Nový Nissan Leaf: první parametry a cena!

Odhalení nového Nissanu Leaf je za dveřmi, a tak se ven dostává čím dál tím víc informací. Zřejmě od dealera nyní unikla i tabulka specifikací.

Nissan zatím z nového Leafu oficiálně odhalil pouze části – např. u původní verze tolik kritizované světlomety. Špioni už ale auto vyfotili.
foto: Nissan

Podle nejnověji dostupných informací se nový Nissan Leaf opět bude prodávat ve verzích S, SV a SL. Americké ceny budou $29 990, $32 490 a $36 200, vždy pro 40kWh verzi auta se 110kW elektromotorem.

Rozměry nového elektromobilu budou 4481 mm délky, 1791 mm šířky a 1560 mm výšky. Také hmotnost se zvýšila na 2020 kg! Rozvor je 2700 mm. Maximální zavazadlový prostor nabídne objem 850 litrů.

Tabulka specifikací nové verze elektromobilu Nissan Leaf

Tabulka specifikací nové verze elektromobilu Nissan Leaf
foto: pushevs.com

Jinými slovy, nový Nissan Leaf je větší a těžší než jeho aktuální verze. Jde nicméně zatím stále o neoficiální, nepotvrzené informace. Několik otázek zůstává navíc stále otevřeno.

Předně, jaká bude kapacita baterie u verze s delším dojezdem? Spíš než na 60 kWh to vypadá na něco kolem 50 kWh. Leaf totiž musí zůstat cenově stále více než konkurenceschopný, zejména ve rovnání s Chevrolet Bolt a Tesla Model 3.

Zajímavou otázkou je také přítomnost třífázové nabíječky v evropské verzi. U aut s kapacitou baterie nad 30 kWh už je dobíjení z běžné 230V zásuvky přeci jen zdlouhavé.

66 Comments on “Nový Nissan Leaf: první parametry a cena!”

      1. Ježiš VW group dává prohlášení o novém elektromobilu s
        Ježiš VW group dává prohlášení o novém elektromobilu s dojezdem min. 500km každý týden!
        Proboha nebuďte ovce, vždyť zatím nemají v nabídce ani žádný hybrid (elektro ano dle mého názoru zatím nekonkurence schopný) ani upgrade AUDI nic. Oni hlavně TDI na všechny způsoby dokud to půjde.

          1. No nějak v těch objektivních názorech ale
            No nějak v těch objektivních názorech ale plavete.
            Omlouvám se, ale moc velký přehled o elektromobilitě nemáte, když vlastně čekáte na český elektromobil, z článku, který jste sem vložil.
            Skoro každý ví, že je to prozatím fake a platí to co jsem psal předtím.
            Navíc Váš názor, že Tesla slibuje (ano slibuje),ale:
            1. vyrábí přes 100.000/rok elektroaut
            2. má na to přichystanou celou logistiku, supercharger nabíjecí stanice atd…
            3. je momentálně v nejlepší pozici na světě
            __________________________________________________
            VW nemá nic, akorát svoje TDI a TFSI 🙂 to je realita

            1. Určitě nečekám na škodovku nebo VW, beru to jako
              Určitě nečekám na škodovku nebo VW, beru to jako zajímavost a uvidíme za dva, tři roky co to udělá s trhem. Jezdil jsem ve všech EV najezdil jsem s nimi tisíce kilometrů a myslím, že mám celkem solidní přehled z praxe. Tesle nic neupírám, teď se teprve ale ukáže, zda ustojí rychlou a nákladnou výrobu ve které budou mít pětinásobek peněz než doposud. To že mají Superchargery je sice hezké, ale nám tady to není moc platné. V Německu a okolí už mají slušnou konkurenci, v první fázi se letos začíná budovat prvních 25 nabíjecích stanic 100 až 350 kWh, v další fázi do roku 2020 až 400 kusů. Tesla má silně omezené prostředky, které bude hlavně používat pro USA, v Evropě mohou výrobci bezproblémů investovat desítky miliard EUR, Tesla tak stovky milionů USD.

