POZVÁNKA: 3. sraz elektromobilů na Valašsku v sobotu 29. srpna

ASEP zve všechny elektromobilisty, aby prezentovali svá vozidla od nejmenších po největší na náměstí Valašského Meziříčí.

I na třetím ročníku setkání elektromobilistů ve Valmezu se očekává bohatá účast všech možných modelů elektromobilů. Setkání proběhne v sobotu 29. srpna 2020 v čase 9-16 h.
foto: Nissan

Radnice města připravila pro prvních 50 přihlášených vozidel a jejich řidiče uvítací balíček, kde by kromě upomínkových předmětů, malého občerstvení a stravenky na oběd neměly chybět ani volné vstupy do památek a na sportoviště města.

Například zámek a koupaliště. Organizátoři budou rádi, když se přítomní elektromobilisté podělí o své zkušenosti s veřejností přítomnou, i s tou u obrazovek, rozhlasových přijímačů a na sociálních sítích. Zájemci nechť se hlásí na emailu milan.rajchl@volny.cz u Milana Rajchla, člena Výboru ASEP, tel. 722 931 372.

Oba dosavadní ročníky se setkaly s pozitivním přijetím veřejnosti a akci si pochvalně hodnotili i sami elektromobilisté. Od těch s elektrokoly, přes motorkáře, po ty s osobáky, dodávkovými elektromobily či malými náklaďáky.

Elektromobily a vše co s nimi souvisí, zkušenosti s nimi v praktickém provozu, co říkají jejich majitelé, kde a jak nabíjet ve Valašském Meziříčí a dalších městech, to vše se na akci dozvíte a na vlastní oči a uši poznáte.

Můžete pohovořit s majiteli vozů a dalšími experty na elektromobilitu o vozidlech, která představují budoucnost dopravy šetrné k životnímu prostředí. A také s těmi, kteří již svá vozidla doplnili o výrobu čistého paliva pro ně, fotovoltaické i jiné elektrárny.

Po celou dobu konání akce budou probíhat také zkušební jízdy. Atrakcí pro děti budou oblíbené elektrokáry a hoverboardy. Akci pořádá město Valašské Meziříčí ve spolupráci s Asociací elektromobilového průmyslu a je pro veřejnost zdarma.

Pokud jde o nabíjení, ve Valašském Meziříčí jsou tři rychlonabíjecí stojany (2x ČEZ a 1x Inchanet) a několik pomalých stojanů Mennekes (na zmíněných rychlonabíječkách, i před radnicí a u obchodního centra před nádražím).

Na náměstí bude nabíjení možné jen omezeně, přednost budou mít vozidla malobaterkáče s odběrem 2-3 kW a nabíjení elektrokol, skůtrů, elektrokár a hoverboardů.

tisková zpráva

98 Comments on “POZVÁNKA: 3. sraz elektromobilů na Valašsku v sobotu 29. srpna”

  1. Živě to vidím: 2 až 3 zdejší eOcasi, co to mají za
    Živě to vidím: 2 až 3 zdejší eOcasi, co to mají za živnost a budou celí natěšení, že se najdou nějaké kavky k oškubání… Dále 4 a půl zdejších eOcasů co si myslí, že užíváním eMrdky vytrhnou matičce Zemi trn z paty a budou se o tom snažit přesvědčit pár joudů, co tam zabloudí omylem nebo cestou z knajpy nebudou mít mentální kapacitu se té švejkovině vyhnout. Křoví tomu všemu bude dělat skupina chovanců nejbližšího ústavu pro chudé duchem na výletě a ti jediní budou mít ve své nevědomosti hubu od ucha k uchu, protože na vstupu dostanou paklík štramberských uší :-). Na celý ten cirkus bude dohlížet Mirďa z Tábora, který tam přijede eMPíckým Nirem a bude ze začátku rozjívený jako ti chovanci…. Odpoledne to všechno spláchne přívalový déšť, načež budou všichni jako zmoklé slepice (na Valašsku se praví kury), kromě Mirdi, který sedne do eMPíckého Nira s tím, že na to prdí 🙂 :-). Jak říkám, živě to vidím.

  2. nj pěkně uklizeno na kraj republiky
    nj pěkně uklizeno na kraj republiky …
    https://mapy.cz/zakladni?x=16.4490585&y=49.8891577&z=8&source=muni&id=610
    zasejc místní ostravsko-valašská párty, ostatní to budou mít daleko 😉

    https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=zL8C5ZXYspQ

    čumákování na námku, trocha keců… jak čumákoj nekoukaj pětisícovky z kapec tak permanentně nasrr rajchl 😉 šmarja lidi na letiště s tím !! Blatná u Tchořovic

    http://www.tchorovice.cz/cs/pronajem-letiste/R46-A0/
    https://mapy.cz/zakladni?x=13.7965765&y=49.4319458&z=15&source=base&id=1703453

    Prodlouženej víkend, mírný vstupný to aby vystavující neměli tak nasssr ksichty páč pak to znechutí snad každýho čumáka 😉 předváděčky, jízdy, výukový přednášky nákup/provoz/servis/dobíjení s projekcí aby lidi informace a zajímavosti nejen slyšeli ale i viděli 😉 Návody jak si na teslu vydělat ;)) závody v akceleraci, nějaký ty drony, místní holky, jídlo, nafukovací hrad, vatra, vopejkání prasete… Jutubeři jako TESLÁČEK ELEKTRODAD… Když trotl má na teslu tak pár tisícovek za párádní párty pustí taky, pár sponzorů at to stojí za to táhnout se tam přes celou republiku ;)) a nejen těch pár známých a rodinných příslušníků co tam povinně dou fotroj vodkejvat pochválit a uměle se usmívat na tu nudu a pár vyblksichtů náhodnejch turistů …. 😉

  3. Včera 444km Superbem iV – plně naložený, 3 dospělí a
    Včera 444km Superbem iV – plně naložený, 3 dospělí a dítě. Běžná cesta ze Šumavy do Jeseníku. Spotřeba 11,1/100km.

    Za ním jedoucí naprosto stejně naložený a obsazený Superb 2.0 206kW. Spotřeba 8,3.

