Nissan Leaf se 40kWh baterí: na konci roku?

Teprve nedávno představil Nissan novou verzi elektromobilu Leaf s 30kWh baterií a už to vypadá, že brzy přijde další. Na konci roku se má objevit Leaf se 40kWh baterií.

Nový facelift elektromobilu Nissan Leaf: dojezd 400 km, baterie 40 kWh
foto: Nissan

Informaci o chystaném upgradu elektromobilu Nissan Leaf přinesl server PushEVs. Půjde údajně konečně o menší facelift, který se vzhledem přiblíží k modelu Nissan Pulsar.

To znamená lepší aerodynamiku, modernější vzhled a především novou baterii s využitelnou kapacitou 40 kWh (reálně tedy 42 kWh-45 kWh). Auto se má začít vyrábět snad už během prosince 2016 a dodávat na začátku roku 2017.

Tedy přesně v době, kdy na trh půjde konkurenční Chevrolet Bolt, ze kterého šéf Nissanu Carlos Ghosn nebyl ani trochu nadšený.

Nový Leaf by mohl být v evropském prostoru díky normě NEDC propagován s dojezdem kolem 400 km. Stejný upgrade má přijít také pro nejoblíbenější evropský elektromobil Renault Zoe R400.

83 Comments on “Nissan Leaf se 40kWh baterí: na konci roku?”

  1. Na to, že se má auto
    Na to, že se má auto začít vyrábět za 3-4 měsíce, je toho o něm známo zatraceně málo. Tipuju spíš nejdřív v půlce roku 2017. Vzhled pěkný, s tím bych neměl problém. Jen doufám, že uvnitř nechají displej nad volantem. Baterku mohli dát klidně 60kWh – prototyp měli už říjnu 2015, tak snad téměř rok neseděli na zadku a nedloubali se malíkem v nose. 😉
    Důležitá bude cena. Leaf 30kWh 859.600-926.600Kč, 10kWh navíc tipuju minimálně +100.000Kč, takže výsledná cena přes milion. To zase bude nářků, že to není „lidové auto“.

    Mimochodem, když už jsme u cen, Leaf 24kWh šel při uvedení 30kWh o cca 15.000Kč nahoru, což se mi jevilo docela dost nesmyslné, spíš bych čekal u 24kWh pokles ceny. Ovšem zřejmě to má svůj důvod. Dřív jsem si toho nikdy nevšiml, ale podle ceníku je u Visia 24kWh v ceně 5 servisek zdarma, což podle mých dosavadních zkušeností je něco kolem 13.000Kč. Takže už to tak nesmyslné nevypadá. Bohužel jsem na to musel přijít sám, žádný z prodejců, se kterými jsem se o nových cenách bavil, tento aspekt nezmínil. Což je z hlediska prodeje samozřejmě špatně.

      1. Když se to vešlo do
        Když se to vešlo do AR&DEV, což je vlastně stávající Leaf, tak nevidím důvod, proč by se to nevešlo i do faceliftové verze. Prototyp 60kWh je jen o poznání vyšší než stávající baterky, bez nějaké prostorové změny. Naopak pokud by šel Nissan do něčeho jako je IDS, tak bych předpokládal, že i baterka bude vypadat jinak.

        1. jo do kufru a misto zadnich
          jo do kufru a misto zadnich sedacek se vejde hodne baterek, testovani neni produkcni model kde lidi jaksi vyzaduji jak ty zadni sedacky tak kufr 🙂 kdys si porovnas velikost baterii z toho prototypu s 60kWh a pak baterii z 30kWh Leafa, tak zjistis ze jsou sakra rozdilne velike

          proste se neda predpokladat ze v Nissanu jen tak zahodi sasy Leafu a pro „jen“ facelift postavej Leaf na nove sasy kam by se vesli vetsi baterky

          precetl sis vubec ty clanky co odkazujes?

