Opel se zaměří na zisk, nabídne elektrickou Corsu a další auta do zásuvky

Sjednocení platforem a pohonných jednotek podstatně sníží složitost vývoje a výroby, což přinese úspory z rozsahu a synergie a přispěje to k celkové ziskovosti.

Michael Lohscheller, generální ředitel společnosti Opel Automobile, oznámil strategický plán PACE! Jeho cílem je obnovit finanční základy podniku a zajistit udržitelnou konkurenceschopnost a růst.

Sjednocení platforem a pohonných jednotek podstatně sníží složitost vývoje a výroby, což přinese úspory z rozsahu a synergie a přispěje to k celkové ziskovosti. V roce 2024 už budou všechny modely osobních automobilů Opel/Vauxhall používat společnou stavbu vozů PSA. Společnost Opel navíc do roku 2022 vstoupí na více než 20 nových trhů a mimo tyto trhy posoudí další ziskové exportní příležitosti.
foto: Opel

Díky tomu, že bude mít společnost Opel/Vauxhall plný přístup k technologiím skupiny PSA, stane se evropským lídrem v oblasti emisí. Do roku 2024 budou všechny osobní vozy v Evropě nabízeny ve verzi se 100 % elektrickým motorem nebo v plug-in hybridní verzi, vedle verzí s účinnými spalovacími motory.

Do roku 2020 bude mít Opel/Vauxhall na trhu čtyři modely s  elektromotorem, včetně hybridu Grandland X PHEV a nové generace Corsa v elektrické verzi.

Společnost zvýší do roku 2020 svou konkurenceschopnost, zejména díky snížení nákladů o 700 EUR na každý vůz. Efektivita marketingových nákladů se zlepší o více než 10 %.

Celková efektivita se zlepší díky zjednodušení všech funkcí: podíl režijních nákladů a administrativních výdajů vůči obratu se sníží z 5,6 % na 4,7 %, poměr mzdových nákladů a obratu se přiblíží k referenční hodnotě v automobilovém odvětví.

K posílení synergií přispěje i optimalizace výdajů na výzkum a vývoj a kapitálových nákladů na 7–8 % obratu automobilové divize, zlepšení administrativních a výrobních procesů do roku 2020 a zlepšení potřeby provozního kapitálu na 1,2 miliardy EUR do roku 2022.

Díky zlepšení konkurenceschopnosti výrobních závodů dojde k novému přerozdělení výroby automobilů, které zajistí lepší využití továren v příštím desetiletí. Ve všech závodech Opel/Vauxhall se budou používat platformy CMP a EMP2 skupiny PSA.

V první fázi se v roce 2019 počítá s výrobou SUV na platformě EMPV v Eisenachu, následovat bude vůz segmentu D v Rüsselsheimu. Výrobu nových hnacích ústrojí v podnicích Opel/Vauxhall doplní přesun výroby pohonných jednotek GM do továren skupiny PSA.

„Plán PACE! nám umožní uvolnit náš plný potenciál. Tento plán má pro naši společnost klíčový význam, ochrání naše zaměstnance a ze společnosti Opel/Vauxhall učiní udržitelnou, ziskovou, elektrifikovanou a globální společnost. Naše budoucnost bude zajištěna a německá kvalita současně přispěje k rozvoji skupiny PSA. Realizace plánu již začala a všechny týmy tvrdě pracují na dosažení cílů,“ prohlásil generální ředitel společnosti Opel Michael Lohscheller.

Plán byl sestaven s jasným záměrem zachovat všechny továrny a vyhnout se v Evropě propouštění zaměstnanců.

Trvalé snižování nákladů na pracovní sílu je nutné a bude ho dosaženo pomocí dobře promyšlených opatření, jako je inovativní koncepce pracovní doby, programy dobrovolného rozvázání pracovního poměru nebo předčasných odchodů do důchodu.

Všechny nové vozy vozidla Opel/Vauxhall se budou vyvíjet v centru R&D v Rüsselsheimu, které se promění v globální centrum kompetencí a odbornosti celé skupiny PSA.

Již byly stanoveny první oblasti, na něž je nutné se zaměřit, jako jsou palivové články nebo určité technologie automatizovaného řízení a podpůrných prvků řízení.