              Myslím, že kdyby chtěli výrobci aut v EU, tak už dávno EV prodávají, tak jako to ukázala Německá pošta (EV si zvládne postavit i šikovný člověk v garáži z objednaných dílů z Číny), ale oni opravdu nechtějí a potřebují to oddálit co nejvíce, aby nadělali co nejvíce standardních aut a mohli žít ještě mnoho let z drahého servisu. O EV auta u nás nestojí ani automobilky ani prodejci a nakonec ani lidi. Jsme tady ve světě fandů, kterých je 0,1% v ČR (to už je více astronomů) a jsme nadšenci. Představa, že budou lidé trhat ruce obchodníkům s Teslou či jinými auta za 1-1,5 mil. je úplně mimo, počet takto prodaných aut u nás bude zaokrouhlovací chyba ve statistice a dokud nebudou EV auta stát do cca 20 průměrných mezd, tak se to moc nezmění.

                1. jj souhlas za toto se podepíšu.
                  Nejenom raději japonce jako

                  jj souhlas za toto se podepíšu.
                  Nejenom raději japonce jako atmosféru, ale hlavně jejich dokonalé hybridy: atmosféra+elektro

                1. Jenže eGolf není střední třída, ale nižší střední
                  Jenže eGolf není střední třída, ale nižší střední třída. Střední třída je Audi A4, Passat, Mondeo apod.

                2. Oukej, to beru, střední třída tu dostupná není. Bude
                  Oukej, to beru, střední třída tu dostupná není. Bude začátkem roku 2019, model 3.

                3. Jen doufám, že až si to někdo vyzkouší v 2019 a bude se
                  Jen doufám, že až si to někdo vyzkouší v 2019 a bude se mu to líbit, tak mu neřeknou, že termín dodání je březen 2021 🙂

                4. To já taky. Pro mě ostatně Model 3 není. Je to takové
                  To já taky. Pro mě ostatně Model 3 není. Je to takové auto něco mezi.

                5. Mě taky Tesla 3 nesedí. Asi si koupím nějakou hračku na
                  Mě taky Tesla 3 nesedí. Asi si koupím nějakou hračku na občasné blbnutí a počkám 2-3 roky a uvidím co bude.

                6. No já už si koupil 🙂 Ale příští rok už to nebude
                  No já už si koupil 🙂 Ale příští rok už to nebude hračka. i3 se 45 kWh baterií už někam i dojede 🙂

                7. Pro mě bude vždy autíčko na baterie hračka 🙂 Neboj on ti
                  Pro mě bude vždy autíčko na baterie hračka 🙂 Neboj on ti někdo napíše, že když to neumí dojet do Chorvatska na jedno nabití, tak je to na nic:)

                8. No, já bych se s i3 a 40 kWh využitelnou baterkou nebál do
                  No, já bych se s i3 a 40 kWh využitelnou baterkou nebál do toho Chorvatska vyjet. Spotřeba 13,5 kWh na 100 km je snadno dosažitelná i na dálnici, pokud se jede zhruba 90–100 km/h, takže bych nabíjel asi 5x kvůli nějakým těm rezervám. To je v pohodě.

                9. Já bych to nedal ani normálním autem natož EV, jako
                  Já bych to nedal ani normálním autem natož EV, jako dobrodružství mám rád, ale tohle to už je moc, každopádně když už tu trojku tak bych jí ale bral s Rexem.

                10. Je fakt, že už dlouho autem na větší vzdálenosti nerad
                  Je fakt, že už dlouho autem na větší vzdálenosti nerad jezdím. Ať už to znamená časově nebo kilometrově. Naposledy z Ostravy kdysi spalovákem Mnichov, 800 km převážně po dálnicích a s tempomatem, ale i tak mne to štvalo. Časově jsou ale horší třeba Vysoké Tatry, kde se z Ostravy hodiny blemcátech po dědinkách v kolonách uvnitř i mezi nimi, sem tam kus dálnice.