          1. U AR&DEV evidentně nejde o
            U AR&DEV evidentně nejde o narvání baterek do kufru a pod zadní sedačky, ale o znížení světlé výšky vozu. Ovšem je docela možné, že si tím ověřili, že „tudy cesta nevede“.

            EDIT:
            Ale je fakt, že v článku s prototypem baterky 60kWh se zmiňuje „next generation“ a obrázky odpovídající IDS, nikoli faceliftu. Ten IDS by se mi zatraceně líbil, nejen kvůli baterce. 🙂

        1. Za poloviční cenu to
          Za poloviční cenu to možná někdy jednou bude, ale za tak dlouhou dobu a s takovým nájezdem, že to za tu cenu stejně nekoupíte. Prostě buď se lidi smíří s tím, že EV je znatelně dražší než srovnatelný spalovák (a je to kompenzováno výrazně nižšími náklady na provoz a servis), anebo to nemá smysl řešit a dál provozovat spalovák.

          1. No proto cekam na nejaky
            No proto cekam na nejaky maly mestsky VE za rozumnejsi cenu (idelane bych si predstavoval VW E-UP s 20 kWh baterkou, neco takoveho by se do par let mohlo objevit s cenovkou 400 – 500 tisic.
            EV vetsi velikosti a dojezdu pro me bohuzel z meho pohledu msysl nema, predevsim kvuli cene, ktera se mi nikdy nevrati pri jinak podobnem aute, s horsimi uzitnymi vlastnostmi.
            Kalkulace navratnosti se omlilaly stokrat, kdyby nekoho zajimal muj pripad (pocitany na zivotnost auta cca 10 let, 20 tkm najezd rocne).
            Spalovak (v tis kc rocne): opotrebeni 35, nafta 30, servis 5, pojistka 10 celkem 80 rocne (ostatni naklady jako pneu apod jsou stejne i u EV):
            EV: opotrebeni 70, elektrika 10, servis 1, pojistka 20 celkem 100, pomijim to, ze leaf je pro me nepouzitelny kvuli castym dlouhym cestam (zatimco druhe auto co mame – yaris, bych nejakym malym EV nahradil hned)…

              1. Na iOn jsem koukal a oproti
                Na iOn jsem koukal a oproti UPu mi to prijde jako hrozna plechovka (nebe a dudy) a davat 300 000 tisic za auto dnes uz notne moralne zastarale a realne stare cca 5 let 300 tisic opravdu nechci, stejne tak jety UP za 500 mi prijde moc, navic zatim jeste bydlime ve meste, takze ted hned bych s vyuzitim mel problem, EV se mi libi, ale nemusim mit vsechno hned a zatim porad verim, ze za par let bude nabidka mnohem zajimavejsi nez je dnes.

              2. presne tak. Ion uz je za par
                presne tak. Ion uz je za par kacek. To VW bude porad o dost drazsi. ion se da koupit za cca 230.000,- bez DPH. VW bude tak za 430.000,-. Kupte si twiziho s dverma a je vystarano. ;o) ten bude tak za 130.000,- bez DPH.

                Jestli na zacatku roku vyjede leaf se 40kwh baterkou, tak ty s 24kwh musi byt tak za 280.000,-

          2. za polovicni cenu to bude
            za polovicni cenu to bude jiz celkem brzo, neb ojeta EV klesaji na cene daleko rychleji nez fosilni auta a stale se jich spousta lidi boji (v tomto velice dobre funguje internetovina ze baterka se meni prilis casto a je prilis draha)

            v reci cisel, nove auto nissi stredni tridy typu Focus,Astra, Megane, Golf je dnes od 300-350 tisic, sehnat i 4-5 letou ojetinu s najezdem do 100kkm pod 200 tisic je celkem orisek, nove EV v dane kategorii nissi stredni tridy, tedy Leaf, se pohybuje 700-750 tisic, a 4-5 lete ojetiny (od 2012) jsou po Evrope od 300-400 tisic, tedy obcas mene nez polovina puvodni ceny, najezdy maji pak okolo 50-70kkm (neresim vybavu, pokud je moznost chci jen to zakladni co se da, i tak je ta vybava casto velice slusna a dostacujici pro vetsinu lidi)

