Za 1. čtvrtletí 2015 prodej aut do zásuvky v Evropské unii dosáhl 24 630 kusů. To je o 117,9 % víc než za stejné období minulého roku, kdy šlo o 11 304. Rostl i prodej aut na plyn a hybridů.
foto: ACA
Podle Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA) dosáhly prodeje aut s alternativním pohonem v EU za 1. čtvrtletí 2015 celkově 144 421 kusů. To je o 28,8 % víc než v minulém roce. V EU včetně Norska a Švýcarska to pak bylo 158 139.
Nejvyšší růst zaznamenala právě v úvodu zmíněná auta do zásuvky. V EU, Norsku a Švýcarsku to bylo celkem 33 835. Zvýšila se meziročně i poptávka po hybridech (+21,4 %) na 56 704 (60 990). Auta na plyn (CNG i LPG) stoupla na 63 087 kusů (+16,5 %), resp. 63 314 pokud započítáme také Norsko a Švýcarsko.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Prodej elektrických aut v Evropě: Británie rostla o 300 %
Největší růst prodeje alternativ zažila Británie s meziročním nárůstem o 64,2 %. Dále pak Francie (+33,9 %), Norsko (+32,7 %) a Itálie (+18,1 %) a pozadu nezůstalo ani Německo (+11,3 %).
Rozdíl mezi jednotlivými zeměmi je mimo jiné i v tom, že zatímco například v Británii většinu prodejů dělaly plug-in hybridy, v Norsku to byly elektromobily. Podle odhadů by se letos Evropa mohla překonat 120 000 prodaných aut do zásuvky, což se v USA podařilo už minulý rok.
V České republice jsou podle ACEA výsledky za 1. čtvrtletí 2015 následující: 86 prodaných elektromobilů a plug-in hybridů, 153 hybridů a 1135 aut na plyn (CNG a LPG).
Pro srovnání, za první čtyři měsíce letošního roku bylo v České republice celkově zaregistrováno 73 829 osobních a 5 424 LUV vozů. V segmentu osobních vozů vede Škoda se 23 965 vozy před Volkswagenem s 8 973 registrovanými vozy a Hyundai s 6 094 vozy.
Na dalších místech je Ford (4432 vozů), Dacia (3539), Renault a Kia (shodně 2461), Seat (2411), Opel (2363) a Peugeot (2250).
EV treba podporit a to
EV treba podporit a to priamo!!!
Rozbehne sa to a neskor dotacie zrusime. Penazi maju staty dost, staci z nich trosku menej kradnut.
Obavám se ze i rapidně
Obavám se ze i rapidně poklesne vyber spotřebních dani…
Toho bych se nebál. Prostě
Toho bych se nebál. Prostě místo dálniční známky bude silniční známka, se kterou auto nebude moct vůbec vyjet ani z garáže a bude to jednoduše a elegantně vyřešeno a vůbec se nemusíte obávat, že ku prospěchu řidičů a v neprospěch státní kasy.
Toho sa obavate? Idealne by
Toho sa obavate? Idealne by bolo, keby bol vyber spotrebnej dane z pohonnych hmot nulovy, nakolko sa jedna o neziaducu spotrebu.
„Spotřební daň [má] … snížit prodávané množství zboží, jehož spotřeba je považovaná za škodlivou pro jednotlivce a/nebo pro společnost.“
s elektro auty půjdou
s elektro auty půjdou razantě dolů:
1) náklady na provoz
2) náklady na servis a opravy (elektromotor má jen jednu pohyblivou součástku, ropný motor stovky)