                11. To jsem asi jediný majitel i3 (a možná i malého EV),
                  To jsem asi jediný majitel i3 (a možná i malého EV), který po dálnici jezdí jako klasická auta – tj. na tachometru a tempomatu nastavenu 140 km/h… 🙂
                  Jet do Chorvatska tu dálku po dálnici s 90-100 km/h je fakt sadomaso, tohle bys fakt nechtěl. 🙂

                12. Ale já tak občas jedu taky, když mám zrovna náladu. Ale
                  Ale já tak občas jedu taky, když mám zrovna náladu. Ale moc často to nedělám.

                13. Golf nemá baterii 38kWh a ani není větší vnitřním
                  Golf nemá baterii 38kWh a ani není větší vnitřním prostorem než i3.

                14. Ok, má 36 kWh, to není zase takový rozdíl 🙂 Vnitřním
                  Ok, má 36 kWh, to není zase takový rozdíl 🙂 Vnitřním prostorem možná větší není, ale posadí se do něj 5 lidí a to normálními dveřmi.

                15. Když už se tam nacpe 5 lidí, tak rozhodně rádi nepojedou
                  Když už se tam nacpe 5 lidí, tak rozhodně rádi nepojedou na dlouhou vzdálenost.
                  Byla chyba to dát do golfu, octavie by byla lepší zkušební mula. Otestovali by si, jaký zájem bude o normální rodinné auto,což golf dávno není. Ikdyž by to dopadlo vcelku jednoznačně. Zájem by byl, baterie nejsou.
                  Nechci hanit golf, má rozumný dojezd na dnešní dobu v porovnání s konkurencí. Ale šlo to udělat líp a není na to potřeba týmy lidí nebo miliardy peněz.

                1. Popravdě Česko nezajímá celý svět prostě nezajímá
                  Popravdě Česko nezajímá celý svět prostě nezajímá skoro nikoho, což je na druhou stranu dobře. Aspoň se sem nikdo necpe a tyhle hračky si můžeme kupovat levněji třeba v Německu.

      1. Troll detected…
        A akaze automobilka vyraba EV s realnym

        Troll detected…

        A akaze automobilka vyraba EV s realnym dojazdom nad 200km okrem Tesly a Boltu? Pockajteeee……, hladaaam…….., uz to maaaaaam….. ahaaaaa ZIADNAAAAAAA!!!!!

        A ziadna k tomu ani nesmeruje. Vsetci maju iba plne huby reci a obcas prestavia nejaku EV hracku pre pobavanie verejnosti.

        A TEBE SOM UZ RAZ NAPISAL, ZE KED ZACNU PORIADNE EV VYRABAT AJ INE AUTOMOBILKY TAK POTOM SA ZACNEME BAVIT AJ O NICH A NIE LEN O TESLE. NEMOZEM ZA TO ZE TA MUSK STRASI V SNOCH A MAS Z TESLY PSYCHOZU

        1. Pokud zustaneme v „relativne dostupne“ kategorii (mimo luxusni
          Pokud zustaneme v „relativne dostupne“ kategorii (mimo luxusni limuziny s cenou bytu v Praze), tak me napada minimalne novy eGolf a Ioniq (a do vanoc snad i ten novy Leaf), od Tesly tu v nasich koncinach nic koupitelneho jeste nejmene rok dva (a to v lepsim pripade) nevidim…

          A kdyz uz jsme u te psychozy, kdyz se tak divam na styl nekterych prispevku…

          1. Ja nepisem nic o dostupnej kategorii (asi myslite cenovo).
            Ja nepisem nic o dostupnej kategorii (asi myslite cenovo). Vsetky auta ktore tu spominate su ciste EV hracky s dojazdom do 150km a to s bez klimatizacie/kurenia, dolu kopcom a vetrom zo zadu. To su auta vyrobene na prezentaciu a nie na kazdodenne pouzivanie. Navyse ich cena je porovnatelna s cenami TM3 a Boltu.

