PRE má novou mobilní aplikaci, dosáhla mety 100 dobíjecích stanic PREpoint a nadělí nabíjení zdarma!

Pražská energetika pokořila metu 100 dobíjecích stanic a má navíc novou mobilní aplikaci pro dobíjení. Svým zákazníkům přichystala rovněž speciální vánoční překvapení – dobíjení zcela zdarma!

Pražská energetika, a. s., připravila novou mobilní aplikaci pro dobíjení a dosáhla mety 100 dobíjecích stanic PREpoint. Navíc přichystala pro své zákazníky vánoční překvapení – 2 měsíce dobíjení ZDARMA.
foto: PRE

Pražská energetika svou první veřejnou dobíjecí stanici PREpoint nainstalovala začátkem roku 2011 a tak se s téměř desetiletou zkušeností stala jedním z lídrů elektromobility v České republice.

Stou dobíjecí stanicí v síti PRE point je ultrarychlá dobíjecí stanice o výkonu 150 kW v obchodním centru Fashion Arena Prague Outlet. V současnosti má síť PREpoint již 112 veřejných dobíjecích stanic, z nichž 30 je vysoce výkonných DC stanic a 82 standardních AC stanic.

Dobíjecí stanice PREpoint se nacházejí především v Praze a postupně přibývají na celém území České republiky. V rámci elekromobility jsou pro Pražskou energetiku klíčové dva významné projekty, které získaly podporu od Ministerstva dopravy ČR v rámci Operačního programu Doprava.

V projektu Metropolitní síť PRE se Pražská energetika zavázala ve dvou etapách vybudovat do roku 2022 na území hlavního města Prahy 441 veřejných dobíjecích stanic. Druhý stěžejní projekt Páteřní síť PRE je zaměřen na výstavbu základní sítě vysoce výkonných dobíjecích stanic po celé České republice.

Celkem 125 DC dobíjecích stanic na 103 lokalitách, z čehož více než polovina využívá technologii o výkonu 75 kW s možností zvýšení dobíjecího výkonu až na 150 kW.

Kromě rozšiřování sítě dobíjecích stanic se Pražská energetika zaměřuje také na rozvoj služeb dobíjení. Současný trend jasně ukazuje, že pro komfortní užívání sítě dobíjecích stanic je klíčové nabídnout zákazníkům moderní mobilní aplikaci. Ta umožní nejen pohodlnou obsluhu dobíjecí stanice, ale i on-line správu zákaznického účtu.

Proto PRE nyní přichází na český trh se zcela novou aplikací pod názvem Charge.PRE. Aplikace je výsledkem strategického partnerství mezi Pražskou energetikou a společností SMATRICS, která je největším provozovatele veřejných dobíjecích stanic v Rakousku a má své nemalé zastoupení také v Německu, Polsku a na Slovensku.

Hlavní výhodou této aplikace bude možnost intuitivního vyhledávání dobíjecích stanic PREpoint na pravidelně aktualizované mapě s detailními informacemi o příslušné stanici včetně její dostupnosti.

Aplikace rovněž umožní ukládaní „oblíbených“ stanic do zvláštního preferenčního seznamu, dále pak zobrazování novinek o odstávkách, či poruchách a další důležité informace ze segmentu elektromobility.

Mezinárodní rozsah spolupráce Pražské energetiky a společnosti SMATRICS navíc v budoucnu otevírá zákazníkům možnost dobíjení také v zahraničí na stanicích našich partnerů. Pražská energetika bude výhradním dodavatelem systému pro Českou republiku. Díky tomu tak bude celý systém nejen splňovat nejvyšší evropské normy, ale zároveň zohlední i vnitřní specifika českého trhu.

„Co je další velký přínos této aplikace a výrazná novinka? Našim partnerům, kteří mají svou vlastní dobíjecí stanici, budeme moci díky tomuto softwaru nabídnout možnost zařazení do naší sítě PREpoint. Soukromou dobíjecí stanici tím dokážeme otevřít pro veřejnost tak, aby jejímu vlastníkovi vydělávala. A to vše dle platné legislativy,“ dodává Vojtěch Fried, manažer PREmobility.

