobní i užitkové), tak nízkoemisní vozy se spalovacím motorem. Strategická spolupráce se opírá o kombinaci zkušeností a znalostí obou skupin.
Skupina Bolloré je již přítomna na trhu elektrické mobility, pro který navrhla a vyvinula několik elektromobilů (zejména Bluecar, Bluesummer, Bluebus a Bluetram).
Prostřednictvím svých specializovaných poboček provozuje rovněž síť sdílení elektromobilů v několika francouzských městech (Paříž, Lyon a Bordeaux a jejich přilehlé obce) i v zahraničí.
PSA Peugeot Citroën se sdílení automobilů věnuje od roku 2013, kdy přišla s nabídkou určenou pro podniky ve Francii a prostřednictvím značky Citroën také v Německu (Multicity Berlin). Značka Peugeot uvedla nabídku krátkodobého pronájmu automobilů (Mu by Peugeot) v roce 2009.
Hmm, Bluesummer,
Hmm, Bluesummer, čtyřmístný kabriolet s dojezdem 200 km v městském provozu? Čili maximální rychlostí 50km/h? Takže je to kvalitou na úrovni těch čínských městských elektromobilu, co tam údajně prodávají na kvanta?
Čekal bych, že bude
Čekal bych, že bude nějaká spolupráce s Toyota motors, když už provozují společný výrobní závod ? Jako KOLÍNSKÉ TPCA ? Asi to někde drhne,(nepřekonatelný odpor) když se spolupráce dál nerozšiřuje.
Abych pravdu řekl, tak
Abych pravdu řekl, tak netuším, proč Bolloré už dávno nechrlí elektromobily v Evropě ve velkém. Jestliže je má důkladně léty otestovány ze všech carsharingů v mnoha městech Francie Paříží počínaje, co brání jejich normální výrobě a prodeji. Podle mne je to vůz plně konkurenceschopný třeba Renaultu Zoe.
Legrace je, že PSA přestaly s Citroenem Zero / Peugeotem Ion a kromě Partneru / Berlinga s mizerným dojezdem na elektřinu dnes nic nenabízejí. A 3.500 vozů ročně to fakt nespasí.
Osobně se domnvám, že jim
Osobně se domnvám, že jim chybí tah na branku, i peníze. PSA se dlouhodobě potýká s útlumem, nevím, jak Bolloré, ale podle mě nemají jasnou koncepci a bojí se jít do něčeho úplně nového. Pokud se ve vedení střídají neprůbojní ředitelé (nesleduji to, tak nevím, jen hádám) jak holubi na báni, tak je z toho rozpačitý a nečitelný přístup k zákazníkovi.