Volvo představilo plug-in hybridní autobus 7900

Švédská společnost Volvo Buses odhalila detaily týkající se nového plug-in hybridního autobusu s označením 7900. Autobus je navržen tak, aby většinu času mohl operovat v elektrickém módu. Spotřeba má být o 60 % nižší proti srovnatelnému dieselovému autobusu.

Autobus Volvo 7900 Plug-in hybrid
foto: Volvo Buses

Hlavní pohonnou jednotkou autobusu Volvo 7900 Plug-in hybrid je elektromotor o výkonu 150 kW a toč. momentem 1200 Nm. Ten doplňuje dieselový řadový čtyřválec Volvo D5K 240 o výkonu 240 koní a toč. momentu 918 Nm.

To vše je podpořeno 19kWh li-ion baterií vybavenou aktivním klimatizačním systémem. Jen tato baterie vystačí na ujetí 10 km, což znamená pokrytí asi 70 % vzdálenosti mezi dobíjecími stanicemi.

Dobíjecí stanicí je v tomto případě každá autobusová zastávka. Autobus Volvo 7900 Plug-in hybrid je totiž vybaven speciálním pantografem, který dokáže dobít 19kWh baterie během šesti minut. Jakmile je baterie vybitá, funguje autobus jako běžný hybrid.

Dobíjení může probíhat až 400 A při 750 V, tedy výkonem 300 kW. Autobus, resp. baterie, ale dokáže utáhnout pouze poloviční výkon.

Specifikace autobusu Volvo 7900 Plug-in hybrid:

Délka: 12 m
Šířka: 2,55 m
Výška: 3,28 m
Max. nosnost: 19 000 kg
Kapacita: 95 osob
Emisní standard: Euro 6
Převodovka: Volvo I-Shift
Systém dobíjení: Opportunity Charging

14 Comments on “Volvo představilo plug-in hybridní autobus 7900”

  1. To je ale blbost. Dojezd 10
    To je ale blbost. Dojezd 10 Km, s tím, že na každé zastávce bude připravena rychlodobíječka. A když nebude? Nápad s dobíjením na každé zastávce je stejně stupidní, jako bylo „better place“ a dopadne stejně. Autobus, který nedojede na konečnou bez dobíjení je hovadina. Zastávek jsou po městě stovky a stavět stovky zastávkových stožárů místo nákupu větší baterie?!

            1. Asi se zase neumím
              Asi se zase neumím vyjádřit. Ten můj „výkřik do tmy“ byl projevem zoufalství nad věčnými optimistickými slibovacími článečky že už zase bylo vymyšleno zlepšení/zlevnění baterek a skutek utek. A to opravdu trvá desítky let.
              Situaci právě bedlivě sleduji, ale pokud nebude možnost se rozhodnout mezi např.:
              Škoda Citigo v benzínu za dnešních 187 000 Kč
              a stejným
              Škoda Citigo v elektrice za cca 300 000 Kč se ZARUČENÝM skutečným ne papírovým dojezdem 150 km a topením bufíkem, tak mne to nezajímá.
              Osobně nepotřebuji v autě rádio, šíbr, centrál, klimatizaci, kůží obšitý volant, el. štelovatelná zrcátka (vyhřívaná ano) couvací a jiné kamery a spoustu jiných „vylepšení“; chci auto které mne spolehlivě doveze z bodu A do bodu B.

                1. A to je právě ono, to
                  A to je právě ono, to „trochu času“. Jsem ročník 1949 a jak dlouho asi ještě budu aktivní? Čerti vědí.
                  Posledních dvacet roků do důchodu jsem jezdil s trolejbusem po Brně a tou elektrikou jsem se asi nakazil 🙂 E-auto je můj sen; dokonce bych si to nejlevnější i mohl dovolit, ale utratit love naškudlené na stáří za auto které vlastně opravdu nepotřebuji mi připadá jako pitomost.
                  Tak jsem si jako malou náplast na říjen objednal

                  el. kolobrndu

                  a jako pokus o neřízenou sebevraždu ještě udělal předobjednávku na

                  Airwheel Q3

                  (s tímto přístrojkem si ještě nejsem jistý). Takže vidíte, že můj zájem není jen čistě platonický 🙂

                2. tak ale co je spatneho na
                  tak ale co je spatneho na citigo v elektrice? Vám se zdá 300 tisíc hodně?
                  Ano, to auto je možná malý ale to je prostě škoda.No i tak je to celkem rozumný i s tím dojezdem.
                  Právě takový co čekaj a neinvestujou, ten trh s e-auty nerozjedou!
                  Mne osobně odrazuje koupě ta,nemame dostatek dobíjecích stanic…
                  Jinak k článku, neni tam tisková chyba? Takhle dojezd 100km,dle kiloWatt výkonu.

    1. No ale v Ženevě už to
      No ale v Ženevě už to nějaký pátek funguje. Jde o projekt TOSA, kde se hodně angažuje ABB a tam jde o čistě elektrický bus.

      Jinak na jedné z prezentací od ABB tvrdili, že i s výměnou baterie po 5letech, tj. 2ks na 10let životnosti toto stále vyjde levněji než vystavět a hlavně provozovat trolejovou síť. Čili TOSA má být(podle mne zcela nesmyslná) kanibalizace trolejbusové dopravy a nikoliv autobusové.

      Tento kousek od Volvo pak má pravděpodobně ambice fungovat tak, že v centru města bude „skákat mezi zastávkami“ na baterii a mimo centrum na ten diesel.

  2. Ja to nechapu. Proc tam je
    Ja to nechapu. Proc tam je ten naftak?
    Jestli ze ma pantograf a na skoro kazde zastavce by byla dobijecka, tak proc ten naftak? Kdyz by stacilo tam dat malinko vetsi motor a baterku treba jako v Tesle, nebo rovnou jako v tom ceskem autobuse 220kwh a zadny problem kdyz by mel dobijecku vsude?

    Proc tahat sebou 2 pohony, kdyz staci jeden, vzdyt je to zbytecne slozite.

Napsat komentář