Známe podobu nového Nissanu Leaf!

Nissan odhalí nový Nissan Leaf6. září. Mezitím se objevují kamuflované fotky a kousky auta, ale teď je konečně k dispozici celková fotografie.

2. generace elektromobilu Nissan Leaf je „normálnější“, sportovnější a agresivnější, tak jak Nissan sliboval a ukazoval na konceptu IDS už před lety.
foto: Broom

Pohotovému turistovi se podařilo zachytit zcela odhalenou novou generaci elektromobilu Nissan Leaf při natáčení promo-spotu ve Španělsku. Ta-tam je podle mnohých „neatraktivní“ vzhled první generace.

Druhá generace Nissanu Leaf nabídne řadu novinek, například ovládání jedním pedálem e-Pedal či možnosti autonomního řízení a parkování.

Nissan Leaf elektromobil druhé generace

Nissan Leaf nové generace
foto: Broom

Co se týká baterií a dojezdů, zdá se jisté, že v úvodu bude auto k dispozici se 40kWh baterií a dojezdem asi 265 km, a že později přibude také 60kWh baterie s dojezdem přes 320 km.

75 Comments on “Známe podobu nového Nissanu Leaf!”

  1. Josef má pravdu v tom, že záleží jak se baterie
    Josef má pravdu v tom, že záleží jak se baterie zatěžuje.Dnes jsem například jel na elektrokole, na displeji nastavil největší sílů a baterie ubývala nepoměrně více k výkonu(bohužel baterie poddimenzovaná).Na elektrokolech zhruba platí -jaký odběr motoru, taková kapacita(např.250W ,36V, 7A,baterie minimálně 7Ah, ale lepší je více. Jinak Lithiovými bateriemi se zabývám.Pokud se zatěžují většími odběry, tak se z nich dostane méně energie.Jeden důvod je ten, že každá baterie má nějaký vnitřní odpor, na kterém je dle Ohmova zákonu úbytek napětí,který se mění na teplo.Takže když bude baterie v elektromobilu slabá(nebo dokonce poddimenzovaná),tak při větším zatížení bude výrazně menší dojezd.Např. by se mohli vzít dva stejné elektromobily s různou kapacitou a pak změřit dojezd při vysoké rychlosti na hranici možností elektromobilu s menší kapacitou.Vyhrál by ten s větší baterií,ale v lepším poměru.Jde tedy o to, jak výrobce nastaví vybíjecí proud na jednotlivé články.Baterie zkrátka nemá dokonalé vlatnosti, těm se více blíží kondenzátor.

  2. Fotka napovídá, že to co jezdilo v „šatech“ bylo snad
    Fotka napovídá, že to co jezdilo v „šatech“ bylo snad něco jiného. Celkový dojem dle mně OK, odhaduji, že rozvor bude taky alespoň 270cm, ale bude asi trochu „placatější“ a tak hop tam a hop ven bude víceatletický než v současných leafech, kufr vypadá též větší.

  3. Na 40 kWh baterii mi přijde 265 km docela rozumná hodnota.
    Na 40 kWh baterii mi přijde 265 km docela rozumná hodnota. Na 60 kWh baterii mi přijde 320 km jako nesmysl. Už samotným přepočtem by to mělo být minimálně spíše kolem 400 km. A jelikož předpokládám lepší CX než u bolta, tak to bude spíše kolem 500 km, i když u Bolta je těch 60 kWh reálnou využitelnou hodnotou.

      1. Ono to ale takto lineárně neplatí. BMW i3 dokáže na 18,8
        Ono to ale takto lineárně neplatí. BMW i3 dokáže na 18,8 kWh baterii ujet poměrně spolehlivě 130 km. Na 27,5 kWh baterii ovšem dokáže ujet stejným způsobem značně přes 200 km, běžně 220–250 km. To rozhodně není lineární nárůst. Navíc nová generace Leafu má mít dobré CX. Tak uvidíme.

