Peugeot 9X8 Hybrid Hypercar: ztělesnění rychlosti

Peugeot 9X8 Hybrid Hypercar. foto: Peugeot
Peugeot 9X8 Hybrid Hypercar. foto: Peugeot

Nejvýraznějším rysem hybridního závoďáku Peugeot 9X8 Hybrid Hypercar je absence zadního křídla, díky čemuž získal jedinečný tvar.

Peugeot se v motoristickém sportu angažuje především proto, že je to ohromná laboratoř nápadů a fantastický akcelerátor inovací. Hybrid Hypercar 9X8, který je vrcholným dílem designerského studia Peugeot a představuje inspiraci pro budoucí vývoj, odpovídá trendům nastaveným pro vozy této řady, včetně zcela nového modelu Peugeot 308. Právě u vozu Peugeot 9X8 se poprvé objevil nový znak se lví hlavou, představený na začátku roku 2021, který byl poté použitý i na modelu Peugeot 308.

foto: Peugeot

Zadní křídlo se poprvé objevilo ve vytrvalostních závodech v Le Mans v roce 1967 a od té doby se stalo standardem. Od roku 1971, tedy před více než 50 lety, žádný vůz bez zadního spoileru nevyhrál. Inženýři a konstruktéři značky Peugeot se tedy rozhodli jít proti proudu, což svědčí o jejich odvaze a vynalézavosti.

Při vývoji vozu Peugeot 9X8 bylo zadní části vozu věnováno velké úsilí. Na původním náčrtu vozu jakoby připraveného ke skoku se objevila mírně zašpičatělá kabina a velmi specifický tvar, který dnes vidíme nad zadním kolem.

ELEKTRICKÝ
Peugeot již v minulosti v Le Mans zvítězil se dvěma vozy dvou různých generací. V letech 1992 a 1993 to byl Peugeot 905 s benzinovým motorem V10. V roce 2009 se prosadil Peugeot 908 s motorem V12 HDi-FAP. I dnes představuje Peugeot 9X8 začátek nové éry díky použité technologii. „Vytrvalostní závody se opírají o předpisy, které nám umožňují předvést know-how značky Peugeot v oblasti elektrifikovaných pohonných jednotek,“ vysvětlil Olivier Jansonnie, technický ředitel projektu.

foto: Peugeot

Hybridním pohonem všech kol se Peugeot 9X8 podobá několika modelům řady Peugeot, jako je Peugeot 3008 Hybrid4 nebo Peugeot 508 PSE. Kombinuje vidlicový šestiválec biturbo o výkonu 500 kW (680 k) na zadní nápravě s elektromotorem/generátorem o výkonu 200 kW na přední nápravě.

VIRTUÁLNÍ
Tým Peugeot Design využil také špičkové technologie. „Ale nejen to,“ vysvětlil Matthias Hossann. „Práce designérů zahrnuje přecházení mezi návrhy a 3D nástroji, díky čemuž je možné využít fáze vizualizace ve virtuální realitě.“

Při vytváření 3D návrhů používají designéři 3D nástroje a CAD (Computer Aided Design). Tato technologie také umožňuje snadné sdílení a výměnu souborů mezi inženýrskými týmy. Jakmile jsou 3D modely hotové, přichází fáze virtuální reality.

„Okamžik, kdy jsme inženýrskému týmu ukázali kompletní Peugeot 9X8 prostřednictvím headsetu pro virtuální realitu, byl velmi silný. Olivier Jansonnie, technický ředitel, kroužil kolem vozu poměrně dlouho s headsetem na očích. Jeho nadšení bylo rozhodující,“ doplnil Matthias Hossann.

Napsat komentář