Opel se zaměří na zisk, nabídne elektrickou Corsu a další auta do zásuvky

redakce - 10 Listopad 2017

Michael Lohscheller, generální ředitel společnosti Opel Automobile, oznámil strategický plán PACE! Jeho cílem je obnovit finanční základy podniku a zajistit udržitelnou konkurenceschopnost a růst.Sjednocení platforem a pohonných jednotek podstatně sníží složitost vývoje a výroby, což přinese úspory z rozsahu a synergie a přispěje to k celkové ziskovosti.

Sjednocení platforem a pohonných jednotek podstatně sníží složitost vývoje a výroby, což přinese úspory z rozsahu a synergie a přispěje to k celkové ziskovosti. V roce 2024 už budou všechny modely osobních automobilů Opel/Vauxhall používat společnou stavbu vozů PSA. Společnost Opel navíc do roku 2022 vstoupí na více než 20 nových trhů a mimo tyto trhy posoudí další ziskové exportní příležitosti.
foto: Opel

Díky tomu, že bude mít společnost Opel/Vauxhall plný přístup k technologiím skupiny PSA, stane se evropským lídrem v oblasti emisí. Do roku 2024 budou všechny osobní vozy v Evropě nabízeny ve verzi se 100 % elektrickým motorem nebo v plug-in hybridní verzi, vedle verzí s účinnými spalovacími motory.

Do roku 2020 bude mít Opel/Vauxhall na trhu čtyři modely s  elektromotorem, včetně hybridu Grandland X PHEV a nové generace Corsa v elektrické verzi.

Společnost zvýší do roku 2020 svou konkurenceschopnost, zejména díky snížení nákladů o 700 EUR na každý vůz. Efektivita marketingových nákladů se zlepší o více než 10 %.

Celková efektivita se zlepší díky zjednodušení všech funkcí: podíl režijních nákladů a administrativních výdajů vůči obratu se sníží z 5,6 % na 4,7 %, poměr mzdových nákladů a obratu se přiblíží k referenční hodnotě v automobilovém odvětví.

K posílení synergií přispěje i optimalizace výdajů na výzkum a vývoj a kapitálových nákladů na 7–8 % obratu automobilové divize, zlepšení administrativních a výrobních procesů do roku 2020 a zlepšení potřeby provozního kapitálu na 1,2 miliardy EUR do roku 2022.

Díky zlepšení konkurenceschopnosti výrobních závodů dojde k novému přerozdělení výroby automobilů, které zajistí lepší využití továren v příštím desetiletí. Ve všech závodech Opel/Vauxhall se budou používat platformy CMP a EMP2 skupiny PSA.

V první fázi se v roce 2019 počítá s výrobou SUV na platformě EMPV v Eisenachu, následovat bude vůz segmentu D v Rüsselsheimu. Výrobu nových hnacích ústrojí v podnicích Opel/Vauxhall doplní přesun výroby pohonných jednotek GM do továren skupiny PSA.

„Plán PACE! nám umožní uvolnit náš plný potenciál. Tento plán má pro naši společnost klíčový význam, ochrání naše zaměstnance a ze společnosti Opel/Vauxhall učiní udržitelnou, ziskovou, elektrifikovanou a globální společnost. Naše budoucnost bude zajištěna a německá kvalita současně přispěje k rozvoji skupiny PSA. Realizace plánu již začala a všechny týmy tvrdě pracují na dosažení cílů,“ prohlásil generální ředitel společnosti Opel Michael Lohscheller.

Plán byl sestaven s jasným záměrem zachovat všechny továrny a vyhnout se v Evropě propouštění zaměstnanců.

Trvalé snižování nákladů na pracovní sílu je nutné a bude ho dosaženo pomocí dobře promyšlených opatření, jako je inovativní koncepce pracovní doby, programy dobrovolného rozvázání pracovního poměru nebo předčasných odchodů do důchodu.

Všechny nové vozy vozidla Opel/Vauxhall se budou vyvíjet v centru R&D v Rüsselsheimu, které se promění v globální centrum kompetencí a odbornosti celé skupiny PSA.

Již byly stanoveny první oblasti, na něž je nutné se zaměřit, jako jsou palivové články nebo určité technologie automatizovaného řízení a podpůrných prvků řízení.

Centrum zajistí využití kvalitního inovativního německého inženýrství za dostupnou cenu. Do roku 2024 se sníží počet platforem, které Opel/Vauxhall využívá pro své osobní automobily, ze současných 9 na 2. Dojde rovněž ke snížení druhů pohonných jednotek ze současných 10 na 4.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jeden nikdy neví, kdy se hodí nový informátor ...:-)))

Pokud bych se chtěl vrátit k tématu, tak nejsem úplně přesvědčen, že to navrhované řešení platformy e-CMP od Peugeotu je progresivní řešení. Když se podíváte na její rendery tak se v podstatě jedná o variaci na univerzální platformu MQB od VW. Nicméně právě VW se již poučilo, že spalovákům konkurenceschopné elektromobily dnes technologicky není možné postavit na společné platformně. Důvodem je stále nízká energetická hustota baterií. Tzn. je třeba jít tomuto problému naproti speciální platformou typu "skateboard", která vyhradí baterii maximum možného objemu.

Jasně, e-CMP platforma, díky jistému pokroku v bateriích, nabídne v roce 2020 50kWh, tedy stejně jako MEB platforma VW ID v základu kvůli ceně. Jenže MEB umožní rovnou instalaci až 70kWh se současnou technologií baterií, kdežto e-CMP na 50kWh končí.