        1. Aha, takze podle tebe auta s vetsi baterii ujedou na 1kW vic
          Aha, takze podle tebe auta s vetsi baterii ujedou na 1kW vic nez s ty mensi? Jako opravdu? Je to presne naopak samozrejme, protoze s vetsi baterii se zvedne i vaha auta a plati i pro BMW i3. Opravim tedy tvuj blabol :
          Spravne pises ze ta mensi baterka ma 130km EPA dojezd (tedy 6,9km/kW), tak vetsi ma ovsem 183km EPA(6.7km/kW), zadnych 220 – 250 ,proboha. Jak sam vidis tak vetsi baterie ujede na 1kW mene nez ta mensi.
          Ale proc lidi, co dokonce vlastni EV pisou takovehkle blaboly je mi zahadou. Pak mame chtit at tomu bezni lide rozumi….

          1. Váha není u aut s rekuperací natolik podstatný faktor.
            Váha není u aut s rekuperací natolik podstatný faktor. Větší baterie se při jízdě mnohem méně zatěžuje a má tak lepší charakteristiku vybíjení, lze z ní tedy vyždímat mnohem více energie. A to hraje u těchto kapacit zatraceně velkou roli.

                1. Tady bude asi hodně záležet na profilu trasy. To takhle
                  Tady bude asi hodně záležet na profilu trasy. To takhle nejde říct. Jde taky o skutečnou kapacitu testovaného auta apod. Pokud je někdo ochoten strávit v autě několik hodin a má novou i3, tak to klidně můžem vyzkoušet na nějaké trati, třeba na nově dostavěné části dálnice D11, která ještě není otevřená 🙂

                2. Neni treba nic testovat. EPA cysklus to uz otestoval a mluvi
                  Neni treba nic testovat. EPA cysklus to uz otestoval a mluvi jasne. Dalsi PEPA cykly nepotrebujem. Ja uz zacinam byt vazne presvedcem ze si z casti dementni.

            1. Ja netvrdim ze ten novy leaf nebude efektivnejsi nez ten
              Ja netvrdim ze ten novy leaf nebude efektivnejsi nez ten stary. Ale neni to proto ze by mel vetsi baterii, je to tim jak pises, ze zapracovali na ostatnich kompomentach…. Ja vyvracel Pepovou zcela cistou LEZ o tom jak je BMW i3 s vetsi baterii efektivnejsi nez s mensi. Coz proste neni a proto za to zaslouzil facku.

                1. Fyziku muzes fackovat jak chces ale stejne zustane stale stejna
                  Fyziku muzes fackovat jak chces ale stejne zustane stale stejna

              1. Problém u BMW i3 je v tom, že s větší baterií se trochu
                Problém u BMW i3 je v tom, že s větší baterií se trochu změnila i technika a pohonné ústrojí prošlo úpravou jak hardware tak software. Takže novější i3 jsou o něco úspornější než ty s původní menší baterií.

                1. Ale to uz neni na diskuzi, auta jsou v prodeji, statistiky
                  Ale to uz neni na diskuzi, auta jsou v prodeji, statistiky zname.Je mi celkem fuk co menili nebo nemenili, BMW i3 s vetsi baterkou ma MENSI efektivitu(6.7km/kW) nez s mensi(6,9km/kW). Konec debaty.

          2. Já si myslím, že je to proto, že v baterce vždycky něco
            Já si myslím, že je to proto, že v baterce vždycky něco musí zůstat, např. 3 Kwh a tedy když máte baterku 18 Kwh, lze vyčerpat jen 15 kwh a když máte baterku 25 kwh, tak lze vyčerpat 22 Kwh. A další věc je taková, ale platí to jen pro olověné akumulátory a nevím, zda i pro lithiové : Jestliže máte třeba baterku 12 V 40 Ah a odebíráte z ní 1 A na žárovku, žárovka vydrží teoreticky 40 hodin svítit. Jestliže odebíráte 2A, vydrží svítit 20 h. Ale jestliže odebíráte neúměrně vysoký proud, třeba 40A, nevydrží svítit hodinu, ale třeba jen 40 minut. A když budete odebírat 80 A, teoreticky by měla svítit půl hodiny, ale prakticky to bude jen 15 minut. Kdysi ve starším čísle časopisu udělej si sám na to byla malá tabulka a je na to nějaká po někom pojmenovaná konstanta, ale už si to nepamatuji. Tedy u toho elektromobilu s větší baterkou bude asi spotřeba stejná, jako s menší, nebo možná nepatrně vyšší vzhledem k váze aku, ale dojede dál nejenom v poměru výkonu baterky velká ku malá.