              1. Taky bych do 5 leté ojetiny
                Taky bych do 5 leté ojetiny nešel. Jednak není záruka, jak s tím předchozí majitel jezdil (tvrdit může co chce, ale realita může být úplně jiná) a v návaznosti na to jak dlouho ještě baterka vydrží, což je docela dost zásadní. Znám jednoho majitele Leafa, který ho koupil jako ojetinu… a už má po výměně baterky, což dost zásadně mění celkovou kalkulaci.

                Tady se řešily iOny za 240-260t.Kč, že je to za ty prachy plechovka atd., ovšem nabídnout iOna za tuto cenu před 3-4 roky, tak se v bazaru nebo inzerci neohřeje ani půl dne. No a s ojetinami Leafa 24kWh to může být klidně podobné. Proč bych si pořizoval ojetinu 24kWh, když na trh přicházejí EV s 40, 50, 60kWh? No tak si počkám pár let, až ceny jejich ojetin klesnou… a tak pořád dokolečka.

                Dost zásadní je to, jestli člověk hledá argumenty pro nebo proti. Pokud hledá jen argumenty proti jako většina lidí, tak samozřejmě vždycky nějaké najde a vždycky mu ta kalkulace vyjde ve prospěch spalováku – prostě protože to tak chce (jak se říká „přání otcem myšlenky“). Naopak pokud hledá argumenty pro, tak je taky najde. Já svou kalkulaci už nikomu nepodsouvám, každý má jiné potřeby, jiné priority, jiné podmínky, jiný stav peněženky atd. Jen bych „vypichol“ jednu zásadní věc, která se zpravidla dost opomíjí – zvýšení nájezdu. My jsme měli se spalovákem roční nájezd cca 12-15.000km, s EV máme cca 33.000km. Podobnou zkušenost uvádí na fórech i jiní elektromobilisté. Nejde o zbytečné cesty EV jen abychom jezdili, ale prostě některé cesty se spalovákem jsme neuskutečnili, protože pálka za benzín nebyla adekvátní tomu, co by ta cesta přinesla (například proč jet do ZOO do Ostravy nebo Zlína, když v Brně nebo Hodoníně je ZOO taky, že? Přitom zrovna v Ostravě mají nejhezčí plameňáky, co jsem kde viděl. Ovšem to bych bez EV nevěděl, protože spalovákem bych tam nejel.). S EV toto neřešíme. Ale jak říkám, nikomu to nepodsouvám. Někdo nechce strávit tolik kilometrů za volantem. Pořizovat si EV kvůli 10.000km za rok je nesmysl.

                No a samozřejmě svou roli hraje taky nadšení. Nakonec bez nadšenců by dnes nebyla ani Tesla. 🙂

                1. Souhlasim, pekne napsane.
                  Souhlasim, pekne napsane.

              1. Toto o zdanení elektriny
                Toto o zdanení elektriny pre Elektromobil počúvam dosť často.. Len mi celom nie je jasné ako si to technicky predstavujete..Ja si skôr myslím že sa zdaní jazdenie ako take..nie len diaľnice ale všetky cesty.. A potom už je jedno ci elektromobil alebo spalovák.. Najbližších 10-15 rokov bude pomer ev taký malý ze sa to neoplatí ani riešiť.

                1. nepisu nic o zdaneni, ja
                  nepisu nic o zdaneni, ja pisu o tom ze soucasny system CEZu kdy maji pausal se zmeni na klasicne placeni za odebranou energii, takze z 6 korun denne, coz je oneh 540 s dani za ctvrtleti se proste casem stane standardnich treba „5“ korun za 1kWh, proste tak jako funguje nabijeni u jinych komercnich subektu

                2. Aha.. Myslel si nabíjačky
                  Aha.. Myslel si nabíjačky ČEZ.. Tak to áno.. Ja som myslel domáce nabíjanie.. Lebo to sa dosť často spomína.