    Tak vám „ekologové“ za Škodovky moc děkujeme za ochranu přírody. 🙁

      1. Podle mě nelze srovnávat. Těžko jezdíte stejně plně
        Podle mě nelze srovnávat. Těžko jezdíte stejně plně naložený, dálnice 130 apod.

        Já to sem psal proto, že dvě naprosto stejná auta jedoucí naprosto stejnou trasu se dramaticky lišila spotřebou v neprospěch tzv. eko motorizace.

            1. Jenže Superb PHEV je stavěný především jako manažerské
              Jenže Superb PHEV je stavěný především jako manažerské auto pro dva lidi bez nákladu a kupují to především firmy, aby mohli zdarma parkovat a obecně využívali výhod značek EL. Sama Škodovka si tím sanuje emisní pokuty.

              1. Že mu to žerete, nebo si taky myslíte ,že 130 kg těžká
                Že mu to žerete, nebo si taky myslíte ,že 130 kg těžká baterka udělá u 2T auta narůst spotřeby 5 litrů na 100 km? A co rekuperace? Když si najdete na netu test, tak to jezdí na dálku bez nabíjení srovnatelně s naftou.

                1. Stará žíznivá 1.4 TSI že utáhne naložený Superb se
                  Stará žíznivá 1.4 TSI že utáhne naložený Superb se stejnou spotřebou jako dvoulitrový benzín nebo diesel?

                  Tak to ti uvěří asi málokdo.

                  Navíc píše o 2,8 litru větší spotřebě ne pěti litrech, to je při maloobjemovém turbu uvěřitelný. Vymlátíš baterku a pak ten pidimotůrek táhne velké těžké naložené auto a ještě mrtvou baterku, to je jasný že žere jak tank.

                2. Já tomu naprosto věřím, navíc Superb iv je o 300 kg
                  Já tomu naprosto věřím, navíc Superb iv je o 300 kg těžší navíc táhne nejenom baterku, ale i elektromotor, ten taky neváží dvě kila. Já to říkám od začátku že plug-in hybrid je slepá cesta pro ty, kteří se učí jezdit na kole a potřebuji mít vedle na přidržování dvě kolečka.

                3. Asi tak stejne jako,ze se u EV predpoklada ze bude ze 100%
                  Asi tak stejne jako,ze se u EV predpoklada ze bude ze 100% nabijet, tak u PhEV to je aspon 50% na elektrinu jinak to nema logiku. Vyhoda PHev je ze bez nabijeni to jede taky jen trochu draze.

                  300 kg jste asi prehnal, mate na to nekde zdroj? U korejcu je rozdil kolem 100 kg oproti plnemu hybridu.

                4. S váhou jsem to nepřehnal, Standardní Superb 2.0 váží
                  S váhou jsem to nepřehnal, Standardní Superb 2.0 váží 1500 kg, PHEV váží 1800 kg, viz tabulky specifikace výrobce.

                5. Zrovna od Vás bych čekal tedy přesnější informaci. Podle
                  Zrovna od Vás bych čekal tedy přesnější informaci. Podle specifikace výrobce jsou jistá rozpětí podle výbavy. A základní hmotnost není možno porovnávat, protože IV má v základu lepší výbavu. V plné výbavě se ridičem je težší IV oproti:
                  1,5 TSI manuál o 241 Kg
                  1,5 TSI automat o 226 Kg
                  srovnatelná 2,0 TSI Automat předokolka o 161 Kg
                  vrcholná 2,0 TSI 200 Kw 4×4 o 51 Kg

                  kde máte těch Vašich 300 Kg

                  Než se tu budete navážet do hmotnosti vozů koncernu, tak se podívejte třeba na KIU NIRO EV má celkovou hmotnost 2230. Superb IV má jen o 30 kg víc a to máte auto velikostně o 2 třídy jinde a uveze přes 100 Kg větší náklad.

                6. Jsem na dovolené, neřešme pičoviny ohledně váhy, prostě
                  Jsem na dovolené, neřešme pičoviny ohledně váhy, prostě PHEV je šmejd a podvod a tak to zůstane.

                7. Jasně není ideální,souhlas.
                  Ohledně Váhy nepíšu jen

                  Jasně není ideální,souhlas.

                  Ohledně Váhy nepíšu jen pro Vás, ale čtou to zde i obyčejný lidi a mohli by těm Vašim 300 Kg i uvěřit koupěj si dýzla 4×4 protože hybrid je přece o 300 Kg težší a pak je mrskne když zjistí že rozdíl je jen 31 Kg.

                8. Třeba Bjorn zásadně výrobcům nevěří a jezdí před
                  Třeba Bjorn zásadně výrobcům nevěří a jezdí před testy BEV na váhu, tam se pak pravda ukáže v plné nahotě

                9. No ja s tim podvodnym smejdem jezdim za 2 l/100 km dlouhodobe,
                  No ja s tim podvodnym smejdem jezdim za 2 l/100 km dlouhodobe, mam to ostatne v podpisu. Po meste asi 90% vsech cest ciste na elektriku. Baterie je mala takze na jeji vyrobe se vypustilo daleko min CO2 nez u cistyho ev. A auto ztezklo kvuli ty baterii asi jen o 50 nebo 80 kg. (pomohlo tomu ze vyhodili rezervu) I kdyz jedu jako hybrid spotreba je porad mala 4/100 a nemusim resit kde a jak budu nabijet, jak rychle mam jet, jestli trasa povede do kopce a jestli mam jet schovanej za nakladakem. Coz je vyslovene na palici neb je prd videt (neni to moc bezpecny) a clovek pak dejcha ty dyzlsmrady az sam nic nevypousti. Ted mam asi 21800km na elektriku a 18500km na beznin (hybrid). Nejezdim s tim stovky km denne ale obcas dlouhe vylety delame. Asi 10000km za rok. Vyborny je to v kopcovitem terenu nebot na rozdil od obycejneho hybridu vsechno narekuperuju. Rekord mam asi 19km (do plna). Stejne tu neni moc silnic kde by slo narekuperovat vic. Takze v tomhle ohledu se to chova jako cisty elektromobil a brutalne to pomaha ekonomice provozu. Kdyz jsem to kupoval tak jsem ani zdaleka necekal tak dobrou spotrebu.
                  Ale chapu vase nastvani, protoze tady opravdu strasne moc zalezi jak se s PHEV jezdi a jak casto se dobiji. A obavam se v podnikovych flotilach to muze byt presne jak se myslim obavate. Navic Prius byl uz puvodne navrzen jako co nejsetrnejsi spalovak. Pokud ma PHEV po vybiti baterie naopak velkou spotrebu, je to smutny.
                  A taky si myslim ze spousta elektrofandu kteri na to nemaji (a tech je vetsina) se prave diky flotilovym PHEV dostane k autu na baterku v bazarech. Takze s myslim ze jako prechodna technologie to svuj smysl ma.