              1. Teď mluvím o olověných akumulátorech, psal jsem, že
                Teď mluvím o olověných akumulátorech, psal jsem, že nevím, zda to platí pro i lithium. Vlastní vybíjecí křivka je stejná za podmínek, že zatěžujete baterku 40 Ah 2 Amperama, nebo 80 Ah 4 Amperama. Ale není stejná, jestliže z baterky 40Ah odebíráte 2, nebo 20 A. To neznamená, že vydrží 10x méně, vydrží to víc než 10x méně. Tedy jestliže máte elektromobil, který z baterky 500 Ah bere proud 100A, nebo z baterky 1 000 Ah rovněž proud 100 A, dojezd u té silnější bude o malinko víc, než jen 2x. Znovu upozorňuji že platí to pro olověné a nevím, zda pro lith. Za chvíli odcházím a jdu zrovna tam, kde jsem to četl, tak se pokusím to najít.

                1. Chápu – prakticky větší kapacita méně zatěžuje při
                  Chápu – prakticky větší kapacita méně zatěžuje při stejném odběru, pak samozřejmě záleží na pozici na křivce a můžeme dojít do stavu kdy ta poloviční baterie je mrtvá zatímco ta dvojnásobná ještě žije a může podávat výkon takže dojezd se může lišit… diametrálně 🙂

                2. Tak už jsem došel a podařilo se mně to najít. Jmenuje se
                  Tak už jsem došel a podařilo se mně to najít. Jmenuje se to Peukertova konstanta a píše se o tom v příručce pod názvem “ Skoro vše o akumulátorech a nabíjení “ je to i na internetu. Má to 61 stran a pokud to nechcete číst celé, tak Peukertova konstanta je na straně 22 . Tak to je jedna z možných příčin, že se na silnější baterku dojede více, než by odpovídalo v poměru ke slabší baterce.

                1. Do 80 % zhruba 20 minut, do 100 % nikdy na rychlonabíječce
                  Do 80 % zhruba 20 minut, do 100 % nikdy na rychlonabíječce nenabíjím, max. 94 % a to je zhruba 40 minut. CCS dá 50 kW zhruba do 60 % baterie. A ne, současný chod Chadema i CCS možný není vůbec. Stanice neumí dělit výkon.

          1. Včera jsem absolvoval s novým eGolfem trasu Praha, Mladá
            Včera jsem absolvoval s novým eGolfem trasu Praha, Mladá Boleslav, Hradec Králové, Pardubice, Holice, Hradec Králové. V Praze nabito 100 procent, v Hradci zbývalo 8 procent. Trasa vedla pouze přes obce a okresní silnice, žádná dálnice,maximální rychlost 100km/h. Ujel jsem 305km. Takže na české ježdění dostatečné. Ovšem následné nabíjení mě dorazilo. Na ČEZ ABB stojanu po hodině nabíjení ukazovalo 72 procent a do plného nabití zbývalo 55 minut. To není dobrá zpráva.

            1. to mluvíš o VW e-Golf 2016 36kWh NEDC 300km
              to mluvíš o VW e-Golf 2016 36kWh NEDC 300km ??

              kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a2014-vw-e-golf/

              trasa Praha-MB-HK-PA-Holice-HK gůgl ukazuje 215km … měls nějaký zajíždky asi opravdu 305km ??? Neuvěřitelný že by e-Golf překonal NEDC 😉 Nejsem na to expert, každopádně že palubní dobíječka s Combo2-40kW udělala za 60 minut 80% překonává i LEAFa s Chademo 50kW/30 minut 80% …. cpals do toho asi CCS ??

              evmapa.cz/cez-hradec-kralove

              1. Ano, nový eGolf.
                Ano, byly toulky okolo, trasa je psaná

                Ano, nový eGolf.
                Ano, byly toulky okolo, trasa je psaná zhruba kvůli výškovému profilu.(takže po rovině)
                Ano CCS Combo (jinak to ani nejde)
                Z 8 na 72 procent není nabíjení 80ti procent! A hodinu, to mi přijde jako tragédie. To znamená že za hodinu se nabil ekvivalent dojezdu 192km.
                Jediné vysvětlení může být to vedro, kdo ví jak ABB stíhá chladit.