  2. Mně se ten facelift 2017
    Mně se ten facelift 2017 docela líbí.
    Na předek Leafa jsem si dlouho zvykal a, dejme tomu, ujde. Ale na ten zadek jsem si nezvyknul stále – nelíbí.
    A ten facelift 2017 zadek, z mého pohledu, podstatně vylepšuje. Nevíte, jesli to bude mít vliv na objem kufru? Mně se zdá, že by pár litříků mohlo přibýt, když 5.dveře nejsou tak zapadlé dovnitř…

  3. Delší dojez je faj, ale i
    Delší dojez je faj, ale i současný by stačil.
    Jen mít víc rychlo dobíjecích stanic, alespoň každých 100 km všemi směry, ideál pak co 50 km.
    Delší dojezd auta znamená, vyšší cenu, těžší auto a horší dynamiku.
    Chtělo by to sjednotit všechny dobíjecí stanice pod jednu hlavičku s jedním placením (provozovatelé, ať si pak vezmou to co chtějí nebo to co mají už dnes, dobré by bylo, aby to jedno placení (může být různá cena) platilo stejně i v okolních státech.

    1. Dobíjet 2x jenom při
      Dobíjet 2x jenom při jedné cestě Olomouc-Praha, kterou běžně jezdím bez přestávky, už není moc komfortní. U 40kWh by to bylo max jedno krátké dobíjení a to už se dá. A hlavně je tam rezerva na topení pro velké mrazy a případné neočekávané situace, aby člověk nemusel plánovat každý kilometr.

      1. Tak jsem si tu cestu
        Tak jsem si tu cestu zkusil.
        Pravda, 2x nabíjet, 1x Brno 20 min. pak Vystrkov 35 min., že by to bylo nepohodlné to se zrovna říct nedá. Možná jsem byl z cesty méně utahaný jako, když to jedu na jeden zátah benzínem. Jinak klimatizace puštěná a rychlost mezi 110-130 km, mimo místa zúžení. Do Prahy přijel ještě s rezervou.
        Zpátky přes Hradec Králové abych si vyzkoušel i horní cestu.
        Do Hradce stejný komfort jako do Prahy. V HK jsem nabil na 96% cca 40 min., mezitím jsem si dal oběd, tak žádný problém. Z HK jsem dal úsporný režim EKO+ (říkáš -nekomfortní), protože mne čekalo 150km bez nabíjení (dalo by se za Litomyšlí ale chtěl jsme jet na doraz a vyzkoušet zda ujedu 192 km proklamovaných u e-golfu). Dojel i když u Hřebče mi hlásilo auto, že nedojedu do cíle, jel jsem dál. Vyjel jsem kopce za Moravskou Třebovou (párkrát jsem za cestu použil (režim normál=plný výkon), abych bez problémů předjel kamiony a některá pomalá auta) jinak jsem jel 100 km rychlostí bez klimatizace.
        Před Mohelničákem mi ukazoval dojez 33 km a do Olomouce zbývalo cca 45 km. Jenže jak jsem sjel z kopce do Mohelnice s rekuperací, tak jsme měl najednou 70 km, do Olomouce jsem bez problémů dojel a v Olomouci jsem měl v baterkách ještě na 32 km.
        Tak dobrý, ale i tak si myslím, že to není auto prvotně na dlouhé cesty ale několik jsem jich už po republice absolvoval, a nevidím problém pokud si zjistíš kde se dá nabít.
        Mně spíš Vadí, že musím mít několik karet, čipů nebo registrací, abych mohl nabít tam, kde zrovna cestou nabíječka je.