                10. Plný souhlas, PHEV technika své místo tady má. Když se
                  Plný souhlas, PHEV technika své místo tady má. Když se správně používá, je přínosem jak ekonomicky, tak ekologicky. Ale chápu Josefa, legislativa není tomuto pohonu uzpůsobena a navázané výhody mohou některé citlivější jedince iritovat. Každopádně PHEV není spása planety, je to auto pro lidi, kteří mají kde nabíjet a nevadí jim nabíjet a většinu cest mají v dojezdu baterky. A taky je pro lidi, kteří si ještě nejsou jisti, že chtějí čistý EV a chtěj mít v záloze ICE na delší cesty. A rozhodně je toto řešení lepší než mít auta dvě. Jeden EV a jeden ICE.

                11. Mě na celé věci ohledně PHEV vadí, že prokazatelně
                  Mě na celé věci ohledně PHEV vadí, že prokazatelně nesplňují průměrnou spotřebu 1,5-1,9 l/100 km uváděnou výrobci a překračují ji až trojnásobně a přesto požívá veškerých výhod BEV. Navíc výrobce vůbec nebude nucen vyrábět nějak masově BEV, protože pokud bude výrobce vyrábět pouze PHEV, hravě splní normy na příštích 20 let, přestože to vůbec není pravda. Stačí zrušit výhody PHEV a klesne prodej na 1/3 to jsem si jistý, protože to většina kupuje právě jen kvůli výhodám a ne aby se chovali ekologicky.

                  Firemní flotila PHEV už vůbec nikoho nebude nutit nabíjet a na cestách, pokud PHEV nemá DC nabíjení, tak se na to vykašle každý. Sám jsem byl svědkem, kdy na nabíječku dorazil chlapík s půjčeným Ioniq PHEV, strčil to do zásuvky a když viděl, že bude nabíjet přes 2 hodiny, tak řekl, že si dělají srandu a na blbosti nemá čas a odjel.

                  To co píše Tomáš to je ta menšina, která do rána nabije doma, jede do práce a pak zase domů a občas nějaký výlet. Já při svém ježdění bych se hradě dostal na 0 l/100 km, protože do práce a z práce PHEV ujede čistě na baterii, takže bych mohl nechat vymontovat motor, protože na takové dojíždění bych jej nepotřeboval.

                  Tedy závěrem chci říci, že ať si výrobci vyrábí klidně PHEV, ale nevydávají to za BEV, to je podvod na lidi i emisní normy, naprosto stejný jakou kauza podvodného SW na dieslech. Pokud by někdo chtěl požívat výhod BEV, tak by jezdil se zapečetěným měřákem spotřeby, který by předával data o spotřebě do databáze aut a v okamžiku překročení spotřeby 2 litry by byl vyřazen z výhod. Vsadím se, že by prodej šel dolů stejně, jako po skončení dotací na BEV ve všech státech, které je dočasně zavedli a pak ukončili.

                12. Tak je jasny ze ciste EV to neni a i mne dost vadi kdyz to
                  Tak je jasny ze ciste EV to neni a i mne dost vadi kdyz to nikdo nenabiji a misto aby smrdel min tak smrdi naopak vic ale dela se ze je eko. To vadi i mne. Ja si ho kupoval prave abych jezdil co nejvic na baterii. A taky ze bylo levny a vadily by mi omezeni na dlouhych cestach s cistym EV.

                13. PHEV se asi rychle nabíjet nebude nikdy, protože ta baterka
                  PHEV se asi rychle nabíjet nebude nikdy, protože ta baterka je malá a je třeba ji šetřit, protože jí čeká mnohem víc cyklů než u klasických EV. Takže není žádoucí do ní prát 50kW.
                  Jinak souhlas, víceméně jsem to psal ve zkratce v příspěvku, na který reagujete. Jen asi úplně nesouhlasím s navrženou kontrolou spotřeby a kdo bude přes dva litry na sto, tak bude platit. To radši ať PHEV žádné výhody jako čistá EV nemají. Ale nějak se do legislativy tento typ pohonu dostat musí. Mně se líbí ten princip, kdy je elektromotor jako hlavní a ICE jen jako prodlužovač dojezdu a generátor, jako to má Ampera / Volt nebo Outlander, tenhle princip svádí k častému nabíjení, protože bez elektriky je to auto líný. U škodovky, kde to je naopak, mně to přijde už divný, to auto se chová od začátku spíš jako klasický hybrid a tu ekologii v to moc nevidím. Tady si ani moc nejsem jistý, jaký je přínos proti čisté ICE verzi s výrazně nižší hmotností. Lepší je už podle mě klasický full hybrid.

                14. Jen dodám, že DC nabíjení může nabíjet klidně 15 kW a
                  Jen dodám, že DC nabíjení může nabíjet klidně 15 kW a tedy nabít baterie bez šoků a problémů za 1 hodinu, nebo tak jako to má Outlander max 22 kW. To je právě určeno pro cestování, nikdo na cestě nebude dobíjet PHEV 3 hodiny apod.

                15. Baterky v PHEV mají v průměru využitelnou kapacitu kolem
                  Baterky v PHEV mají v průměru využitelnou kapacitu kolem 10 kW. Ujede se na to 50-60 km v reálném provozu, spíš i méně. Stavět i na 22kW nabíječce každých 50 km a trčet tam půl hodiny nebude dělat nikdo (možná Tomáš s Priusem). Minulej víkend si Amperu půjčil synek a jel z Plzně do Budapešti na víkend. Nenabíjel nikde, vrátil se ještě se 40% baterky, protože jel na režim HORY, kterej jde víc do výkonu a nechává větší rezervu v baterce pro vykrytí výkonových špiček. Spotřeba 6,5l. Prakticky nesjel z dálnice a to je podle mě na nezkušenýho kluka dobrý číslo, v porovnání s nějakým 150k benzínem. Jel to nějakých 7,5 hodiny včetně D1. Kdyby měl stavět každých 50km, tak je to dalších 6 hodin. To je prostě nesmysl.