            „od Tesly tu v nasich koncinach nic koupitelneho jeste nejmene rok dva (a to v lepsim pripade) nevidim“ pekne a od akej automobilky teda kupim EV s realne vyuzitelnym dojazdom nad 300km? Na TM3 aj Bolta sa caka tie dva roky a ostatny iba kecaju ze nieco mozno uvolnia o 3-4 roky (hlavne VW ktory tym len ziskava cas aby prehrmela kauza dieselgate a dalsie kauzy a do EV ist nemusel). Navyse aj ked ich uvedu na trh myslite si, ze ich dostanete za 2-3 mesiace od objednania? Odkial si myslite ze zoberu baterky? Od Tesly, ktora bude ich najvacsi vyrobca? Ved s baterkami ma problem aj Ioniq a to je iba EV hracka.

            Ja sa pozeram hlavne na styl tych vasich. V podstate koncia hlavne trolovanim na teslu a jej ohovaranim s argumentmi stylu aky su drahy. Vase prispevky mi pripadaju velmi smiesne a iba sa snazite znechutit vyvoj, ktory nastartovala urcita firma, ostatnym ludom.

            1. A když s autem určené pro „prezentaci a ne pro každodenní
              A když s autem určené pro „prezentaci a ne pro každodenní používání“ ujedete za 8 měsíců přes 18 tisíc km, tak stále se jedná o prezentaci nebo jak?
              Já jen abych vysvětlil dětem, až je budu v září opět rozvážet po městě, abych jim vysvětlil, že nejezdíme, ale prezentujeme… 😉

              1. Když tak přemýšlím, tak já vlastně reprezentaci dělám
                Když tak přemýšlím, tak já vlastně reprezentaci dělám furt. Tím polepeným autem s nápisy ELEKTROMOBIL jako kráva. Dneska jsem čekal na máti před statkem, kde bere domácí vajíčka (i pro nás) a už byla reprezentace. Sousedka statkářky řeší s manželem nové auto a místo staré spalovací Kia Soul by asi šli do elektriky. Tak jsem sáhnul do kapsy ve dveřích, dal jí letáček, ukázal nabíjecí kabel do obyčejné zásuvky a pochválil výběr. Auto budou používat po Ostravě a na chalupě v kopcích v Čeladné, cca 38 km vzdálené. Absolutní pohoda v zimě i v létě dojezdově včetně topení a klimy. A nechal na sebe kontakt, když bude manžel chtít něco probrat. Pak naložila děti do Berlinga a vyrazili na víkend na chalupu za manželem.

  1. Jak myslim, ze se tenhle Leaf bude dobre prodavat. Za 800-900
    Jak myslim, ze se tenhle Leaf bude dobre prodavat. Za 800-900 litru ma clovek elektromobil s kterym muze jezdit po CR celkem pohodlne – pokud se tedy trochu vic rozjedou rychlonabijecky. S 40kWh baterii a realnym dojezdem kolem 280km uz EV zacne davat smysl vic a vic lidem.

    1. Tak určitě! Pokud vůbec nějaký na prodejnu dodaj :)))
      Viz

      Tak určitě! Pokud vůbec nějaký na prodejnu dodaj :)))
      Viz taškařice kolem Boltu, IONIQu, v médiích ohromný šou a na prodejně stará bela. :)))
      Novej eGolf s větší baterkou v Americe na prodejně taky nemaj a nevědí kdy dorazí.

      1. Na tohle mám podobný názor, všichni vyrábí akorát
        Na tohle mám podobný názor, všichni vyrábí akorát pusou, jediný co lze koupit rychle je KIA Soul, což mimochodem vůbec není špatný auto, skvěle vybavený a pohodlný a cihlový tvar má tako něco do sebe. Tady se řeší cx koeficienty a přitom to je celé o bateriích a váze auta. Na silnicích jezdí hromada aut s koeficienty cx nad 0,3 a nikdo to neřeší. Nejen pár let staré Fabie, ale i nové SUV a Offroady.