Centrum zajistí využití kvalitního inovativního německého inženýrství za dostupnou cenu. Do roku 2024 se sníží počet platforem, které Opel/Vauxhall využívá pro své osobní automobily, ze současných 9 na 2. Dojde rovněž ke snížení druhů pohonných jednotek ze současných 10 na 4.

tisková zpráva

32 komentářů u “Opel se zaměří na zisk, nabídne elektrickou Corsu a další auta do zásuvky”

  1. Pokud bych se chtěl vrátit k tématu, tak nejsem úplně
    Pokud bych se chtěl vrátit k tématu, tak nejsem úplně přesvědčen, že to navrhované řešení platformy e-CMP od Peugeotu je progresivní řešení. Když se podíváte na její rendery tak se v podstatě jedná o variaci na univerzální platformu MQB od VW. Nicméně právě VW se již poučilo, že spalovákům konkurenceschopné elektromobily dnes technologicky není možné postavit na společné platformně. Důvodem je stále nízká energetická hustota baterií. Tzn. je třeba jít tomuto problému naproti speciální platformou typu „skateboard“, která vyhradí baterii maximum možného objemu.

    Jasně, e-CMP platforma, díky jistému pokroku v bateriích, nabídne v roce 2020 50kWh, tedy stejně jako MEB platforma VW ID v základu kvůli ceně. Jenže MEB umožní rovnou instalaci až 70kWh se současnou technologií baterií, kdežto e-CMP na 50kWh končí.

    1. Podle mne spalovací technologie potřebuje úplně jinou
      Podle mne spalovací technologie potřebuje úplně jinou platformu, už jen taková maličkost jako výfukové potrubí s tlumičem a katalyzátory odzadu dopředu to diskvalifikuje. Ostatně provonejme si čistý elektromobil s platformou hybrid, plugin hybrid, elektromobil, co má Hyundai Ioniq. Tam dostal elektromobil docela hodně na zadek. Přední pohon a baterky pod zadními sedadly a na zadní nápravě.

  2. Já teda nevím…. Tak půl roku nazpátek byla radost číst
    Já teda nevím…. Tak půl roku nazpátek byla radost číst na Hybridu vtipné i trefné komentáře a člověk se zabavil, i mnohému přiučil. A mnohokrát v celé diskusi nebylo ani náznaku urážek. Byl jsem na to fakt hrdej…. Ale v poslední době se tu vyrojilo bezprizorní stádo odborníků (na 99% jenom Anonym) pro který holt den ani nemá hodnotu , pokuď do diskuse nevyblijou tuny nesmyslů a urážek….
    Možná by pomohla povinná registrace jako na iDnesu, kde je vždy uvedeno pravé jméno. A když se pod něco podepíšu, tak si dám záležet, aby to mělo hlavu a patu … a snad i mozek bude o krapet rychlejší, než prsty na klávesnici…

    Howgh…

      1. No jo… i to je super…. bohužel ale nejde smáznout
        No jo… i to je super…. bohužel ale nejde smáznout každýho trolla, kterej má hlavní pracovní náplň testovat trpělivost a zkoušet, kolik toho vydrží normální člověk…

        Můj děda vždycky pravil: “ Nehádej se s nima, radši je pohlaď a dej jim bonbón….“

        ***

        Někdy na podzim léta páně 1992 v pozdních nočních hodinách, když ještě Český rozhlas vysílal na dlouhých vlnách, tam (i když si nepamatuji souvislosti) odezněla památná věta.

        Cituji:

        “ Nemůže býti vláda většiny, protože většina národa je blbá “

        Tenkrát jsme se na tom smáli…

        ***
        Zbývá jenom doufat, že se tahle parta přesune na jiný server s názvem: Milovníci spalovacích popelnic a spol….

        A když ne… tak má pravdu Josef: Nereagaovat… ať si diskutujou sami se sebou.

        Good night.

        Joe.

        1. To těžko když Nissan patří Renaultu.
          PSA – Peugeot a

          To těžko když Nissan patří Renaultu.
          PSA – Peugeot a Citroen brali od Mitsubishi, ale toho už taky letos pohltil Renault-Nissan, takže PSA budou asi know-how tahat z Číny, když čínští investoři v PSA už skoupili dost podstatný podíl.

  3. Rok 2025, Strahovský tunel.
    Ukrutná zácpa vozidel, řev

    Rok 2025, Strahovský tunel.
    Ukrutná zácpa vozidel, řev řidičů.
    Co se tam vpředu děje?
    Ále, robotická Tesla se tám zmateně točí dokola, někteří kaskadéři se snaží ve vhodný moment projet, křupají plechy a sype se sklo. Poškozená vozidla hazardujících dále kolidují za nehodou, tunel je z obou stran neprůjezdný.
    Muhehé…!

    :O)))

Napsat komentář