    1. toto popostrkovani kapacity
      toto popostrkovani kapacity baterie ma druhotny efekt na ktery cekam. ;o) Ojetiny se mnozi a ceny padaji. Krasne to je nyni cca 1/4 roku videt na upgrade z 24kwh na 30kwh. Na netu se najednou objevilo mraky aut po cele evrope na prodej. Nemluve o americe kde jsou za par kacek. Cekam az cena padne na 200.000,- za ojetinu a je moje. Staci mi i 24kwh na to moje dojizdeni.

      Znackam asi nedochazi je budou pouze dve kategorie kapacit. Alespon ja to tak citim. Jedna mala na male auto na dojizdeni po meste a do prace a pak naopak co nejvetsi kapacita na dlouhe cesty. Osobne nic mezi tim pro mne nema smysl. Jestli budu mit 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90 ci 100kwh. Me staci 20kwh a pak budu uvazovat az o aute s dojezdem 700km.

      1. Ja si myslim, ze pro sirsi
        Ja si myslim, ze pro sirsi adopci je nutna (a skoro bych rekl, ze nejdulezitejsi) jeste treti kategorie – „staci pro vetsinu beznych jizd“ (cca 300km/50kWh) – ve ktere jsou obe mezni kategorie neprakticke – s mestskym je to opruz se zbytecnymi zastavkami a dalkove auto je pro jednu dve opravdu dlouhe jizdy rocne prilis drahe…

        1. Teoreticky jo, otazka je
          Teoreticky jo, otazka je kolik lidi dela takove jizdy (ja zrovna jo, ale je to kvuli moji specificke praci), na ktere nestaci mestske EV s dojezdem do 200km, ale zaroven je jich za rok hodne (porizovat si mnohem drazsi 50 kWh, kvuli tomu ze zvladne o 2 jizdy rocne vice nez 20 kWh, ale na dalsi 2 to bude stejne malo nedava moc smysl).
          Tohle nastesti resi to, ze i v relativne mene bohatych zemich jako CR ma velka cast domacnosti 2 auta, tam je prave obrovsky potencial na prodej mestskych vozitek s relativne malym dojezdem (protoze se prakticky nestava ze by byly potreba najednou 2 auta s velkym dojezdem). Baterka jeste dlouho bude hlavni nakladova polozka EV a tak EV s opravdu velkym dojezdem na pohodlne dalkove jizdy budou jeste dlouho zalezitost pro „hornich 10 tisic“ o slabe infrastrukture ani nemluve, ale mestske vozitka s baterkou 20 kWh by se mohlu brzy dostat na akceptovatelne ceny….

          1. Zatím ovšem tato
            Zatím ovšem tato (logická) teorie naráží na to, že právě u těch malých městských vozítek se nejvíc obnažuje drahota EV vůči benziňáku. Nikdo zatím zkrátka neumí nabídnout malé městské vozítko s 20kWh za cenu konkurenceschopnou mezi malými městskými vozítky. Třeba Mitsubishi i-MiEV, podle mě to není špatné vozítko, stačilo by zmodernizovat SW, konektivitu atp. a prodávat to, dejme tomu, nové za 300 kKč. Jenže Mitsubishi to radši vzdalo, když se do jemu podobné cenové kategorie natlačil větší a modernější Leaf…

            Naopak myslím, že ta střední kategorie od cca 40kWh, >200km EPA může být v Evropě velmi zajímavá – středně dlouhá cesta kolem 200 km na jeden zátah, delší cesta se zastávkami na rychlodobíjení ve snesitelné „kadenci“ 🙂

            1. No tak ono zatim nikdo neumi
              No tak ono zatim nikdo neumi vyrobit ani bezne a dostupne auto s 50 kWh baterkou. Srovnejte s neicm treba chevy bolt – podobne velke spalovaky stoji oko 400 000kc (tretinu), zatimco treba VW UP, by nebyl dneska podle me sebemensi problem vyrabet a prodava za 500 000 (cenikovych) mozna i mene, coz je mnohem mensi rozdil v cene nez u boltu.
              Pri dnesnich cenach beterek je mezi autem s 20 a 40 kWh beterkou dopad na finalni cenu miminalne 200 000 kc coz je porad solidni cneovy rozdil.
              Ono u tech mestskych vozitek uz jde spise o to rozjet masovou vyrobu, nez ze by naterka byla prilis draha.
              Kdyby poradne rozjeli vyrobu treba E UP, tak fakt verim tomu, ze i pri dnesni cene baterek by se meli jit dostat na prodejni cenu 400 000 (za to bych to vzal hned).