                1. Modenaboy: Ujet na jedno nabití při běžné jízdě 300 km
                  Modenaboy: Ujet na jedno nabití při běžné jízdě 300 km je dobrá zpráva (zpráva od reálného uživatele a né z prospektu výrobce). Ostatní „jezdiči-testeři“ honí elektromobily až nadoraz a po dálnicích – a pak to poplivou, jak to má malý dojezd. (všimli jste si, přátelé, kolik má DLOUHODOBOU průměrnou rychlost vaše současné vozidlo? Bude to něco mezi 45 – 55 km/h)
                  A za hodinu dobít elektromobil na další cestu 190 km dlouhou také nevidím jako tragedii — je to holt elektromobil a né ropák. Díky za sdělení těch zkušeností 🙂
                  P.S.: 90% Nissanů a 95% Tesel dobíjí „pomalu“ doma přes noc

                2. Čím větší baterka, tím menší potřeba dobíjet rychle.
                  Čím větší baterka, tím menší potřeba dobíjet rychle.

              1. Určitě ne první. Třeba ČEZ jich má objednaných 20. Já
                Určitě ne první. Třeba ČEZ jich má objednaných 20. Já do toho asi nejdu. Ikdyž tu délku nabíjení může způsobovat nabíjecí stanice. Objektivně by bylo třeba vyzkoušet to déle. Mě by třeba nevyhovoval Leaf vzhledem k jeho nabíjení v zimě.

        2. Jezdím teď s BMW i3 18.8 kWh a mám průměr 14 kWh/100km.
          Jezdím teď s BMW i3 18.8 kWh a mám průměr 14 kWh/100km. Jezdím celkem úsporně a nijak to nehoním, v Praze je spotřeba 9,5 – 10,5 kWh/100km, mimo kolem 13 kW/100km a dálnici při 130km/h jsem měl 17,5 kWh/100km. Těch 130km se ujet dá, ale určitě ne po dálnici a rychlostí 110 km/h, tam to odhadu tak kolem 100km. Samozřejmě záleží taky na jaké dálnici a směr odkud kam. Třeba z Liberce do Prahy to pojede tak za 14 kWh/100km, ale obráceně tak za 16 kWh/100km.

          Každopádně ta větší baterie 27,5 kWh podle uživatelů zvládne max 200km a s REX verzí max 300km. Samozřejmě je potřeba uvažovat i styl jízdy apod. Když najedu na nějaký uzavřený okruh, pojedu 50km v hodině, tak bude spotřeba tak kolem 9,5 kWh/100km a samozřejmě dojedu tak 280km s baterií 27,5 kWh, ale to nemá nic společného s realitou.

          1. Po dálnicích moc nejezdím, ale z Hradce do Prahy dosahuji
            Po dálnicích moc nejezdím, ale z Hradce do Prahy dosahuji běžně spotřeby kolem 11 kWh/100 km. Samozřejmě v létě. Zpátky asi 13 kWh/100 km. Jezdím normálně 90 po okreskách. Pro mé použití je realitou i třeba 160 km se starší i3, zpravidla jezdím po okreskách mezi menšími městy, kde je často omezení rychlosti a nejde jezdit rychleji než 80. Takže tam pak spotřeba klesá klidně pod 10. Nejmíň jsem měl při ježdění kolem komína po rovinách kolem Libštátu (zpravidla Semily, Košťálov apod.). To jsem se dostal na 8,5 kWh/100 km. Ale to jsou ideální podmínky.

            1. i3 má velmi solidní rekuperaci a díky tomu ušetří velkou
              i3 má velmi solidní rekuperaci a díky tomu ušetří velkou část energie, takže třeba z Vystrkova do Prahy jedou všechna EV podstatě úsporněji než obráceně. Chystám i test téhle trasy, abych ověřil, jak se i3 chová oproti eGolfu, se kterým jsem taky měsíc jezdil.

