Nový Fiat Panda má být nejdostupnější elektromobil na trhu

Zatímco americké a německé automobilky se zaměřují na vrcholový a středový segment trhu s elektromobily, Stellantis hodlá zaútočit na jeho nejnižší segment.

Už na jaře by měl přijít na trh nový Fiat Panda. Bude to už jen elektromobil a podle Olivera Francoisa, šéfa značky Fiat, má pomoct „probudit spícího obra“. Cenově by se měl zařadit pod Fiat 500e, který sice v Česku začíná na 649 900 Kč, ale v nejnižší 23,56kWh verzi. Ve verzi 3+1 (dveří) a 42kWh baterií se cena elektromobilu vyšplá k milionu.

Místo středového displeje si připnete vlastní mobil. Což by měl být standard u více aut. foto: Stellantis
Takhle za příplatek. foto: Stellantis
Některé komponenty půjde snadno vyměnit. foto: Stellantis

Fiat Panda ale určitě nebude soutěžit s nejvyššími výbavami Fiatu 500e. Jeho konkurenty budou Volkswagen e-Up! a Dacia Spring, nejlevnější elektromobily na trhu. Výrobní verze nového elektromobilu Fiat Panda má vycházet z konceptu Fiat Centoventi z roku 2019. Spartánský design, omezený výběr barev, minimalismus. Tím se bude Fiat snažit srazit cenu co nejníž a udělat z nového elektromobilu Fiat Panda nejdostupnější elektromobil.

zdroj: Electrek.co

44 Comments on “Nový Fiat Panda má být nejdostupnější elektromobil na trhu”

    1. Tohle je zajímavé. Ve Španělsku nejprodávanější elektro- ale bez nadšení… Jako kdyby Dacii kupovali s pocitem ,, když nekoupím, budu za pitomce“… A mají pravdu…Už 3. elektrovýzva- 400 mil euros od unie plus dalších 400 od vlády… Dopředu slibují pokračování po vyčerpání aby předešli stresům…Z tohoto úhlu se dá pochopit česká lidová debilita 🥴

          1. Zalezi na tom kde ve Spanelsku. Nekde maji skoro cely rok modrou oblohu. To muze byt klidne vic nez 2x tolik. Hlavne v zime maji na jihu Evropy mnohem delsi denni svetlo. Chtel jsem napsat maji delsi dny, ale asi budou mit take jen 24h. Treba v Alicante maji 21.12. o 1,5 h dele svetlo nez v Praze.
            Mam jednu hezkou stranku na slunicko. Pro planovani FVE super.
            sonnenverlauf.de

            1. Bez záruky- žádná tvrdá data. Jen pozorování a selský rozum… Délka světlého dne je v součtu za rok všude na světě stejná, i když je nejvýhodnější co nejpravidelnější každodenní přiděl- tedy nejlépe rovník…
              V podstatě záleží jen na dvou věcech: 1. Oblačnost, 2. Vzdálenost kterou musí urazit fotony atmosférou než narazí na panel…
              S oblačností je to různé, ale jde hlavně o oceánské/kontinentální klima. Místní podmínky dělají taky hodně. Ta naše kotlinka 🥴… Vnitrozemí Španělska je pro fotovoltaiku paráda…

              Se zeměpisnou šířkou roste vzdálenost, kterou se musí světlo protloukat atmosférou a to snižuje výkon. I za jasné oblohy. Všimni si jak se v létě před západem slunce prudce snižuje výroba- i když mám západní panely svisle. Oranžové slunce už dává prd… Proto je na Měsíci jedno jestli jsi na rovníku nebo na pólech- stačí směřovat panely a máš 100%… Atmosféra je bestie 😃

    2. A dodejte taky info o tom, na kterých trzích. Patrně to bude tam, kde jsou EV podpořena dotacemi, že? To znamená, že na cca. polovinu ceny auta se vám složí ostatní daňoví poplatníci a vy si tedy ve skutečnosti to elektroauto koupíte za cenu jen o málo vyšší (nebo i stejnou?) jako odpovídající spalovací auto. A pokud to někomu stačí (dojezd, dynamika, vlastnosti auta, atd.), a je skromný uživatel, tak kolem baráku a po městě proč ne?

      Ale za cenu půl mega je to nesmysl, zvlášť ve srovnání se Sanderem na benzin a to už nemluvím o LPG.

              1. Pak by to dopadlo, že byste nejvíce dotoval ty nejbohatší, to není nejlepší řešení. Pokud se mají EV rozšířit, pak potřebujete v první řadě dostupná auta, hlavně na našem východoevropském trhu. Takže dotace nastavená tak, aby to dávalo smysl u nejlevnějších modelů, ale fixní. Pokud někdo chce lepší model, ať vytáhne ty extra finance z vlastí kapsy.

                A pokud má být dotace odstupňovaná, pak dává smysl např. podle dojezdu, ať si za veřejné peníze nedotáhneme nepoužitelné nákupní tašky, které dojedou sotva do obchodu a zpátky.