        Často se argumentuje vysokou spotřebou jízdou na dálnici, sami víte, že při 130km/h předjedete 70% aut co tam jezdí a i při této rychlosti je dnes člověk rád, že se dostane na průměrnou rychlost 105 km/h a já v 15% cest na D1 někde sjiždím kvůli mnoha kilometrové koloně.

        1. to jsou žvásty, daří se zlodějům a pijavicím napojeným
          to jsou žvásty, daří se zlodějům a pijavicím napojeným na státní rozpočet a dotace, takže pokud pracuje v této skupině pak si vydělá, většinou tam taky všichni dřou jak koňové že? :-))), pokud je člověk v té druhé skupině tak si musí ještě pár desítek let počkat na lidový ojetý EV, do té doby bude jezdit busem, vlakem nebo ojetým sračkometem za 100k, neviditelná ruka trhu už to zařídí

            1. no tak smyslem života určitě nebude dřít jako kůň abych
              no tak smyslem života určitě nebude dřít jako kůň abych si pak mohl koupit T3 a myslet si pak že se chovám ekologicky, stačí když se člověk k matce Zemi nebude chovat jak prase a k tomu není Tesla ani zapotřebí, Tesla by byla už jen taková třešnička na dortu, důležité je aby ty jsi neměl jen tu samotnou třešničku bez toho dortu :-)) já už dort mám a bez té třešničky se v pohodě obejdu

              1. Problém je, že cena náhradních dílů bude astronomická.
                Problém je, že cena náhradních dílů bude astronomická. U Tesla S výměna bočního okénka u řidiče 8000Euro. U modelu 3 jistě bude lépe, ale zřejmě to i tak budou rakety. Ono to má logiku. Ale uvidíme. Je pravda, že u League ceny neznám, ale jak je zvykem u Japonců, náhradní díly budou z nejdražších.

                1. Dokud to Tesla částečně skládá z dílů od ostatních
                  Dokud to Tesla částečně skládá z dílů od ostatních výrobců, tak je to dobrý, dá se řada věcí koupit podstatně levněji než u Tesly a objevují se u nás dílny, kde umí vyměnit třeba extra drahé vzduchové tlumiče, které lze sehnat méně než za polovinu u Audi či ještě levněji od OEM výrobce. A že odejdou, to je naprostá jistota stejně jako u klasických značek Audi či Mercedes a 100 tis. není úplně málo za Tesla sadu.

                2. Vy jste určitě měnil řidičovo okno na Tesle :)))
                  Vy jste určitě měnil řidičovo okno na Tesle :)))

          1. Obvykle na anonymy nereagují, ale s vámi musím souhlasit.
            Obvykle na anonymy nereagují, ale s vámi musím souhlasit. Zloději jsou i mimo státní sféru. Ale společné mají to, že obírají stejnou skupinu lidí. Kdo to popírá je buď ze skupiny zlodějů nebo záměrně bagatelizuje realitu. Zase z nějakého důvodu. Ale jen pro uklidnění – tak to bylo je a bude dokud lidstva bude.

        2. Haha, tady někdo žije ve slušný bublině. Průměrná mzda
          Haha, tady někdo žije ve slušný bublině. Průměrná mzda je 29000 kč, ale dvě třetiny pracujících na ní nedosáhnou. Medián je někde kolem 24-25000 kč. Normální rodina co má dvě děti + hypotéku si auto za 800k v životě nekoupí. Zkus se někdy podívat pár km za Prahu, mezi lidi co dělaj ve fabrikách, školství, zdravotnictví, maloobchodě atd… A zkus jim vysvětlit že EV za 800k je pro ně to pravé.