              Praha – Hradec Králové je rovina s převýšením 193-279 metrů, Praha – Vystrkov už je 217 až 579 metrů, jedeš prostě pořád do kopce. eGolf 24 kWh Praha-Vystrkov dal těsně, zbýval dojezd 15 kilometrů, což v těch kopečkách může být i reálný dojezd 5 km.

              S městským autem jezdit po dálnici je samozřejmě nesmysl (občas se to dá vydržet) a proto považuji verzi REX za velmi dobrou věc, protože když se cokoli na dálnici stane a člověk jede „na doraz“, tak nemusí být nervozní, že mu dojde šťáva.

                1. Horší je ta tvrdost podvozku auta, Nissan Leaf je na tom o
                  Horší je ta tvrdost podvozku auta, Nissan Leaf je na tom o třídu lépe. Bohužel ty naše silnice jsou pro BMW špatný.

                2. Zajímavý. Já to vidím úplně jinak. To auto je jedno z
                  Zajímavý. Já to vidím úplně jinak. To auto je jedno z nejpohodlnějších, co jsme měli. Respektive ze všech aut, co máme v široké rodině, se v něm pacientovi s rakovinou v terminálním stádiu (velmi bolestivá verze) jezdí nejlíp a prakticky bez bolesti.

                3. Tak samozřejmě je to o tom porovnání, já jsem zvyklý na
                  Tak samozřejmě je to o tom porovnání, já jsem zvyklý na auta v trochu jiné třídě, ale pokud bych měl porovnat Nissan Leaf, tak je to na úrovni Mercedesu třídy C, zatímco BMW je na úrovní třídy A.

                4. Jo, já mám na porovnání Fabii, S-max, Subara, Traffic a
                  Jo, já mám na porovnání Fabii, S-max, Subara, Traffic a tak. Nic vysloveně luxusního. Pak ještě Land Rover, ale to je mastodont.

                5. Co jsem se bavil i s prodejcem, tak si na to řada lidí
                  Co jsem se bavil i s prodejcem, tak si na to řada lidí stěžovala. Hlavně je podle mě nesmyl na takové auto 19″ kola, 16″ by bohatě stačily a bylo by to podstatně lepší.

                6. No dávají se na to i dvacítky. Ty devatenáctky mají
                  No dávají se na to i dvacítky. Ty devatenáctky mají poměrně vysokou bočnici, pohodlí by snižovat neměly.

            2. Jsem rad ze si nam dal nahlednout do toho jak vznika tvuj PEPA
              Jsem rad ze si nam dal nahlednout do toho jak vznika tvuj PEPA cyklus. Zkus jeste auto hodit ze skaly, spotrebu budes mit pak 0kWh/100km. Nasledne muzes sirit na netu osvetu, jak podle PEPA cyklu BMW i3 dojede nekonecne mnoho kilometru, ale po kazde „ceste“ si clovek musi koupit nove.

            3. No téda, nazývat silnice kolem Semil, Košťálova a
              No téda, nazývat silnice kolem Semil, Košťálova a Libštátu jako roviny, tak to by zajímalo co jsou potom kopce? Vždyť je to Podkrkonoší a je tam samy kopec! Pak už je jen 45 stupňový svah.

              Roviny jsou na Moravě tam nemáte ani kopeček a silnici rovnou a bez kopců několik km .
              Ale okolí Semil nazývat rovinou? No to je silný kafe :-)))

                1. Přesně tak, výškový rozdíl na 10 kilometrech je 45
                  Přesně tak, výškový rozdíl na 10 kilometrech je 45 metrů.

                2. Si děláte legraci? Já se tam narodil. Samotné Semily jsou
                  Si děláte legraci? Já se tam narodil. Samotné Semily jsou jeden kopec vedle druhého. Silnice nahoru, dolů, nahoru dolů. Ano pár rovinek tam je, ale nazvat ty kopce rovinou potrebuje fakt hodně fantazie.

