Peugeot 9X8 Hybrid Hypercar: ztělesnění rychlosti
Nejvýraznějším rysem hybridního závoďáku Peugeot 9X8 Hybrid Hypercar je absence zadního křídla, díky čemuž získal jedinečný tvar. Peugeot se v …
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Nejvýraznějším rysem hybridního závoďáku Peugeot 9X8 Hybrid Hypercar je absence zadního křídla, díky čemuž získal jedinečný tvar. Peugeot se v …
Během dneška se závodní verze elektromobilu Nissan Leaf pojmenovaná Nismo RC předvede v Le Mans. Chcete-li se podívat jak to v takovém závodním eletrickém autě vypadá za jízdy, prohlédněte si dvě nová videa přímo od Nissanu.
Ekonomická krize tvrdě doléhá prakticky na všechna odvětví, kromě jiného také automobilové závody. Automobilky hledají všemožné cesty kterak snižovat náklady a dva studenti ze středí školy Harvard‐Westlake v Kalifornii jim kupodivu nabízejí řešení. Je jím koncept závodního automobilu RORMaxx Formula AE, pojmenovaný podle svých tvůrc Roryho Handela a Maxe Bricklina. Ti už léta pracují na studii, která využívá všech možných typů obnovitelných zdrojů energie skrze solární panely i větrné turbíny aby dosáhl co možná nejúspornějšího provozu. Elektrická formule dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h během kratší doby než čtyři sekundy, maximální rychlost je 255 km/h průměrný dojezd 320 km při 1,5 hodinách nabíjení.
Tohle celé samozřejmě připadalo řadě lidí podezřelé, a tak se kdosi obrátil přímo na samotné tvůrce, aby alespoň částečně vysvětlili co mají se svým elektromobilem „za lubem“. „Určitě nechceme vyrábět nějaké perpetuum mobile, to je šílenost,“ vyjádřil se dopisem Rory Handel. „Namísto toho prozkoumáváme možnost rozšíření dojezdu plug-in vozidla skrze náš systém ‚Air Flow Recovery‘, který už funguje v laboratoři,“ dodal na vysvětlenou. Tihle mladí holt mají pod čepicí a když jim dáte potřebné zázemí, můžou dokázat neuvěřitelné věci. Výrobní cena automobilu se údajně má pohybovat v přepočtu kolem 1,6 mil. Kč.