2 MĚSÍCE DOBÍJENÍ ZDARMA

Pražská energetika nasadí celý systém a mobilní aplikaci v prosinci 2020. Proto dostanou všichni uživatelé sítě PREpoint atraktivní vánoční překvapení – elektřinu z dobíjecích stanic PREpoint na 2 měsíce zcela zdarma. Akce platí do 31.1.2021.

tisková zpráva

45 Comments on “PRE má novou mobilní aplikaci, dosáhla mety 100 dobíjecích stanic PREpoint a nadělí nabíjení zdarma!”

        1. Vzhledem k tomu, že vypnuli roaming, tak nemají ten systém
          Vzhledem k tomu, že vypnuli roaming, tak nemají ten systém ještě hotový. Kvůli tomu si teď vzali 2 měsíce “dovolenou”, aby všechny stanice přesunuli do nového systému a otestovali propojení, čipy, vyúčtování a další. U ČEZu to také trvalo mnoho týdnů a ani v zahraničí to není jiné.

          Výměna platebních terminálů, změna poskytovalele platební brány apod. přináší odstávky v řádech týdnů.

            1. Mimochodem, fakt by mne zajímalo k čemu je dobrá obsazenost
              Mimochodem, fakt by mne zajímalo k čemu je dobrá obsazenost stanice na typické PRE stanici, s jedním CCS a CHAdeMO, bez dalších informací. Kdyby v aplikaci bylo napsáno, že aktuální session už trvá 1 hodinu a je nabito 80 %, tak to má možná nějakou informační hodnotu. Jinak je to ale informace během cestování naprosto k ničemu.

              Je obsazené CCS a potřebuju CCS. Buď tam pojedu a zeptám se kdy bude končit nebo tam nepojedu a třeba zrovna v těch 5 minutách odjede. Nebo bude zrovna stanice volná a během těch 5 minut co potřebuji z dálnice, abych se tam dostal, tak tam zrovna někdo přijede.

              Pokud je tam stanic víc a třeba jsou obsazené 2 ze 4 tak to má význam. Pro jednotlivé stanice to žádnou velkou informační hodnotu nemá.

          1. ad mapa – pro to tu máme jiné a lepší aplikace –
            ad mapa – pro to tu máme jiné a lepší aplikace – Chargeprice, Chargemap, PlugShare. V dnešní době je potřeba kombinovat více poskytovatelů a mít přehled, kde jsou různé nabíječky.

            Navigaci k nabíječce zvládne naopak rozhodně lépe i ChargeMap nebo PlugShare, protože často jsou tam informace z reálného světa – v které části parkoviště se nabíječka nachází apod. Viz. Chodov, OC Stromovka a další.

            Vyhledání nejbližší v okolí – zase výše zmíněné aplikace. Pokud samozřejmě někdo nabíjí jen na PRE tak se mu to může hodit, ale těch nabíječek je tak málo, že stejně musí být ta cesta dopředu naplánována.

            Psal jsem, že ta aplikace teď není dva měsíce třeba. Ne, že není potřeba nikdy. Přehled nabíjení a historie tam teď stejně nebude, když nabíjení začne buď samo nebo jen zmáčknutím tlačítka na nabíječce.

            1. Ad mapa – žádná obecná mapa vám nezaručí aktuálnost
              Ad mapa – žádná obecná mapa vám nezaručí aktuálnost údajů a prioritní informace. Netvrdím že by PRE mapa byla zázrakem aktuálnost sama, ale pokud budu chtít vědět něco o PRE stanici jistě, tak půjdu na PRE mapu.

              Obecně považuji za užitečné při plánování mrknout na ofiko mapu každého operátora kterého plánuji navštívit, protože tam může být informace dříve než kdekoliv jinde – například plánované odstávky.

              1. Ještě jsem neviděl žádnou aplikaci od žádného
                Ještě jsem neviděl žádnou aplikaci od žádného operátora, ani v zahraničí, která by měla sekci plánovaných odstávek. Občas mne dojde upozornění od Innogy, že zrovna není možné zahájit nabíjení, ale nic lepšího jsem zatím nezažil.