          1. Ploché TV na začátku také nebyly pro každého…
            Si

            Ploché TV na začátku také nebyly pro každého…
            Si pamatuji na první plochou TV za čtvrt mega a všichni říkali, že to nemá šanci se rozšířit.
            BTW, když nemají na nové EV za 800 tisíc, myslíš, že budou mít na klasickou Octávku za 500 tisíc? Ne, tihle si kupují ojetiny od druhého, či v lepším případě od prvního majitele. A tak to bude i u EV…

  2. Podle mne bude muset jít v Americe Nissan s cenou níž.
    Podle mne bude muset jít v Americe Nissan s cenou níž. Přeci jen být Američanem a chtít utratit 30-40 tisíc za eauto, tak mám vpodstatě jedinou možnost. Teslu model 3. Nissan Leaf s daleko menší baterií a tudíš menším dojezdem a hlavně s daleko horšími možnostmi dobíjení, tak není co řešit. Být američanem tak si radši počkam rok na model 3.

    Jedině, že by Nissan hodně slevil. kdyby za něj chtěl třeba 25-30 tisíc dolarů, pak by si to kupce asi našlo.

    Ale už to díky konkurenci nebude takový „hit“ jako první leaf před lety.

    Prostě jen dobře že konkurence je. A podobně Tesla bude muset také poupravit ceny.

    Jen houšť a větší kapky….

    1. Jednak ne každý chce holý auto s televizí uprostřed
      Jednak ne každý chce holý auto s televizí uprostřed palubky, jednak dobře vybavená Tesla bude stát od 54 tis. USD výše (tedy lepší packet + 4×4 + autopilot). Druhá věc, že v EU bude další rok pole neorané a TM3 tu bude jen ve formě fotek na internetu. Myslím, že slušně vybavený Nissan bude stejně stát kolem 1 mil. (základ bude klidně 800 tis. ale nebude tam skoro nic). Lákadlo na Tesle 3 je 4×4 a dojezd, který Nissan nebude ještě dlouho mít.

      Podle mě tady spousta lidí čeká na auto ve střední třídě s reálným dojezdem 500km a cenou do 800 tis. Jako první se na to vrhnou taxikáři, pak firmy, které ve svých stovkách aut ušetří 10 mil. ročně za palivo. Pak se teprve dostanou 4-5 letá auta za 400 tis. mezi „chudý“ lid. Dnešní auta s dojezdem 200km jsou spíš hračky (což taky není špatný) a nebo drahý hračky pro bohatý kluky.

  3. GVWR = Gross Vehicle Weight Rating = maximalni hmotnost,
    GVWR = Gross Vehicle Weight Rating = maximalni hmotnost, vcetne nakladu. U soucasneho Leafa je to 4277 lb(1940 kg) v zakladni variante S s 24kWh baterii nebo 4328 lb(1963 kg) u variant Sv a SL s 30kWh baterii. Narust tam tedy je, ale bez znalosti uzitecneho zatizeni nevime, zda a o kolik ztezklo prazdne auto. Pokud by to bylo o tech cca 60 kg, tak to vzhledem k vetsim rozmerum vozu a silnejsi baterii neni az tak strasne.

  4. GVWR = Knowing and understanding GVWR is important to towing
    GVWR = Knowing and understanding GVWR is important to towing because it tells you explicitly the maximum weight of passengers and cargo you can safely carry in your truck or SUV. GVWR is the total combined weight of truck, including all passengers, fuel, fluids and cargo. GVWR is constant and does not change, regardless of what you tow. It’s engineered in when the vehicle is manufactured. Because tongue weight must be included in the GVWR, you will need to know how much weight capacity you need to have “left over” for when you hook up your trailer. For example, if you have a 5,000-pound truck with a 6,200 pound GVWR, you can safely carry 1,200 pounds in the vehicle. If you are towing a trailer with a 300-pound tongue weight, the amount of passengers and gear you can carry decreases to 900 pounds.

Napsat komentář