                16. Mercedes r.v. 2013 90 kW benzín jede dálnici v tomto období
                  Mercedes r.v. 2013 90 kW benzín jede dálnici v tomto období 130-140 km/h zhruba za 5,5 l/100 km.

                  Tím dobíjením PHEV jsem měl namysli zastávka na oběd apod. PHEV po dálnici jedoucí 130 km/h nejede většinou na baterii, takže ta baterka vydrží klidně 200 km včetně rekuperace.

                17. Na spotřebu kolem 7 litrů se teď v létě v pohodě dostanu
                  Na spotřebu kolem 7 litrů se teď v létě v pohodě dostanu i s hybridním Lexusem GS, co má výkon 6 válců, 3,5 litru benzín a výkon kolem 250 kW 🙂 Těch 6,5 není žádný zázrak, je to spíš vyšší spotřeba. Podobně výkonná auta umí jezdit pod 5.

                  Pokud to chcete srovnat s 150 koňovým benzinem, tak Hyundai i30 kombi (prada, jenom 14é koní) u známých by to zajel v pohodě pod 6 jako nic.

                18. Já jsem tím nemyslel, že je to nízká spotřeba, ale že
                  Já jsem tím nemyslel, že je to nízká spotřeba, ale že už je srovnatelná s normálním výkonově podobným autem. Pro PHEV bez nabité baterky je 1300km dálnice po rovinách ta nejhorší situace na spotřebu, kde se výhody změnily v nevýhody, tak jsem tím chtěl říct, že mě to příjemně překvapilo. Čekal jsem spotřebu kolem osmi. Byli naložení a táhli sebou 300kg mrtvý váhy baterky.

                19. Ampera byla na svou dobu velmi povedené auto a pro lidi co
                  Ampera byla na svou dobu velmi povedené auto a pro lidi co dojížděli denně 100 km do práce to byla ve své době pecka, jezdili do 2 l/100 km. Rovněž obří kapacitní rezerva baterie umožňovala dlouhou životnost a velké nájezdy. Jediná vada na kráse je špatné topení v zimě. Když se podívám na dnešní PHEV, tak mají dvojnásobnou spotřebu a větší, prostě Ampera předběhla svou dobu.

                20. To s tím mezníkem výhod bych nezatracoval. Jak byste pak
                  To s tím mezníkem výhod bych nezatracoval. Jak byste pak udělal mezník (dojde-li na lámání chleba) u EV co jsou „eko“ jen tím že to nemá spalovací motor ale žere to ve výsledku více než 6-8l/100km ?

                  Samozřejmě že na to zákonodárci ještě nepřišli, ale to neznamená že jim to nebude v budoucnu vrtat hlavou. Stejně jako s tím bojovali s P/HEV v Praze (a domrvili to ke své škodě – pokuta za diskriminaci) protože to navázali na výkon místo emisí (což sice není samospásné kriterium ale určitě se jim bude líbit víc).

                21. Asi tak stejne jako,ze se u EV predpoklada ze bude ze 100%
                  Asi tak stejne jako,ze se u EV predpoklada ze bude ze 100% nabijet, tak u PhEV to je aspon 50% na elektrinu jinak to nema logiku. Vyhoda PHev je ze bez nabijeni to jede taky jen trochu draze.

                  300 kg jste asi prehnal, mate na to nekde zdroj? U korejcu je rozdil kolem 100 kg oproti plnemu hybridu.

                22. Se podivej na sprintmotor 1,4 a 1,5 maji prumer 8,5 litru
                  Se podivej na sprintmotor 1,4 a 1,5 maji prumer 8,5 litru silnejsi 200 kw verze maji pres deset.

                  A kdyz by teoreticky na dalku vzal o par deci vic. Tak co rekurerace je vzduch. Plachteni bez mozoru. Posun po obcich, cekani na semaforech, na vlaku s klimou napajenou elektrinou. Ja mel suberba iv pujcenyho jen na den, je to super auto. Se podivej na recenze.

                23. Nemůžete brát průměr a porovnávat to s cestou do kopce
                  Nemůžete brát průměr a porovnávat to s cestou do kopce do Jeseníků. U auta přes milion v dobré výbavě bych očekával lepší materiály uvnitř auta. Mě to houpání auta nevadí, někdo z toho šílí. Jak říkáte, PHEV je ideální na courani po městech a obcích a ne jet po německé dálnici 170 km/h do Itálie k moři. V létě při klimatizací za chvíli naskočí benzínový motor i při stání na závorách.

                24. Tak uz jsem doma, jestli to bylo do kopce, tak zpet to bude
                  Tak uz jsem doma, jestli to bylo do kopce, tak zpet to bude brat zase o hodne mene a jeste ziska dojezd rekuperaci. Bylo to vytrzeno z kontextu. Musi se brat prumerna spotreba na cele trase i zpet do stejne vysky !

                  Jinak superb phev ma kompresor na klimu elektricky rozhodne se kvuli klime nestartuje spalovak. I kdyz bude mit baterii na 20% tak to je treba na 2hodiny klimatizovani.

                25. Presne tenhle clanek jsem Vam chtel predhodit. Ze to ma dalku
                  Presne tenhle clanek jsem Vam chtel predhodit. Ze to ma dalku srovnatelnou spotrebu jak nafta. Rozhodne mene nez benzin.

                26. Ten test, stejně jako ostatní testy není dělaný tam i
                  Ten test, stejně jako ostatní testy není dělaný tam i zpět, ale je to jedno, litr se nebo tam. PHEV je podvod na emisní limity a spotřeba 1,5 l/100km je je vlhký sen této technologie a každý test to dokazuje. Já bych toto bral jako podvodné jednání že strany výrobce, bohužel zoufale navržené testy jdou výrobcům na ruku.