                Při cestování skrz více států jsou nějaké oficiální mapy jen čirá utopie. Jen cesta z jihu moravy přes Rakousko a Německo třeba do Švýcarska/Francie znamená klidně PRE, EON, Čez, Ionity, Smartics, daEmobil, Salzburg, EnBW, Ionity, Allego, Vlotte, Tiwag, SwissCharge, …

                Takže ve výsledku si člověk něco naplánuje, ale nějaká 100 % zaručená funkčnost s pomocí oficiálních aplikací rozhodně není zaručená.

                Jinak často jsou ty informace špatné nebo špatně formátované nebo neúplné (Type2 – zásuvka nebo kabel?) – takže nejsou vidět dva nabíjecí body (viz. Stromovka, OC Chodov na aktuální mapě atp. ).

                Často jsou tyto dětské nemoci již v těch aplikacích vychytané. PlugShare je příšerný, nemožnost zadání výkonů atd. Je to taková až moc americká aplikace.

                1. Že jsme se s něčím nesetkali neznamená že to neexistuje
                  Že jsme se s něčím nesetkali neznamená že to neexistuje nebo nebude existovat.
                  Ale jistě už teď víme že tam prostě aktuálnější údaje být nemohou…

      1. O tech 30 Kc nejde. Ale kdyz smlouvu nemam, tak ji nebudu
        O tech 30 Kc nejde. Ale kdyz smlouvu nemam, tak ji nebudu prece kvuli tomu uzavirat. Tezko rict, zda se do blizkosti PRE nabijecky dostanu. Ale je dobre vedet vo co go. Snad zitra zverejni podminky a treba v ramci appky budou podminky uplne jine.
        A diky za info.

        1. Teď ty dva měsíce nemusíš a přesto můžeš nabít
          Teď ty dva měsíce nemusíš a přesto můžeš nabít zdarma.
          Já smlouvu mám a stejně jsem nabil zdarma.

          Ode dneška testuji ID.3 pro prodejce. Nabíjel jsem v Brně na 225kW nabíječce a nabíjelo to skoro 90kW a jelo to tak do 40% pak to trochu spadlo na 65 a pak na to drželo 47.
          Na 50kW nabíječkách díky vysokému napětí 400-450V to nabíjí skoro pořád 48-50kW.
          Ještě dva dny a budu vědět víc.

                1. Už to dnes tak bude, v garáži 2-EV a jedno venku, co bude
                  Už to dnes tak bude, v garáži 2-EV a jedno venku, co bude přes noc nabíjet.
                  🙂
                  Ráno ale u nás bylo +1.

      1. Do konce života koho nebo čeho? Leodenduly?
        Já jen že jsem

        Do konce života koho nebo čeho? Leodenduly?

        Já jen že jsem si při parkování u jedné nabíječky všimnul, že vypadá dost zanedbaně – na rozdíl od udržovaných čerpaček pod střechou stojí většinou nekryté.

        Tak mě napadlo, jestli se při takové směšné výtoči, co dělají, vůbec můžou dožít zaplacení.

        1. Proc jsou ty udrzovane kryte cerpacky tak spinave? Olej a
          Proc jsou ty udrzovane kryte cerpacky tak spinave? Olej a palivo po zemi, velmi casto je olej a palivo i na tech fujtajble co na to musi clovek sahnout aby si natankoval, smrad vyfuku a paliva vsude.. mezi kasou a cerpackou strecha dost casto chybi, tam vzdy zmokne clovek.

          Ma posledni zkusenost Benzina odber Verva100 v Praze – plne vsechny stojany, jen nekde je Verva100, cekacka 7 minut, pak 2 minuty schanim rukavice – nejsou tak beru ubrousky, otevru si nadrz a tankuju, asi 3 min – a to ani neberu plnou, stejne se opatlam od toho fujtajble, pak 5 min cekacka u kasy, pak zase nejde terminal, projde az napodruhe, stastny a spinavy odchazim po 17 min a o litr lechci.. to mam bezne z 15-80% za 80,- a frcim cisty dal.. jako fakt mi fosil nechybi.. a stejne musim planovat kde maji Vervu100 🙂 na repku jezdit proste nechci..

Napsat komentář