Obrázek uživatele Radovan

Podle mne spalovací technologie potřebuje úplně jinou platformu, už jen taková maličkost jako výfukové potrubí s tlumičem a katalyzátory odzadu dopředu to diskvalifikuje. Ostatně provonejme si čistý elektromobil s platformou hybrid, plugin hybrid, elektromobil, co má Hyundai Ioniq. Tam dostal elektromobil docela hodně na zadek. Přední pohon a baterky pod zadními sedadly a na zadní nápravě.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já teda nevím.... Tak půl roku nazpátek byla radost číst na Hybridu vtipné i trefné komentáře a člověk se zabavil, i mnohému přiučil. A mnohokrát v celé diskusi nebylo ani náznaku urážek. Byl jsem na to fakt hrdej.... Ale v poslední době se tu vyrojilo bezprizorní stádo odborníků (na 99% jenom Anonym) pro který holt den ani nemá hodnotu , pokuď do diskuse nevyblijou tuny nesmyslů a urážek....
Možná by pomohla povinná registrace jako na iDnesu, kde je vždy uvedeno pravé jméno. A když se pod něco podepíšu, tak si dám záležet, aby to mělo hlavu a patu ... a snad i mozek bude o krapet rychlejší, než prsty na klávesnici...

Howgh...

Na iDnes se to taky číst nedá, to nepomůže. Je to tady tak rozhádané, že už ani nemá smysl reagovat na příspěvky.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Urážlivé příspěvky se snažíme průběžně promazávat.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No jo... i to je super.... bohužel ale nejde smáznout každýho trolla, kterej má hlavní pracovní náplň testovat trpělivost a zkoušet, kolik toho vydrží normální člověk...

Můj děda vždycky pravil: " Nehádej se s nima, radši je pohlaď a dej jim bonbón...."

***

Někdy na podzim léta páně 1992 v pozdních nočních hodinách, když ještě Český rozhlas vysílal na dlouhých vlnách, tam (i když si nepamatuji souvislosti) odezněla památná věta.

Cituji:

" Nemůže býti vláda většiny, protože většina národa je blbá "

Tenkrát jsme se na tom smáli...

***
Zbývá jenom doufat, že se tahle parta přesune na jiný server s názvem: Milovníci spalovacích popelnic a spol....

A když ne... tak má pravdu Josef: Nereagaovat... ať si diskutujou sami se sebou.

Good night.

Joe.

Statisticky je blbá jen 1/3 národa.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele Josef

Neřekl bych. Průměrně inteligentní člověk nebude žádný Einstein. Takže podprůměrně inteligentních je asi polovina a k tomu kousek i těch nadprůměrných blbců.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlasím.
Akorát server s názvem: Milovníci spalovacích popelnic a spol....
je mimo. Největší urážky a sprosťárny zde produkují militantní zaslepení příznivci elektromobilů.

Protože jim rs, Petr a chechta rádi hážou návnadu :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele Josef

Já bych to viděl fifty-fifty. Přijde troll a militantní hlupáci reagují jak býci na rudý hadr.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

OK. Budem dělat čárky :-)

Obrázek uživatele Radovan

Děda měl pravdu. Hladit a hladit, až do úplného vyhlazení :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Michelin

:-)

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

Tak jsem četl, že lídr elektromobility je Nissan, pak VW a teď Opel. Tak teď jsem z toho jelen.

Obrázek uživatele Radovan

A aby se to nepletlo, tak jediným lídrem je Tesla :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Jakmile někdo tvrdí, že je lídrem tak je to jen jeho zbožný přání :))))

Reálným lídrem je pak nejspíš ten s kterým má potřebu se pořád srovnávat, nebo se proti němu vymezovat :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdyby zkrachoval a skončil Opel, tak by se vůbec nic nestalo, dokonce na rozdíl od třeba taky globálně postradatelného Fiatu by to ani na déle než pár let nezvýšilo místní nezaměstnanost.

Obrázek uživatele Radovan

Přesně.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

To bába Merkel nedovolila a nedovolí, vždycky GM ukecala a vytopila to penězma.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele Radovan

Sakra, makaron Macron jich má asi více, jinak by Opel koupili chlapci z fauvé. Nebo se mýlím?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Makrele je buřt kdo to vlastní, vona chce jenom zaměstnanost. Vona to nechce kupovat.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

ja jen k tomu titulku: tak zameri se na zisk, nebo nabidne elektricke vozy? ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Převezme úplně vše od Peugeotu, pouze bude používat vnější německý dizajn a jméno značky.

peugeot to priveze od nissanu ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To těžko když Nissan patří Renaultu.
PSA - Peugeot a Citroen brali od Mitsubishi, ale toho už taky letos pohltil Renault-Nissan, takže PSA budou asi know-how tahat z Číny, když čínští investoři v PSA už skoupili dost podstatný podíl.

takze peugeot, citroen, nissan, renault a mitsubishi je v podstate jedna automobilka - cinska :-)

Přestaň fetovat ten toulen, plácáš nesmysly.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prvně se položí smíchy z data kdy by měli kopnout do země pro baterkárnu. Až vyřeší baterkárnu tak jim to smontuje každej Lojza... .

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Rok 2025, Strahovský tunel.
Ukrutná zácpa vozidel, řev řidičů.
Co se tam vpředu děje?
Ále, robotická Tesla se tám zmateně točí dokola, někteří kaskadéři se snaží ve vhodný moment projet, křupají plechy a sype se sklo. Poškozená vozidla hazardujících dále kolidují za nehodou, tunel je z obou stran neprůjezdný.
Muhehé...!

:O)))

Pepku vyskoč!

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlineAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobile-SalonKariéra EVC GroupBUS2BUS

Newsletter