                27. No co se tyce Prius PHV tak neverim, ja to vim. Pokud mam
                  No co se tyce Prius PHV tak neverim, ja to vim. Pokud mam dostatek v baterii, spalovak pri pouziti klimy opravdu nenaskoci. Naskoci jen pokud bych jel vic nez 200km na baterii aby se taky obcas hybal, pak kdyz prudce akcereluji (coz pro normalnim stylu jizdy nenastane ani v 5-ti lidech do kopce) a pak kdyz chci topit. I tady to ale naj vymysleny dobre. Zahreje kapalinu a jak je to mozne, hned se vypne. Ale tady kde bydlim topim opravdu malo takze to mi netrapi.

                28. Rekuperace je drobný bonus. Ale nemůžete se na něj
                  Rekuperace je drobný bonus. Ale nemůžete se na něj spolehnout.
                  Když jedu domů z příměsta, kde přežíváme přes týden. Tak jedeme zvlněnou krajinou asi 100 km (nastoupáte asi 200m – tedy nic), 20km do kopce (převýšení si 450m) a pak dva km z kopce (asi 150 m dolů), za ty dva km nenarekuperujete prakticky nic, je tam 40 km/h a není to plezír, řada lidí, co té čtyřicítce nevěřila si udělala výlet ven a větší střelci předvedli kolostřešní kombinaci, často tam jede nějakej bimba nebo autobus, či kamion, takže to jedete 20 km/h a stojíte na brzdách (s kamionem si užijete i výhledu, protože jsou místa, kde se musí zastavit). Opačným směrem by jste řekl z kopce 20 km narekuperuju jako ďas…jenže ejhle ono tam jezdí autobusy, lesáci a mezi tím se potácí řada jednodenních turistických bimbů…takže těch dvacet km vypadá tak, zatáčky na brzdách třicítko, rovinka, předjet…ha bimba zatáčky 40..

                29. U mě dělá rekuperace v průměru kolem 20% i více a o to
                  U mě dělá rekuperace v průměru kolem 20% i více a o to klesne spotreba platí to stejně u elektromobilu a hhybridu.u hybridu navíc rekuperujete i z kopce který jste vyjeli na benzín.

                30. To máte fajn, mně rekuperace dělala vyšší jednotky
                  To máte fajn, mně rekuperace dělala vyšší jednotky procent u hybridu a u BEV jsem vždy dojel dál na plachtění …ale jsem už od raného mládí zvyklý jezdit s motorkama/autama, která nebrzdila – spíš to byl proces důstojného zpomalování a výkonu také není a nebylo na rozdávání, takže když už to člověk náhodou rozjel, tak bylo mnohem snazší a efektivnější se naučit číst silnici a držet stopu, aby člověk maximálně kinetickou energii využil k pohybu a ne aby jí mařil..

                31. Souhlasim, ze je lepsi auto pozvolna rozjet a dostatecne
                  Souhlasim, ze je lepsi auto pozvolna rozjet a dostatecne dopredu vyradit misto pouziti brzd / rekuperace pred zpomalenim. Jenze me BEV nema dovoleno jezdit na neutral, takze se to snazim simulovat drzenim akceleratoru tak, aby byla „nulova“ spotreba. Coz neni zrovna 2x prijemne a clvoek vic cumi na ukazatel misto venovani se dopravni situaci. Nevite, proc BEV tak vadi za jizdy neutral? Mam i-Mieva.

                32. e-nadšenci a e-snílci to nebudou rádi slyšet, ale je to
                  e-nadšenci a e-snílci to nebudou rádi slyšet, ale je to převodovka – sice je snem elektromobilistů, že elektromobil převodovku nemá, ale on jí má (to je lump co? :)) a protože je to zařízení pricnipiálně jednoduché – nemá klasický volič převodů – tak nemá ani klasický neutrál (aspoň ty, které jsem viděl rozebrané či na nich prováděl reversní engineering) – je to podobné automatům, tam taky nesmíte vyřazovat (ale zase je to v detailu trochu jinak, tady abíčkově stačí konstatování, že se to nesmí, jinak ji rychle zničíte). Naopak jsou ty převodovky konstrukčně a technologicky náročné, zejména na vyvážení a likvidaci nežádoucích vibrací (ano i elektromobil má vibrace – jako vše, co obsahuje točivé součásti), protože je nutné, aby zvládaly vysoký převodový poměr – redukce otáček motoru (běžně 15 000 RPM +) na otáčky kol (vyšší stovky RPM)

                33. Diky. A proc tedy elektromotoru vadi, ze se otaci? V mem
                  Diky. A proc tedy elektromotoru vadi, ze se otaci? V mem pripade je synchronni, takze bez priodu proudu jej generuje a na neutral ten proud musi elektronika privadet stejne (daleko lepe) jako kdyz ja se snazim drzet akcelerator tak akorat, ne?

                34. motoru je jedno, že se točí, pokud nenaindukuje vysoké
                  motoru je jedno, že se točí, pokud nenaindukuje vysoké napětí, které by něco prostřelilo (což právě PMSM motory umí a umí to s pěknou strmostí du/dt). Problém je převodovka (reduktor), že není zpravidla vybavena na to, aby řadila pod otáčkami – ona umí zařadit ve chvíli, kdy vše stojí (vyřadit/ zařadit zpátečku atd)- to ty zuby zapadnou, ale neumí to v tahu, respektive nějak to umí (asi tak, jako když jste fakt dobrý řidič, že dokážete zařadit/ vyřadit bez spojky i v s normální převodovkou), ale to už je pak fajšměkrovinka obsluhy, rozhodně to není doporučení hodné zkoušet a následovat.
                  To co píšete o proudu je strašně zmatené, byť asi dobře myšlené. Uvažujte proud jako prostředek k vyrovnání dvou potenciálů na jednu hladinu. Aby se dalo vyprávět o tom, co chcete říct, tak bychom se technicky museli zaobírat věcmi jako spínáním měniče, jeho funkcí jak dlouhá jsou intervaly otevření prvků, jak to vypadá s deadtimy a to rozhodně tady rozebírat nebudu (to už je know how, kde se platí zlatem)

                35. Ja zasa viem, že je to kvoli tomu, že PM motory generujú
                  Ja zasa viem, že je to kvoli tomu, že PM motory generujú pri otáčaní stále nejaké napätie a to môže pri zaradenom „N“ poškodiť výkonovú elektroniku.
                  Tak kde je pravda?

