Itálie se možná stane jednou z prvních zemí v Evropě, kde se masivněji rozšíří vodíkové čerpací stanice. Ostatně, nedávno tam byla otevřena první vodíková elektrárna. Problém je, že v celé Evropě je dnes asi desítka aut na vodík a nevypadá to, že by se v dohledné době měl tento počet zvyšovat.
Itálie je se svým středomořským podnebím ideální k instalaci solárních panelů prakticky kamkoliv. Také proto nové vládní regule požadují, aby každá nová benzinová stanice byla alespoň z části pokryta solárními panely. Navíc musí nabízet kromě benzinu a nafty také nějakou plynovou alternativu.
Zájem na rozvoji vodíkových čerpacích stanic v Itálii má mimo jiné společnost Acta. Ta se dlouhodobě zabývá možnostmi výroby vodíku s pomocí solárních elektráren, tedy elektrolýzou. Ta je v běžném provozu nepoužitelná a především ekonomicky nevýhodná díky obrovské náročnosti na drahou elektrickou energii. V případě využití solárních panelů se však dají provozní náklady výrazně snížit. Acta nabízí např. nezávislé domácí systémy na výrobu vodíku, který pak slouží v palivových článcích jako zdroj elektřiny.
Velké plány na rozvoj vodíkové infrastruktury prezentovaly v uplynulých letech také skandinávské státy a Německo. Dokonce i v České republice jedna vodíková čerpací stanice je, a to v Neratovicích nedaleko Prahy. Pomalý rozvoj vodíkových čerpacích stanic probíhá také ve Spojených státech.
Neoplatí sa vyrábať
Neoplatí sa vyrábať vodík z obyčajnej „lacnej“ elektrickej energie a výrobou z predraženej solárnej energie sa stane predajnejší? Jak počítám, tam počítam něco mi tady nesedí! 😀