Ostrava testuje elektrický autobus z Číny

Ostravský dopravní podnik testuje od pátku 23. května do 10. června 2014 čínský dvanáctimetrový elektrobus BYD. Elektrické autobusy této čínské společnosti se tak po mnoha světových metropolích konečně dostávají také do České republiky.

Elektrobus BYD se konečně dostal také do České republiky
foto: Dopravní podnik Ostrava

Technické parametry elektrického autobusu BYD jsou podle Dopravního podniku Ostrava natolik zajímavé, že se jej rozhodl po celou dobu testování nasadit do řádného provozu na autobusové lince č. 38.

Na té jsou jinak běžně nasazovány vlastní elektrobusy DPO. Na závěr testování budou provozní zkušenosti s oběma vozidly porovnány a vyhodnoceny.

Dopravní podnik Ostrava a.s. se v rámci dlouhodobé strategie ekologizace vozového parku přiklání k myšlence provozování elektrobusů na vnitroobvodových linkách MHD. Zapůjčený elektrobus má podle parametrů ujet v ideálních podmínkách až 250 km na jedno nabití.

Elektrobus je vybaven klimatizací a mělo by se do něj vejít i více cestujících, než do vlastních elektrobusů, které jsou v Ostravě, jako v jediném městě v České republice provozovány na běžných linkách .

Čínská automobilka BYD má se svými elektrickými autobusy obrovský úspěch jak doma, tak ve světě. Jedno čínské město si aktuálně objednalo 3000 elektrických autobusů a taxíků.

2 Comments on “Ostrava testuje elektrický autobus z Číny”

  1. RE: Ráno jsem jel
    A k

    RE: Ráno jsem jel

    A k čemu by to bylo , když v topné sezoně všichni co mohou topí v lepším případě uhlím ve starých kotlích ? Vliv dopravy na ovzduší ve městě se každým rokem samovolně snižuje, protože z ulic mizí staré vozy. Velké podniky investovaly miliardy do ekologizace provozu. Ale je to všechno k ničemu , když domácnosti budou až do roku 2022 používat staré kotle a pálit v nich domovní odpad.

  2. Ráno jsem jel
    Ráno jsem jel elektromobilem trasu napříč Ostravou. Město už je jarně zelené. Druhým rokem probíhající projekt zazelenění města nese ovoce kolem cest desítky nově vysazených stromů a keřů, doplněné aleje, stromořadí, parky, proluky, okolí cest a chodníků. Jenom ta doprava zatím pokulhává, ale snažíme se. Roste propojení tramvajových tratí na Plzeňské, dodělán byl kruháč na Slezské s napojením na nový uzel s trolejbusy o kousek dál. Ovšem stále městem místo tramvají a trolejbusů jezdí normální autobusy, byť už ne ty kouřící tragédie, ale moderní nízkopodlažní vozy. Centrem obvodů by ještě mohly projíždět elektrobusy a pak už je to na představitelích města a kraje. Aby před budovou Krajského úřadu nestály neustále denně 2 ČEZem zapůjčené elektromobily Peugeot Ion, ale aby denně pendlovaly krajem a dobíjely se jen přes noc. Jinak je totiž veřejná stále obsazená dobíječka na nic a úřad dál prohání spalovací vozy. Za naše daně, samozřejmě. A ničí náš vzduch.

Napsat komentář