                36. Když rozpojím mechanickou vazbu mezi kolem a motorem a
                  Když rozpojím mechanickou vazbu mezi kolem a motorem a pustím plyn, a auto jede vpřed setrvačností, jakou má motor motivaci se točit?

                  Ta elektronika se poškodí, pokud se na motoru naindukuje takové napětí, že to neunesou zpětné diody (obvykle letí první), nebo se prostřelí izolace motoru, ale to je poruchový stav, to není normální provozní stav.

                37. Ale ta mechanicka vazba se snad u zadneho soucasneho BEV
                  Ale ta mechanicka vazba se snad u zadneho soucasneho BEV nerozpojuje, ne?

                38. Co vím tak ne a proto nejde ten neutrál, na což se Pavel K.
                  Co vím tak ne a proto nejde ten neutrál, na což se Pavel K. ptal.
                  Potom to musí honit pedálem kolem nuly, aby přesně překonával odporové síly a plachtil, když trochu přidá = zrychluje, když trochu víc pustí rekuperuje – čím víc pustí, tím víc rekuperuje.
                  Ten motor prostě běh naprázdno nesnáší…běh naprázdno – roste roste napětí, nemá kam jako proud odtéct tak to něco namáhá až nejslabší článek povolí

                39. Dekuji, tomu uz relativne rozumim.
                  Je mi jasne, ze u TMS a TMX

                  Dekuji, tomu uz relativne rozumim.
                  Je mi jasne, ze u TMS a TMX to problem neni – asynchronni motory. Nenapsal by tu nejaky majitel TM3, co maji v navodu? Zda je tez nedoporucene jezdit na N, nebo to nejak technicky vyresili?

                40. PMSM – permanentní magnetické pole.. podívejte se na
                  PMSM – permanentní magnetické pole.. podívejte se na Electrodada a nehodu. Je to tam parádně vidět – táhnout to jde asi třicet metrů, pak se sekne a počkat a znovu odblokovat – očekával bych, že ví, že tu vzdálenost (ekvivalentní počet otáček) se na motoru nenaindukuje tak velké napětí, aby došlo k poškození, pak se dalšími pokyny aktivuje nějaké splachovadlo (nejjednodušší je použít výkonový odpor) a můžete zase pár metrů…

                41. Vidim to tak, ze se pouziva rekuperacni elektronika na
                  Vidim to tak, ze se pouziva rekuperacni elektronika na „oriznuti“ nezadouciho napeti na bezpecnou hranici. Tedy se v podstate malinko nabiji i kdyz to z infotainmentu nevyplyva. Odhaduju to na desitky ci stovky watu a ty se do baterie vejdou, i kdyz ma 100% SOC.
                  Jednoduseji to nejde.

                42. Jen tak pro zajímavost, představte si, že máte v autě
                  Jen tak pro zajímavost, představte si, že máte v autě řekněme 400V a V tu chvíli máte naindukováno na motoru 850V… tohle, když tam rychle vyletí, tak je nejjednodušší spláchnout do tepla (výkonový odpor – nemusíte řešit, jak napětí transformovat – prostě se přiblížíte stavu nakrátko) a mimochodem v baterce nejsou podstatné watty, ale watthodiny. Baterka je úložiště energie, a ne výkonu.

                  Co vidíte jako uživatel na displejích je irelevantní – vidíte, jen to, co výrobce chce, aby jste viděli a ještě k tomu jak chce, aby jste viděli.

                43. Jenze waty jsou U krat I a kdyz mam prebytecnych 400W a bat ma
                  Jenze waty jsou U krat I a kdyz mam prebytecnych 400W a bat ma 400V, dle fyziky je tam 1A; a ta se do bat ztrati jako nic i pri palubnim SOC 100%.
                  Ale jinak Vam rozumim – proc to delat jednodusse, gdyz to jde slozite (tim odporem plus elektronika plus …).
                  Apropo nasel by jste v Leafovi ten zminovany odpor?

                44. Taký odpor samozrejme v žiadnom EV nieje. To si tu zas
                  Taký odpor samozrejme v žiadnom EV nieje. To si tu zas niekto popustil uzdu fantázii :))
                  Stratový odpor sa používal v lokomotívach elektrickej trakcie, ktoré umožňovali rekuperačné brzdenie ale nedávali naspäť do siete.
                  V dnešných Ev je to vyriešené určite bez nejakého „splachovača“ 😀
                  Aj pri 100% nabití je spotreba všetkých palubných zariadení taká, že umožňuje slabú rekuperáciu za každých okolností.

                45. Jak si asi poradi elektronika s napetim, kdyz seslapavate
                  Jak si asi poradi elektronika s napetim, kdyz seslapavate „plyn“ presne tak aby vykon byl nula? Presne ten samy rezim funguje pri zarazeni na neutral a plachteni. Akorat nemusite slapat na plyn. Mate bujnou fantazii ktera vas akorat nuti vypoustet same bludy.

                46. A co jsem tu napsal o pár příspěvků výš nebo
                  A co jsem tu napsal o pár příspěvků výš nebo níž?..stačí na to jednoduchá PI regulace (zvládla by to i PWM 01).. v součtu se na nulu dostanete

                47. Splachujte dal. Menic funguje ve vsech 4 kvadrantech a pokud
                  Splachujte dal. Menic funguje ve vsech 4 kvadrantech a pokud by hrozilo prepeti, muze to menic kompenzovat. Nebojte, Tesla tomu rozumi. Ale zkuste jim poradit.

                48. Já nezpochybňuju, že to Tesle funguje, to už zase máte
                  Já nezpochybňuju, že to Tesle funguje, to už zase máte Tesla fathead attack? napsal jsem snad někde, že to někomu nefunguje? Psal jsem jen alternativy, jak to jde dělat a že je nejjednodušší spláchnou to do odporu je prostě fakt – stačí spínatelný prvek a odpor…

                49. Tesla 3 umoznuje zaradit pri jizde neutral a plachtit.
                  Tesla 3 umoznuje zaradit pri jizde neutral a plachtit. Spotreba zapnuteho auta je natolik dostacujici aby se zadne napetove spicky nevytvarely. Nabiji se 12V baterka, bezi BMS, infotainment a samozrejme vykonova elektronika s menicem. A pokud by to jeste nestacilo, bms to muze pustit do HV baterky.
                  Je to uplne ten samy rezim jako kdyz udrzujete pedalem spotrebu na nule.

