Volkswagen Golf IV

Půl tuny recyklovaného Volkswagen Golfu

Německá automobilka Volkswagen se aktuálně v tiskové zprávě pochválila, že v novém modelu Volkswagen Golf využívá více než 40% recyklovaných materiálů, tedy v přepočtu na hmotnost více než 500 kg. Šestá generace vozu Volkswagen Golf se začala prodávat nedávno v několika verzích s benzinovým motorem TSI, který nabízí spotřebu kolem 6,3 l/100 km. Koncern nezapomněl ani na fanoušky dieselu a připravil dva modely s obsahem 2,0 l se spotřebou 4,5 l/100 km a 4,9 l/100 km. Především se ale Volkswagen ukázal ve velmi dobrém světle, když předvedl dieselový plug-in hybrid Volkswagen Golf TwinDrive s teoretickou spotřebou až 2,5 l/100 km. Připočteme-li k takovéto spotřebě ještě využití recyklátů, nevychází z toho Volkswagen vůbec špatně. Na druhou stranu je ale pravda, že recyklované materiály dnes využívají prakticky všechny přední automobilky světa a trend bude nejspíš směle pokračovat.

Volkswagen Golf TwinDrive

Diesel plug-in hybrid VW Golf Twin-Drive otestován

Volkswagen postavil 20 prototypů vozů VW Golf Twin-Drive a podrobuje je plošným testům pro potřeby společnosti. Jedná se o dieselové plug-in hybridy a dá se tedy předpokládat, že spotřeba bude příznivá. Novinářům z britského magazínu AutoExpress se dostal do ruky jako první na rychlý veřejný test. A výsledky předčily očekávání – spotřeba 2,5 l/100km.

1,5l dieselový motor spolupracuje s elektromotorem/generátorem, oba operují na předních kolech vozu. V zadních kolech jsou ještě dva menší elektromotory. V rychlostech do 50 km/h může vůz jet pouze na elektrický pohon, což je výhodné zvláště s ohledem na skutečnost, že se jedná o plug-in hybrid. Dojezd bez použití konvenčního motoru je zhruba 45 kilometrů, což by na cesty po městě mohlo hravě stačit. Hmotnost vozu sice trochu narostla, o 250 kg v porovnání s klasickým TDI, hodnota však není nijak znepokojující. Tři elektromotory a li-ion baterie holt něco váží.

Volkswagen Golf TwinDrive

Volkswagen Golf TwinDrive – konkurence pro Chevy Volt?

Podle informací magazínu Motor Trend chystá německá automobilka Volkswagen na rok 2011 novou verzi Golfu. Půjde o Volkswagen Golf TwinDrive, plug-in hybrid, který by mohl dost dobře posloužit jako hlavní konkurence pro Chevy Volt. Aktuální prototyp je údajně vybaven dieselovým motorem, nicméně produkční verze už bude obsahovat benzinový motor. Pouze na baterie má nový Golf ujet až 50 km. Řešení nového hybridu od Volkswagenu bude odlišné než v případě Chevy Voltu, kde je benzinový motor využit čistě jako generátor. Jak už název napovídá, Volkswagen Golf TwinDrive může jet buďto na baterie, nebo právě na benzinový motor. Elektromotor rozjede hybrid zhruba na 50 km/h a pak teprve naskočí benzin. V oblastech, kde chcete jezdit pouze na baterie je možné zapnout tzv. „e-mode“, který benzinový motor kompletně vypne. Jako baterie poslouží li-ion značky Sanyo, které jsou umístěny naspodu kufru.

Volkswagen Golf TwinDrive