PRVNÍ DOJMY: Volvo XC40 Recharge – elektromobil promyšlený do detailu

V okolí středočeského Kácova jsme si krátce vyzkoušeli nový elektromobil Volvo XC40 Recharge. Je to nadupaná mašina, které nechybí promyšlený koncept.

Volvo XC40 Recharge je další z mnoha plně elektrických crossoverů na evropském trhu. Vedle nejnovějších modelů jako Volkswagen ID.4, Škoda Enyaq iV nebo Hyundai Ioniq 5 zaujme mimo jiné i tím, že se snaží nabídnout komplexní řešení automobilu s nulovými emisemi.

Pořádné zrychlení

Hlavní parametry zní: dojezd až 418 km WLTP, rychlonabíjení až 150 kW, zrychlení 0-100 km/h během 4,9 sekundy. Právě poslední parametr je u vozu tohoto typu trochu nezvyklý. Zatímco konkurence se výkon a zrychlení snaží optimalizovat spíše směrem ke konzervaci energie a vyššímu dojezdu, Volvo zvolilo cestu wow efektu. Dupnutí na plyn vás tady zatlačí do sedaček, podobně jako třeba v Ford Mustang Mach-E.

Elektromobil Volvo XC40. foto: Volvo

Volvo mezi prvními pochopilo, že budoucnost je elektrická. Už v roce 2017 avizovalo, že končí s čistě spalovacími vozy. Začalo proto také spolupracovat se švédskou společností Northvolt na stavbě gigatovárny na výrobu baterií. Snaha pojmout elektromobilitu komplexně od začátku do konce byla cítit jak z nadšené prezentace zástupců Volva, tak i samotného auta. Volvo například napájí své továrny obnovitelnými zdroji a to samé bude brzy požadovat i po svých dodavatelích.

Dvoukolka vs čtyřkolka

Elektromobil Volvo XC40 Recharge se prodává v několika variantách. My jsme si krátce vyzkoušeli tu nejsilnější, Recharge Twin s pohonem všechy čtyř kol a max. výkonem 300 kW/660 Nm. Její cena v Česku začíná na 1,419 mil. Kč, za což v autě dostanete baterii o kapacitě 78 kWh (75 kWh využitelných).

Parametrově je to tedy něco mezi Ford Mustang Mach-E ve verzi Standard Range (baterie 75,7 kWh, z toho 68 kWh využitelných; výkon 190 kW) a Extended Range (98,8 kWh/88 kWh, max. výkon 342 kW). Volvo XC40 Recharge s pohonem pouze přední nápravy je výrazně levnější než jeho čtyřnohá varianta. Začíná na 1,184 mil. Kč a nabídne baterii o kapacitě 70 kWh (67 kWh využitelných). Max. výkon je tu 170 kW, plus mírně nižší oficiální dojezd 400 km.

Nabídka barev pro nový elektromobil Volvo XC40 je laděna do tmavších tónů, které mu také nejlépe sluší. foto: Volvo

Na výkonu ve Volvu rozhodně nešetřili. Vždy přítomný dostatek síly jde ale samozřejmě na vrub spotřebě, která se při krátké vyjížďce běžně pohybovala kolem 24-26 kWh/100 km. Zároveň mi na vybrané klikaté trase příliš neseděl měkký a místy až příliš houpavý podvozek. Co se mi naopak velmi líbilo, bylo využití Google Android Automotive OS, a tedy dokonalá integrace přehledného infotainmentu s produkty Google.

Český Google Assistant na spadnutí

To znamená mimo jiné možnost využití Google Maps pro navigace, stahování nových aplikací z Google Play a další. Plus samozřejmě hlasové ovládání. Martin Mazari z Volva dokonce zmínil, že snad díky Volvu se konečně po dlouhých letech odkladů dočkáme české lokalizace klíčové aplikace Google Assistant. Volvo XC40 Recharge se dodává včetně čtyřletého předplatného balíčku digitálních služeb. Po uplynutí této doby vstoupí v platnost nové podmínky.

Většina testovacích elektromobilů byla dovezene ze Švédska. foto: Volvo

Vzdálené aktualizace systému vozu jsou pak už dnes standardem, který má samozřejmě i nové Volvo. To samé platí pro vyhřívaný volant a vyhřívaná přední sedadla. Hodí se i množství úložných prostorů, včetně „frunku“. Teprve příplatková varianta výbavy Recharge Plus (od 1,24 mil. Kč pro FWD verzi, resp. 1,476 mil. Kč pro AWD verzi) ovšem nabídne tepelné čerpadlo pro vytápění interiéru.

Kdo by navíc chtěl i luxusní prémiový audiosystém Harman/Kardon, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, parkovacího asistenta s výhledem 360 ° do okolí a přední LED mlhovky, bude si muset připlatit za Recharge Pro (1,343 mil. Kč/1,579 mil. Kč). U všech verzí Volvo nabízí pro baterii elektromobilu XC40 Recharge prodlouženou záruku 8 let/160 000 km.

Elektromobil Volvo XC40 Recharge si zájemci mohou objednávat výhradně online v rámci objednávkového systému Site to Store. Startuje na ceně 1 184 000 Kč a zahrnuje i nabídku Care offer obsahující servisní a asistenční služby a prodlouženou záruku. V případě operativního leasingu je měsíční splátka včetně pojištění 14 690 Kč (bez DPH).

3 Comments on “PRVNÍ DOJMY: Volvo XC40 Recharge – elektromobil promyšlený do detailu”

Napsat komentář