                50. Nove S/X uz maji magnety taky, alespon na jednom motoru.
                  Nove S/X uz maji magnety taky, alespon na jednom motoru.

                51. Zas (alespon optimista ve me) predpokladam, ze ty diody (nebo
                  Zas (alespon optimista ve me) predpokladam, ze ty diody (nebo jina cast menice) budou navrzene, aby to zvladly protopit, prece jen jizda z kopce s plnou baterii (nelze rekuperovat) je normalni provozni stav.

                52. Bývá splachovadlo – nějaký výkonový odpor/odporník,
                  Bývá splachovadlo – nějaký výkonový odpor/odporník, nebo si to nechá rezervu na baterce nahoře a pošle to tam, nebo prostě hrábne na mechanické brzdy (místo elektrického brzdění) – v extrému přitlačí mechanické brzdy a proti tomu dá motor do mírného tahu

                53. Co to je za nesmysl, proč bych měl mařit elektřinu v
                  Co to je za nesmysl, proč bych měl mařit elektřinu v odporu, když s tím můžu nabíjet (rekuperovat) baterii.
                  Není absolutně žádný problém nechat volně točit rotor i s převody a na statoru odpojit silově nebo elektronicky případné napětí z něj, aby se nezničila elektronika z přepětí.
                  Tomu se říká plachtění a je to pro auto menší odpor než ten tvůj +-+-+-+.

                54. Jako je pro mě velká novinka že motor se nemůže otáčet
                  Jako je pro mě velká novinka že motor se nemůže otáčet bez toho aby dodával nebo přijímal energii. Buďto ji točením vyrábí (rekuperuje) nebo jí dostává a točí se rychleji (akceleruje). Stav mezi tím neexistuje ? Co když dostává přesně tolik kolik točí ?

                55. Viděl jste někdy elektrickou regulaci? Prostě oscilujete
                  Viděl jste někdy elektrickou regulaci? Prostě oscilujete plus mínus kolem požadavku, i z principu chování lidského řidiče je ustálená jízda v malém rozptylu +-+-+-+-+-+-+- – plus přidám, mínus uberu v čem menším okně +- jsem tím přesněji tah udržuji na požadaovanou hodnotu.

                56. Tak jsem to myslel – ne jeden stav. Jak se tomu pak říká
                  Tak jsem to myslel – ne jeden stav. Jak se tomu pak říká ?
                  (a neříkejte že žrout rozdílu mezi nižšími procenty a 20ti procenty)

                57. Môžete vysvetliť ako by ste zapojili spätné (blokovacie)
                  Môžete vysvetliť ako by ste zapojili spätné (blokovacie) diody na výstup z motora (generátora), ktorý produkuje striedavé napätie? Pretože všetky motory na BEV majú striedavý priebeh.
                  A zabudnite už na rozpájenie mechanickej väzby na moderných EV. Všetko sa tam deje elektronicky.

                58. Hnidopisska, pred casem se tady nekde resilo, ze „strojarsky
                  Hnidopisska, pred casem se tady nekde resilo, ze „strojarsky spravne“ se prevodovce s pevnym prevodem nerika prevodovka, ale nejak jinak. Jak, to uz si nepamatuju a a z hlediska principu je to jedno.

                59. Tohle je reduktor otáček 😉 ale pořád je to převodovka
                  Tohle je reduktor otáček 😉 ale pořád je to převodovka uložená v převodové skříni, jsou v tom ozubená kola, s nějakými šikmými zuby, olej, ložiska a tak … proti tomu, na co jsou lidi zvyklí, tam nejsou synchrony a klasický řadící mechanismus -někde, (někde se pořád vřazuje kolečko zpátečky s čelním ozubením – aby byl na zpátečku jiný převod). Pak je tam mimochodem stále diferenciál (pokud je v autě motor na nápravu).
                  Takže je třeba se smířit s tím, že v elektromobilu převodovka je…

                60. To že tam je reduktor ale stále neznamená že elektronicky
                  To že tam je reduktor ale stále neznamená že elektronicky nejde nasimulovat „neutrál“. Někdo to dělá nohou, tak proč by to nezvládl počítač ? A spousta EV neutrál má – poškodí se mi motor když jedu myčkou na neutrál ?

                  Přiznávám na rovinu, vím o tom prd a prd mě to zajímá. Na neutrál nejezdím, ale mám ho tam a za jízdy zapnout jde.

                61. Jezdím z kopce na neutrál úplně běžně už několik
                  Jezdím z kopce na neutrál úplně běžně už několik let.

                  Pokud by to mělo něco zničit, musel by to výrobce technicky znemožnit.

                62. Proč by mu to vadilo? Stejně se tam žádný neutrál
                  Proč by mu to vadilo? Stejně se tam žádný neutrál neřadí elektromotor se pořád točí, není tam žádná spojka.

                  Nemá logiku to řešit s elektromobilem jedu jako s každým jiným autem, předvídám situaci abych nemusel prudce brzdit, tak že už to nepobere rekuperace.Jestli jedu s vyváženým výkonem do nuly, nebo +- 1-2 kW rekuperuji ,nebo jedu je jedno. Nejdůležitější vliv na spotřebu má rychlost.

                  Třeba u Cigiga IV to i v N normáně rekuperuje, když se šlápne na brzu. Dozdíl oproti D je jen v tom, že to nereaguje na plynový pedál.

                63. Záleží přeci od stylu jízdy, profilu trati a četnosti
                  Záleží přeci od stylu jízdy, profilu trati a četnosti provozu/semaforů. Nebo se pletu a v Praze k červené doplachtíte místo rekuperačního brždění ?

                  Pak tu máte obce, přechody, předjíždění… Také důstojně dobrzdíte před autobusem vyjíždějícím ze zastávky?