                3. Jo tak narodil? No já se tam taky narodil. A dokonce tam
                  Jo tak narodil? No já se tam taky narodil. A dokonce tam žiju. Mezi obcemi Semily, Košťálov a Libštát žádné kopce nejsou. Ta trasa vede podél Olešky, která nemá žádný pořádný spád. Bavíme se samozřejmě o silnicích. Geograficky je tam kopců hromada.

                4. No to je samozřejmě pravda, ale je podobné jako kdybyste
                  No to je samozřejmě pravda, ale je podobné jako kdybyste říkal, že Sahara je lesnatá oblast, protože jste zrovna v oáze, kde se procházíte v lese. Na tohle jsem upozorňoval. I na horách najdete rovinu.
                  A dále sice to je rovinka ale abyste se na ní dostal musíte zdolat radu kopců.
                  Pakliže nehezké 2km tam a 2 km zpátky 🙂

                  Kdybyste napsal, že jezdite vedle řeky tam a zpět 5km po rovině a nenazýval to rovinatá oblast tak neřeknu ani popel…

                  Prostě se mně to dotklo, nazývat krásný kopečky v okolí Semil rovinou 🙂

        1. Taky záleží na místních podmínkách, měl jsem 3
          Taky záleží na místních podmínkách, měl jsem 3 různé Nissan Leaf 24 kWh a všechny se chovaly v mém místě naprosto stejně, průměrný nájezd ve městě a okolí kolem 130 km. Kdybych jezdil polabí, bylo by to asi jiné. Ale 100% vím, že by dálnici Praha-Vystrkov při 110 km/h nedal, zpátky ano.

            1. Tak záleží kolik jezdíš běžně. Dnes jsem jel s BMW i3
              Tak záleží kolik jezdíš běžně. Dnes jsem jel s BMW i3 130km/h, na omezeních 80km/h a mám průměr Vystrkov-Praha 105km/h. Průměrná spotřeba 15.5 kWh/100 km, což je pro mě velmi příjemné překvapení, Leaf by měl kolem 18,5 kWh/100km při rychlosti 120 km/h, takže by to taky ujel, ale při 130 km/h by asi tu vzdálenost nedal (97km).

        1. Lidi, PROSIM VAS, kazdy elektromobilista vi, ze dojezd EV
          Lidi, PROSIM VAS, kazdy elektromobilista vi, ze dojezd EV zalezi asi tak na 64940 faktorech. Jedni tedy mohou brat ze dojezd Tesly je 800km, kdyz jezdis po meste 30kou, nebo 300km kdyz jezdis po dalnici 150. Coz takhle pouzivat nejaky standart, ktery se blizi nejvic realite….a hele on uz takovy existuje, jmenuje se EPA. Ano neni dokolany, protoze nemuze existovat dokonaly test, ktery by sedel kazdemu uzivateli EV, protoze jak sem uz psal, kazdy s EV jezdi jinak. Ale coz takhle, aby se dalo diskutovat, pouzivat alespon tento standart? Co rikate?
          A uplne nejlepsi je kdyz nekdo (vid Pepo) v jednom odstavci pouzije pro jedu verzi auta EPA cyklus a pro druhou verzi auta svuj „nacítěný“ 30km/h v meste „cyklus“,….to je pak panecku bordel.

          1. standartně se počítá naprosto běžný ježdění s
            standartně se počítá naprosto běžný ježdění s klimou/topením od dálnice 100kmh až po cvrkot ve měste do 70kmh. NEDC ignorovat a REÁLNÉ Dojezdy proto potom jsou 😉

            LEAF 24kWh : 100-130 km
            LEAF 30kWh : 120-150 km
            LEAF 2 40kWh : 160-200 km

            1. Ano, jak rikam proto se naucit pouzivat EPA cyklus a ne PEPA
              Ano, jak rikam proto se naucit pouzivat EPA cyklus a ne PEPA cyklus:

              Podle EPA ma Leaf (MY 2016):
              LEAF 24kWh : 135km
              LEAF 30kWh : 172km
              LEAF 2 40kWh : ??

              A pak si kazdy od toho muze klidne, podle toho jestli jezdi spis dalnice, odecist 20% nebo pokud jezdi spis mesto pricist 20%. Hotovo.

Napsat komentář