Nový Citroën C1, horký konkurent Škody Citigo

V souvislosti s nedávným uvedením pětidveřové verze Škody se dá předpokládat vzrůstající zájem o vozy třídy B1, tedy městská minivozítka. Tato skutečnost jistě udělala radost , který má se svou „céjedničkou“ dlouholeté zkušenosti a jen těžko mohl naplánovat uvedení nové generace lépe než na počátek prvního slunečného víkendu roku 2012.

Červená barva je u C1 zatím nejoblíbenější. Co řeknou zákazníci na efektní pastelovou modrou?
foto: Hybrid.cz

Nejen načasováním, ale i samotným způsobem bylo uvedení v pátek 16. března dobře promyšlené. Konalo se totiž přímo v automobilce v průmyslové zóně poblíž středočeského Kolína, kde se nová C1 spolu s konkurenty od a vyrábí.

Součástí celé akce byla také exkurze do výroby, která v současnosti není určena pouze pro vyvolené novináře, nýbrž pro všechny zájemce z řad budoucích zákazníků nebo milovníků techniky a strojírenství. Obrovští, přitom rychlí a přesní roboti (ano, životný rod je zde na místě :o)) poskytli opravdu efektní podívanou. Nejmodernější technika se přitom dá chápat i jako příslib kvalitního dílenského zpracování, což se potvrzuje při následujících testovacích jízdách.

C1 nemá na délku ani 3,5 metru.
foto: Hybrid.cz

Litrový tříválec o maximálním výkonu 55 kW má kultivovaný chod a vozu poskytuje dostatečnou dynamiku. Motor je v kombinaci s nízkou pohotovostní hmotností (830 kg) a typicky městským naladěním převodovky velice dobrou pohonnou jednotkou, která tak trochu předčila očekávání. V kombinovaném provozu se navíc podařilo pokořit magickou hranici 100 g CO2/km, což odpovídá spotřebě 4,3 l/100 km.

foto: Hybrid.cz

se chlubí svojí délkou 3,44 m, čímž zůstává jedním z nejkratších městských vozů na trhu. Zavazadlový prostor je proto ve srovnání s mladoboleslavským konkurentem výrazně menší (139 l), ale díky sklopným sedačkám lze převézt i rozměrnější předměty. Pro posádku v první brázdě je místa dostatek, zadní sedadla jsou spíše pro osoby menšího vzrůstu nebo děti.

foto: Hybrid.cz

Za málo peněz hodně muziky
Nejlevněji se dá nová C1 pořídit v pětidveřovém provedení za 169 900 Kč (platba za hotové), což je 10 tisíc pod Citigo. Za dvacetitisícový příplatek, tedy bez stovky 190 tisíc korun, lze pořídit speciální edici Furio s klimatizací, rádiem s CD a předními mlhovkami. Právě cenou bude nová C1 útočit především!

One Comment on “Nový Citroën C1, horký konkurent Škody Citigo”

Napsat komentář