                1. Ano…A ještě bych se přimlouval pro bezúročné půjčky. Jinak při každém úvěru de facto odchází část dotace bankéřům a to je to poslední místo, kde by měla veřejná podpora končit…To se ale samozřejmě nikdy nestane- byl by to nebezpečný precedens a to velkolichváři nedovolí. Oni jsou skuteční světovládci.

      1. Něco k dotacím:
        https://www.hybrid.cz/nemecko-kazde-pate-nove-prodane-auto-v-prosinci-byl-elektromobil/#comment-289765

        Tak si zase uvědomme, že není možné, aby všechno bylo jenom lepší, levnější a jednodušší. Žádný strom neroste do nebe… Současné elektromobily jsou relativně levnější, než stály auta před 30 lety:
        https://www.idnes.cz/auto/historie/unikatni-prehled-kolik-stala-auta-pred-rokem-1989.A091117_170114_auto_ojetiny_fdv
        Favorit v základu stál tehdy v přepočtu 626 000kč
        Rozměrově jsou ta auta skoro stejná:
        D/Š/V/R
        Škoda Favorit: 3815 / 1620 / 1415 / 2450
        Dačia spring: 3734 / 1579 / 1516 / 2423
        Dačka je sice o 4cm užší a je homologována jen pro 4 osoby a ještě k tomu o několik hodin zaostává v disciplíně cesta do Chorvatska, ale jinak to je na 90% lepší ježdění než kdysi.
        https://abetterrouteplanner.com/?plan_uuid=9606f026-5bd3-4573-adcb-6806e48db986
        Praha – Zadar 15:42

        Takže když se budeme držet teorie, že elektromobily zůstanou už navždy tak „drahé“, tak počet aut poklesne na přijatelnějších 2 400 000 ? Současných 6 000 000 je katastrofa… Co se za 30 let událo, že je potřeba tolik aut, kromě toho, že ježdění je levnější a lidi pohodlnější?

    1. za jakou tridu se mam povazovat coby rekneme bezny pracujici s vydelky do 50-60 tisic eur rocne? rekl bych ze jsem nekde na pomezi nizsi a stredni tridy, a presto nemam sebemensi problem si BEV koupit pokud to budu chtit, v cenove relaci kde auta vybiram se BEV nabizej jiz dnes, a da se predpokladat ze v ni budou i za 5-10 let, takze jaka likvidace mobility stredni tridy?

          1. to je blbost. Především jim jde co nejdříve o ukončení prodejů autopopelnic, hned potom provozu autopopelnic a to ruku v ruce s 1ním termínem vakcinační dohody 2030/50%1990 páč stejnak není na výběr. Dále chtějí snížit závyslost €vropy na dovozu cizácký ropy a zemáku. Co bys taky chtěl 2030? kohoutky se nedají zlatit na dluh věčně stejnak jako leštit špuntovky nepříteli 😉 😀

          1. 105 tisic mesicne mam malokdy, rocni prumer mam nizsi, i tak nemam problem si koupit jednou za rekneme 5-7 let auto s cenovkou dnesniho ekvivalentu rekneme 700-800 tisic korun, navic ty auta samozrejme nejsou jen prvomajitelni, rtech Runnerovych 80-90% je vesmes cislo ktere cca odpovida prvomajitelu aut v CR co se tyce soukromych majitelu, a kdys se zahledim do statistuik treba tuzemske Skodovky ktera rozhodne neni nejlevnejsi, tak prumerna cena v soukromem sektoru (sledovano jako auta bez odpoctu DPH a bez registrace na firmu ale na konkretni osobu v ramci 1 kosu, takze pokud si nekdo koupi sam nasebe behem pul roku 2 Skodovky, automaticky spada do flotilovych prodeju) prodavanych Skodovek je lehce nad sumou 560 tisic korun, a to neni vubec mala suma kdys se podivame na median mesicni mzdy v CR, ne prumer ale na median, takze nevidim sebemensi problem v tom, ze si proste lidi za par let budou kupovat auta dsrazsi, protoze jim v tom stejne pomuze inflace na kterou aktomobilky reaguji velice malo

            krasne se to da demonstorvat na cene Audi 6 ktere jsem byl majitel a od ktere jsem mel jak puvodni fakturu z roku 1998 tak i dobovej cenik kterej spolecne s fakturama k tomu autu zuskal v aute, a tam se dalo krasne vycist ze tehdy zakladni motorizace 1.8 benzin a 1.9 nafta startovali na cenach cca 1.6 milionu korun, aneb zaklad, no a kdys se na dnesni zaklad A6 podivam do ceniku Audi, tak zaklad s 2 litrovou naftou zacina na cca 1.4 milionu a 2 litr v benzinu zacina na cca 1.6 milionu, pritom za tech 24 let inflace s tema penezma udelala neskutecne hodne a auto co tehdy stalo 1.6 milionu, tak by dnes melo stat cca 2.6 az 2.7 milionu korun jen diky inflaci

            ja osobne tedy radsi nez abych si skudlil na uctu statisice, coz dela spousta „financne negramotnych“ Cehu, tak zaprve investuju do ruznych aktiv rekneme formou DCA, a pokud vim ze nechci dat ty za roky nasetrene penize do danych aktiv cele, tak si radsi koupim auto ktere me po tech par let udela radost a nejakou sluzbu 😉

