Škoda Enyaq Coupé iV: výkon až 220 kW, dojezd 545 km a lepší aerodynamika

Škoda Auto rozšiřuje svou čistě elektrickou modelovou řadu Enyaq iV o kupé s emocionálním vzhledem a o vůbec první variantu RS.

Po úspěšném uvedení modelu Škoda Enyaq iV rozšiřuje Škoda Auto tuto modelovou řadu o elegantní kupé. Elektromobil Škoda Enyaq Coupé iV se vyrábí společně s Enyaq iV v hlavním závodě Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Jedná se tak o jediné modely v Evropě na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen, které nejsou vyráběny v Německu.

Auto se chlubí výbornou aerodynamikou s hodnotou součinitele odporu vzduchu cx 0,234 (původní Enyaq iV má 0,257). Enyaq Coupé iV je tak velmi úsporný a díky tomu dosahuje dojezd ve verzi Enyaq Coupé iV 80 až 545 km v režimu WLTP (předběžné hodnoty). Díky krátkým nabíjecím časům Enyaq Coupé iV skvěle zvládá i dlouhé cesty. Tažné zařízení, jež je k dispozici na přání, zvládne táhnout brzděný přívěs o hmotnosti až 1 400 kg při 8% stoupání.

Škoda Enyaq Coupé iV nabízí tři výkonové stupně. Základní výkonová verze Enyaq Coupé iV 80 disponuje výkonem 150 kW/310 Nm a pohonem zadních kol, přičemž její baterie má kapacitu 82 kWh, respektive 77 kWh netto. Stejnou baterii využívají také verze Enyaq Coupé iV 80x o výkonu 195 kW a Enyaq Coupé RS iV. Obě verze disponují pohonem všech kol díky druhému elektromotoru, který je umístěn na přední nápravě. Systémový výkon obou elektromotorů činí 195 kW, maximální točivý moment je 425 Nm.

Vrcholný model Enyaq Coupé RS iV disponuje výkonem 220 kW a maximálním točivým momentem 460 Nm. Jedná se o první čistě elektrický vůz RS značky Škoda. Tato varianta nabízí zážitek ze sportovní jízdy, mnoho černých prvků a typický červený pruh odrazky na zadním nárazníku. Max. rychlost je 180 km/h (o 20 km/h víc, než u jiných verzí), zrychlení 0-100 km/h za 6,5 sekundy, max. točivý moment 460 Nm. Enyaq Coupé RS iV je také exkluzivně v rámci modelové řady k dispozici ve výrazném zeleném laku Mamba.

Baterie vozu Škoda Enyaq Coupé iV umožňuje standardně rychlodobíjení, přičemž dobíjení baterie z 10 % na 80 % kapacity trvá 29 minut (max. výkon 125 kW). Enyaq Coupé iV lze také pohodlně dobít doma přes noc pomocí wallboxu Škoda iV Charger na střídavý proud s výkonem až 11 kW. Dobíjení trvá 6 až 8 hodin. Podobných nabíjecích časů lze dosáhnout i u veřejných dobíjecích stanic na střídavý proud se stejným maximálním výkonem. Pro tuto variantu nabíjení je vůz standardně vybaven propojovacím kabelem Mennekes.

Vůz lze také dobít z běžné domácí 230V zásuvky o výkonu 2,3 kW. Nabíječka pro 230V zásuvku, která je k dispozici na přání, je kompatibilní se všemi běžnými nabíjecími zásuvkami. Na přání je dále dostupná přenosná nabíječka iV. Jedná se o mobilní řešení s vyměnitelnými propojovacími konektory. V kombinaci s CEE adaptérem umožňuje nabíjení na výkonnějších zásuvkách až do 11 kW. Adaptér Schuko pro domácí zásuvky je k dispozici v rámci příslušenství.

zdroj: tisková zpráva, foto: Škoda Auto

35 komentářů u “Škoda Enyaq Coupé iV: výkon až 220 kW, dojezd 545 km a lepší aerodynamika”

      1. Viezol som sa aj so synom v Tesle Y na skúšobnej jazde a žiadny tvrdý podvozok a hlučný interiér som nezaznamenal. Presne naopak a po jazde som sa so synom, ktorý tiež pár km riadil, zhodol, že ak budeme kupovať nové auto, tak jedine Tesla Y. Je to asi najlepšie auto na svete vo svojej kategórii. Po Tesle 3 zrejme prevezme prvenstvo v rebríčku predajnosti na svete.

          1. Tie merania som nevidel, pozriem si to, ale nebude ten Nyland nejaký precitlivelý? Možno nameral nejaký rozdiel, podobne ako pri lyžovaní, kde stotina sekundy rozhoduje o víťazstve a porážke, pričom je to úplne zanedbateľný rozdiel. A keď má auto maximálku cca 250 km/h, tak podvozok asi musí byť trochu tvrdší ako bežne. Tesla je drahá aj pre nás, ale nie sme takí bohatí, aby sme si mohli dovoliť kupovať lacné veci 🙂 Inak povedané, chceli by sme si výnimočne dopriať niečo výnimočné. Tesla má unikátne filtre vzduchu, infotaiment s ovládaním hlasom, s hudbou, hrami, je toho veľa… a dokáže dokonca aj plávať. https://www.youtube.com/watch?v=j_mMtDjjvK4

Napsat komentář