Nová verze modelu Peugeot Partner s elektrickým pohonem představuje další etapu ve vývoji produktové nabídky značky. Model Prologue, který bude představený ve světové premiéře na autosalonu v Hannoveru v září 2012, je předzvěstí nové elektrické verze Partner. Ta bude na trh uvedena v průběhu druhého čtvrtletí 2013.
foto: Peugeot
Nový Partner, který prošel na jaře 2012 modernizací, dosahuje se svými spalovacími motory velmi příznivých hodnot spotřeby paliva i emisí CO2. Od listopadu 2012 má navíc připravenou další novou variantu s emisemi CO2 na úrovni 118 g/km.
Z pohledu ekologické stopy jde nová elektrická verze ještě dále a pro firemní zákazníky představuje řešení šité na míru různým provozním podmínkám. Nový elektrický Partner se dostane do ekologických zón, kam mají ostatní vozidla s „klasickým“ pohonem omezený vjezd, přičemž praktičnost tohoto vozu a jeho vynikající jízdní komfort zůstávají zachovány.
Test Peugeot Partner Teepee 1.6 e-HDi
Peugeot: při vývoji elektromobilů se nám osvědčila partnerství
Elektrické verze Peugeot Partner a Citroen Berlingo na cestě
Partner, poháněný elektromotorem uloženým vpředu, pracuje za pomoci dvou výkonných lithium-ionových akumulátorů s kapacitou 22,5 kW/h. Akumulátory jsou uloženy v podvozku vozidla po stranách zadní nápravy, přičemž nikterak neovlivňují jízdní vlastnosti vozu Partner, ani vnitřní rozměry nákladového prostoru.
Elektrický Partner je vybaven vysoce výkonným kompaktním elektromotorem synchronního typu s permanentními magnety. Jedná se o motor, který podává prvotřídní dynamické výkony: 49 kW (67 k) a okamžitý točivý moment 200 Nm.
Je spojen s trvalou jednostupňovou redukcí, která mu bez nutnosti řazení převodových stupňů dodává při rozjezdu a ve všech fázích zrychlení obdivuhodnou živost a pružnost. Tichý chod, který je pro elektrické vozy typický, doplňuje i příjemné a pohodlné řízení.
V režimu NEDC je dojezd vozu 170 km a nový elektrický Partner se tak stává v kategorii elektrických dodávek jednoznačnou referencí.
Baterie lze dobíjet dvojím způsobem: standardní dobíjení (až do 16 A) za 6 až 9 hodin a rychlé dobíjení (až 125 A), kdy se baterie dobijí na 80 % své kapacity za pouhých 30 minut. Zásuvka pro dobíjení ze standardní rozvodné sítě je umístěna na pravém předním blatníku a zásuvka pro rychlé dobíjení je zabudována ve víčku na levém zadním blatníku.
Inovativní funkce eko-řízení: ukazatel spotřeby nebo rekuperace energie, který je viditelně umístěn na přístrojové desce, pomáhá řidiči jezdit co nejúsporněji. Speciální ukazatel informuje řidiče i o dodatečné spotřebě energie (vytápění a klimatizace) a palubní počítač ukazuje zbývající dojezd vozu a průměrnou spotřebu v kWh.
Dvojí způsob rekuperace energie: k rekuperaci dochází u elektrického vozu Partner ve fázích zpomalování, ale také ve fázích aktivního brzdění, kdy se kinetická energie mění v energii elektrickou. Dojezd vozu se tedy při jízdě zkracuje méně.
Teplotní komfort: elektrické vytápění v kabině rychle dosáhne požadované teploty. Současně je k dispozici funkce « eco-mode », která umožňuje větrat kabinu vozu, aniž by docházelo k navyšování spotřeby elektrické energie a ke zkrácení dojezdu vozu.
Elektronický stabilizační systém ESP spojený s funkcí pomoc při rozjezdu ve svahu je součástí základní výbavy vozu a elektrický Partner se tak ve své kategorii stává referencí z pohledu bezpečnosti.
Elektrický Partner: všestranný pomocník
Variabilitu i přepravní kapacitu – silné stránky klasického modelu Partner, které jsou základem jeho obchodního úspěchu, nabízí v nezměněné podobě i elektrický Partner.
Partner s elektrickým pohonem je k dispozici ve dvou délkách karoserie (L1 : 4,38 m a L2 : 4,63 m). Objem nákladového prostoru je v segmentu malých dodávek jeden z největších: užitečný objem verze L1 je 3,3 m3 s užitečnou délkou 1,80 m a u verze L2 je to 3,7 m3 s užitečnou délkou 2,05 m. Užitečná hmotnost může být až 685 kg, což je nejvíc v dané kategorii.
Pokud je elektrický Partner vybaven předním sedadlem Multi-flex, mohou vpředu cestovat i 3 osoby. Elektromobil si zachovává variabilitu, kterou zaujala zákazníky celá modelová řada Partner už od uvedení na trh.
Se sedadlem Multi-flex je také možné zvětšit užitečný objem až na 400 l a přepravní kapacita se tak u verze L1 zvětší až na 3,7 m3 s užitečnou délkou 3 m a u verze L2 na 4,1 m3 s užitečnou délkou 3,25 m.
Stylové úpravy, kterými nový Partner prošel letos na jaře, se samozřejmě projevily i u elektrické verze. Ta svůj osobitý charakter navíc naznačuje i prostřednictvím speciálních dekorů exteriéru symbolizujících technologii elektrického pohonu.
Nabídka specifických služeb
Při uvedení elektrického vozu Partner na trh nabídne značka Peugeot škálu služeb zaměřených na různé způsoby používání vozu a specifické potřeby některých zákazníků. Nabídka bude zahrnovat:
- nákup nebo pronájem baterie
- specifická záruka výrobce na baterii a pohonné ústrojí (z pohledu délky trvání a počtu ujetých kilometrů)
- speciální asistenční služba
- smlouvy o spolupráci, uzavřené s partnerskými společnostmi v různých zemích Evropy, usnadňují zavádění infrastruktury dobíjecích stanic
Este by ma zaujmalo ci jeho
Este by ma zaujmalo ci jeho baterie budu chladene vodou.
Chladenie vzduchom sa preukazalo ako velmi zly napad v nissane leaf.
Až na ty „dekory exteriéru
Až na ty „dekory exteriéru symbolizující technologii elektrického pohonu“ se to moc od originálu neliší…
http://ekolo.cz/testovaci-jizda-elektromobilem
Tak tohle může být dost
Tak tohle může být dost dobrá dodávka,ještě jaká bude její cena ?