V Mladé Boleslavi se rozjela výroba elektromobilu Škoda Enyaq Coupé iV

V hlavním výrobním závodě společnosti Škoda Auto v Mladé Boleslavi byla zahájena sériová výroba modelu Škoda Enyaq Coupé iV.

Stejně jako úspěšný elektromobil Škoda Enyaq iV vychází i novinka z modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen. Vedle vozů modelových řad Škoda Enyaq iV, Octavia a Octavia iV bude v hlavním výrobním závodě denně vznikat více než 120 těchto elegantních kupé.

Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky, zdůrazňuje: „V minulém roce jsme vyrobili už 50 000 vozů Škoda Enyaq iV. Teď produkci ještě navýšíme o nový model Škoda Enyaq Coupé iV. Blahopřeji všem zaměstnancům ke zdařilé přípravné fázi. To, že se teď i verze kupé našeho úspěšného elektrického SUV bude vyrábět v samém srdci naší značky, v Mladé Boleslavi, je skvělé vyznamenání pro celý náš tým.“

SOUVISEJÍCÍ: Škoda Auto v roce 2021 celosvětově vyrobila více než 800 000 vozů

2 000 zaměstnanců tu vedle modelů Škoda Enyaq iV a Octavia bude na stejné výrobní lince rovněž montovat více než 120 vozů modelu Enyaq Coupé iV denně. Obě varianty modelu Enyaq iV jsou jedinými modely na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen, které sjíždí v Evropě z výrobní linky mimo Německo.

Škoda Enyaq Coupé iV v sobě spojuje sportovní linie s velkorysou nabídkou prostoru a nabízí zavazadlový prostor o objemu 570 litrů. Sériově dodávaná panoramatická prosklená střecha je největší, kterou lze v aktuálním portfoliu značky Škoda najít, a zabírá celou plochu střechy. Současně je ale tenčí než plná střecha, což cestujícím nabízí více místa nad hlavou.

V porovnání s modelem Škoda Enyaq iV se podařilo dále zlepšit koeficient aerodynamického odporu. Hodnota součinitele odporu vzduchu cx činí 0,234 a přispívá tak k vysoké efektivitě modelu Škoda Enyaq Coupé iV. Maximální dojezd činí (v závislosti na výbavě) až 545 kilometrů podle metodiky WLTP. Škoda Enyaq Coupé iV je díky tomu dobře využitelná i pro jízdy na dlouhé vzdálenosti.

Škoda Enyaq Coupé iV. foto: Škoda Auto

V rámci své strategie NEXT LEVEL – Škoda Strategy 2030 automobilka s odhodláním pokračuje v elektrifikaci svého modelového portfolia: do roku 2030 uvede na trh minimálně tři další plně elektrické modely, které budou velikostí i cenou pod úrovní modelu Enyaq iV. Cílem je zvýšit podíl plně elektrických modelů na celkových prodejích značky Škoda v Evropě do roku 2030 na 50 až 70 %.

Tímto způsobem chce automobilka snížit své flotilové emise oproti roku 2020 o více než 50 %. Současně společnost Škoda Auto pracuje na tom, aby se domovská Česká republika stala jedním z center elektromobility: ve všech českých výrobních závodech společnosti Škoda Auto v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí se mají do roku 2030 vyrábět elektrické vozy nebo jejich komponenty, díky čemuž budou uchována stávající pracovní místa a zároveň vytvořeny i nové pracovní příležitosti.

zdroj: tisková zpráva

18 komentářů u “V Mladé Boleslavi se rozjela výroba elektromobilu Škoda Enyaq Coupé iV”

  1. Pokud chce Škoda Auto prodávat v roce 2030 pouze 50% elektra ze své produkce (jen v Evropě ) , tak to asi bude na hranici bankrotu. A to ještě často nazývají elektromobilem i plug-in hybrid. Můj odhad je ( připouštím mohu se mýlit ) , ze už v roce 2026 bude bude spalovací auto na operační leasing neprodejné , respektive pro společnost , která poskytuje operák to bude příliš velké riziko , protože 2028 nebo 2029 jim může zbýt dost neprodejné auto.

    1. Podle mně jsou podobná prohlášení určená a směrovaná interně a slouží hlavně k uklidnění zaměstnanců, včetně vlivných ,,starých struktur“. Teď nedávno prohlásil šéf BMW, že vlastně ještě chvíli budou dál VYVÍJET spalovací motor… Chápu že vyrábět, ale vyvíjet- to už je asi jen vnitropodniková politika…

      1. Chápu , ale trh je v tomto nemilosrdný. Buď se těch vlivných starých struktur zbavíš ,nebo se trh zbaví celé Škody Auto. Už se jim to de facto stalo v Číně , tak by se z toho mohli poučit na ostatních trzích. A žádná propaganda někde na iDNES to nezachrání. Občas mám možnost se Škodovákama mluvit a ty názory jsou většinou minulé století. To je opravdu na hluboké personální změny. Někdy pochybuji jestli to daj.

      1. Pořád je tu určitá šance, že cena půjde každý rok trochu dolů. Jestli to vyjde, tak v roce 2023 bude další generace baterek, nebo spíš víc druhů s lepšími parametry.
        Jak rychle se podaří uvést do výroby Li-S to nevím, záleží na mnoha okolnostech, ale je klidně možné, že za pět let už by to mohlo být na trhu. Pro krkouny, kteří preferují cenu před dojezdem budou Na-ion, případně Na-S.

              1. Pro Runner …O pár řádků víš píšeš, že skutečná inflace je vyšší než deklarovaná…To by znamenalo že zdražení o pouhé 1,2% o proti deklarované inflaci by znamenalo reálné zlevnění… Jestli to chápu správně, potvrzuješ to co psal tvůj oponent nad tebou 🙂

      2. ano firmy majizbytecne moc penez, a videt je to na operakach ktere si berou, jista firma u ktere mame operaky osobaky, a tahace na leasing, tak ma prumer na auto cca 1,2 milionu, jen za lonsky rok cca 4 tisice aut, u Skodovku co jsem koukal je oparak za posledni 4 roky nejcasteji na Kodiaq, temer 50%, a prumer opet temer 1,2 milionu coby nove auto

        tech cca 15-16% soukromych kupcu automobilky v Eu fakt nevytrhnou

Napsat komentář