            jen tak z pleziru 800 tisic korun za auto jednou za 7 let je rocni uspora cca 115 tisic v nejakem aktivu ktere alespon nestraci na hodnote kdys treba nevydela, pri rozpocitani na mesice pak nejakych 9600 mesicne, a kdys si pak prectes ze Cesi maji na sporicich uctech (no tyvole jako fakt na sporicich, tedy nastroj ktery prodelava, a se soucasnou inflaci kdys mas na takovem uctu milion, tak za rok ti to prodela asi 50 tisic ) vice nez bilion, tak to mame na kazdeho Cecha pak sumu vic nez 100 tisic na hlavu a ty lidi jsou ochotny rocne prijit proste v prumeru asi o 50 tisic na milion 😀

          2. ciste prakticky, rekneme ze jsme v rodine kde je mesicny prijem 50k, to mame 25k na hlavu, nejake bydleni radove cca 10-15 tisic, vydaje na bezny zivot 10-15 tisic, a nejake ty drobnosti okolo pro radost za rekneme 10k, no hele jsme na 40 tisicich, a takova rodina pokud neni financne dementni, tak proste musi umej mesicne nasetrit desitku

            a kdo ne, tak tak jako dnes proste vyuziva ne prvotni trh s auty, ale trh s ojetinama, a kurva jako tak jako se postupne zasaturovali do trhu ojetin diesely z devadesatek a ted na trhu ojetin vladnou, nebo alespon vladli, uplne stejne se tam zasaturuje elektromobilita, ty auta po 4-6 letech nebudou koncit na vrakovistich, ale normalne na trhu s ojetinama, tak jako tam konci jiz dnes, jen v CR jich zatim neni tolik, ale kdys se kouknu na trh s ojetinama do Nemecka, tak tam se daj proste ojety elektriky sehnat za podobny penize jako ojetej diesel nebo benzin, a to kdys vezmu treba stejny model, podobny najezd a vybavu a stejnej rok vyroby, kuprikladu VW Golf ktery se da sehnat ve vsech 3 variantach tech motorizaci, takze jestli ma nekdo 20-25k euro na Golfa v dehtu nebo benzinu, tak ma uplne stejnych 25k eur na Golfa v elektrice 😉 a co sleduju na youtube treba Kubrta nebo Hornaka, tak ty lidi ty prachy maj a maj jich na ojetiny casto mnohem vic nez je 25k eur 😉

        1. vydelek „do“, to neznamena ze takove penize beru, jsem OSVC a nejsem platce dane, tedy rocne si nevydelam vic nez milion, ovsem ani s tim vydelkem pod takovou sumou nemam problem si co treba 6-8 let poridit nove auto nizsi stredni tridy v nejake prumerne cene

          a ciste prakticky, kazdy z nas je strujce vlastniho osudu, a co tak sleduju lidi okolo, ve vetsine pripadu jsou to lemry co je nebavi pracovat a spokoji se s nejakou jednoduchou praci za nejaky plat, a chapu to, cista hlava po praci je super pocit, nelze ale cekat ze s takovym pristupem bude treba 90% z takovych lidi mit stesti a budou si zit nejak lip nez ostatni, spis to bude nekde pod 1%

          a ciste prakticky to jak zijem v Ceske republice je coste nase rozhodnuti a rozhodnuti nami volenycvh politiku, a my si tu poslednich rekneme 20-30 let rozhodujem volbama ze nam vladnou lidi co se smejou vyspelejsim zemim, mezitim si odnich cerpaj dotace na svuj luxusni zivot, a my volici jim to bastime a dal je volime 😀

          1. Tak buď neumíte počítat, nebo kecáte (v jednom nebo druhém příspěvku).

            „za jakou tridu se mam povazovat coby rekneme bezny pracujici s vydelky do 50-60 tisic eur rocne?“
            vs
            „vydelek „do“, to neznamena ze takove penize beru, jsem OSVC a nejsem platce dane, tedy rocne si nevydelam vic nez milion“

            50 000 EUR * 25 = 1 250 000 Kč ročně, tedy cca 105 000 Kč měsíčně (hrubého).

            V každém případě pokud máte cca 2-3 násobek průměru, tak to se pak nekupuje trochu jinak, že ?

              1. Nemusí to tak nutně být, záleží jaký OSVČ. Pokud je to např. programátor pracující doma, tak prakticky nemá žádné reálné náklady a započítá si paušální náklady 60%. Pak zaplatí docela nízké odvody i daně a zůstane mu tak 85%.

                Taky jsem takto fungoval, pak to zkrouhli na milion ročně obratu (možnost pauš. výdajů), ale teď je to zase na 2 milionech. A to ještě nemluvím o paušální dani, která je sice jenom do milionu, ale je možné, že zvýší limit na 2 miliony. Pak už ty odvody a daně jsou opravdu nízké.

                1. Jasně v nějakých případech jsou ty náklady minimální. Souhlasím.

                  Nevím jestli je to případ Samana.

Napsat komentář