                64. Každý se může přesvědčit, kolik tento 2,3 tuny po
                  Každý se může přesvědčit, kolik tento 2,3 tuny po naložení vážící klenot s oturbeným motorem z fábie chlastá.

                  Vaše fandovské kecy bez praktické zkušenosti realitu nezmění.

                65. Měl jsem ho půjčenýho jako náhradní vozidlo, za den jsem
                  Měl jsem ho půjčenýho jako náhradní vozidlo, za den jsem nacukal po městě a okolí 75 Km a spotřeba byla 3 litry na sto slovy tři.
                  Je sice trochu více než dělá prius prime, nebo Ioniq PHEV ty by to dělali asi 2 dva litry. Ale co je to větší auto.

                  S vrcholným 2,0 TSI bych po městě cukal za deset litrů. Nevím co tu řešíte, jestli to plně naložený pojede na dálku co kopců za 11 ? No a co zprátky pojede za 6 takže na průmeru bude kolem osmi.

                  Ale celý týden se bude pohybovat kolem 2-3 litrů a o tom to je. Průměrná spotřeba benzínových passátů od ročníku 2017 je na mobile DE 7,52 litru PHEV mají 4,43 diesel 6,23 litru.

                  U PHEV je nutnost to přec noc hodit na kabel to je snad jasný , kdo nemá stání s proudem tak ten ať o PHEV ani neuvažuje.

                66. Potvrzuji, sam PHEV vlastnim.
                  Potvrzuji, sam PHEV vlastnim.

          1. Jezdím téměř výhradně dálnice a s hybridem mám stejnou
            Jezdím téměř výhradně dálnice a s hybridem mám stejnou spotřebu jako se stejně velkým dieselovým autem předtím. Takže ono se dá dosáhnout u full hybridu spotřeby dieselu i na delší trasy (do města a okolá se dá jezdit i za míně než s dieselem), akorát ta Škodovka u toho Superbu to asi moc neumí, no 🙂

            Ten Superb je dělaný vysloveně jako „snižovač“ flotilových emisí a smysl má, když se často nabíjí a moc nejezdí čistě na benzin… což je ale trochu v kontrastu s velikostí a třídou auta 🙂

    1. To bych si ještě rozmyslel. Ono není vůbec po dnešku už
      To bych si ještě rozmyslel. Ono není vůbec po dnešku už zase jisté, že akce bude.
      Už to totiž zase začalo. Promluvil Ken ze Superstar ve zprávách v poledne a ejhle, už je to i na webu. Parchanti bolševičtí https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/moravskoslezsky-kraj-ohnisko-koronavirus-opatreni-rousky-hygienici_2007171111_tzr
      Vypadá to, že máme po Bulharsku 24.7.-3.8. Včera Vídeň zavřela letiště tam i zpět pro 18 zemí. Už nám stornovali letenky, prachy snad někdy vrátí.
      Chtěli jsme to vzít z Bratislavy, ale tam je bolševik kombinovaný s fašistou. Vlastním lidem už nařídil po návratu 5 dní karanténu a povinné vyšetření , jinak 5000 éček pokuta a vláda může lid sledovat přes SIM karty a platební karty. Taky můžeme skončit na 14 dní v záchytném táboře v izolaci jako to dělali donedávna.
      Ani v ČR bych si nebyl moc jistý. Plukovník Primeros zjistil, jak chutná moc a popularita obrazovek a včil má absťák. Feťáci na absťáku jsou nebezpeční sobě i svému okolí.

      1. Tohle jsou všechno naprosto zbytečný vládní hry,
        Tohle jsou všechno naprosto zbytečný vládní hry, víceméně maskování ukradených desítek miliard z rozpočtu. Už by to měl v parlamentu tady někdo otevřeně říci stejně jako slovenský premiér. Dokud si tou nemocí neprojde alespoň 70% populace, bude to stále problém. Statistika se falšuje a počet skutečně mrtvých na korovavirus se odhaduje na 10% uváděných počtů.

        https://youtu.be/iDa-bCPNCh4

          1. Je to jedno, celá statistika je smyšlená, když tímto
            Je to jedno, celá statistika je smyšlená, když tímto způsobem budeme řešit virus každý rok, tak stát zkrachuje, kdo musí umřít nechť zemře, nehrajme si na zachránce, když za posledních 20 let zemřelo u nás 30 tis lidi na chřipku.

              1. To že klesá nebo stoupá počet nakažených je v pořádku
                To že klesá nebo stoupá počet nakažených je v pořádku a že se šíří nemoc rychle. My ale z nemocnic víme, že každá nemocnice má povinnost vykázat jakéhokoliv mrtvého, který má zároveň covid, že zemřel na covid, nikoliv na tu samotnou nemoc. Odhaduje se, že v Itálii nebo v Anglii zemřelo zhruba jen 10% na samotný covid.

                1. Nikde se neuvádí kolik lidí zemřelo na covid, ale s
                  Nikde se neuvádí kolik lidí zemřelo na covid, ale s covidem (titulek: V Česku zemřelo 186 lidí nakažených koronavirem).

                2. Hlavně se nikde neuvádí kolik lidí zemřelo díky tomu,
                  Hlavně se nikde neuvádí kolik lidí zemřelo díky tomu, že se nedostali díky opatřením do nemocnice nebo strachem ani nikam nešli. Celá ta mediální kauza je účelně vedená a má vyvolat v lidech strach, v pozadí je samozřejmě rozkrádání peněz že státní kasy.

                3. Kolegův strejda například. Ano byl hodně starý, přes 80
                  Kolegův strejda například. Ano byl hodně starý, přes 80 let, nějaké chronické nemoci taky byly. Když se mu přitížilo, poslali ho 2x kvůli koronaviru domů, že má nemocnice jiné starosti. Potřetí tam jel rychlou a za pár dní byl na marách.
                  Ale je to jediný případ, o němž vím. Stejně jako celý koronavirus je nesmysl a chřipka u nás každoročně zabila 10x více lidí za 2x kratší dobu, poslední čísla z 2019 leden a únor vykazují +1 a +3 tisíce mrtvých navrch oproti běžnému měsíčnímu průměru. Koronavirus je po 4 měsících na 351.

Napsat komentář