              1. V podstatě souhlas,
                V podstatě souhlas, záměrně jsem psal u „středního“ EV od 40 kWh a >200 km EPA. Bolt, pokud bude začínat na 60 kWh (resp. bude mít jen jednu velikost) a $37k v USA před dotací, bez daně, je už trochu přestřelený, možná to odpovídá americkým poměrům? A právě proto bude nejzajímavější, kolik vlastně ten faceliftovaný 40 kwh Leaf bude stát…

                A jinak – myslím, že u těch, co si dnes kupují nové EV pro soukromou potřebu, i přes provozní kalkulace atp. v tom nemalou roli hraje fandovství. A psychologicky se dá spíš skousnout, že se „praštím přes kapsu“ na pořizovací ceně u auta aspoň se „středními“ parametry, než u auta s těmi „minimálními“.

  4. no pokud to bude 40kWh model
    no pokud to bude 40kWh model za 700-800 tisic tak se neco zmeni, ale pokud jen zvednou cenu nesmyslne jak u 30kWh modelu o 195k vejs a jen ve vyssi vybave, tak to nic nezmeni a dal muzeme Leaf vetsinove ignorovat, tech par desitek nadsencu co si to poridej to nevytrhne

    zanovniho rok stareho Leafa 24 co nekde rok stal na salonu a ma najeto par desitek km si muzu dovest za 400 tisic i s plnou zarukou, cos vypovida o tom jakej „obri“ zajem o ty auta je a jak nechutne jim klesa cena, a dokud budou praktikovat system „nasadime nesmyslnou cenu a budem se chvastat jak jsme ECO abysme rocne sotva prodali par desitek tisic kusu celosvetove“ je zas a jen to povestne snizovani flotilovejch emisi 🙁

      1. nepotrebuji, staci ze dany
        nepotrebuji, staci ze dany model je v nabidce, emise pro flotilu se totiz nepocitaji z prodeju, ale z modelu v nabidce, a Ev maji pro tento vypocet emise 0 😀 tazke pokud mas v nabidce 2 auta, jedno EV s emisema CO2 nula druhe fosilni s emisema CO2 na 200g, tak prumer pro EK je 100g, a je jim sumak jsetli prodas jen jedno EV a fosilu milion kusu, kazdy gram nad limit prumeru flotily se pak dani z kazdeho prodaneho vozu flotili, a pokud je limit 110g, pak neplatis nic 🙂

        jen pro zajimavost, za koncernove emise automobilky v EU plati 70 milionu eur za gram nad limit, takze jde o velice slusnej balik penez ktere muzou usporit

        1. No to samozrejme neni
          No to samozrejme neni pravda, ze jde jen o to mit model v nabice, kdes na to prisel? Kdyby to stacilo takto, tak zadna automobilka nebude mit problem s emisemi co2, stacilo by zaliostovat par neprodejnych minivozitek v ruznych variantach a bylo by po problemu. Hlavne pri tomto by postradalo smysl mensi obchazeni teto regulace, kdy se zda, ze nektere EV jsou registrovany vicekrat, a tim ze maji papirove 0g emisi co2, tak jimi umele automobilka snizuje emise co2…

          1. ano prodeje bet musej, ale
            ano prodeje bet musej, ale minimalni stacej, mam dojem ze se uvadi ze na celoevropskem trhu musi prodat alespon 1% z prodeju koncernu na evrospkem trhu, aby se dany model dal zapocist do flotiloveho prumeru, takze staci prodat par tisic aut cos se zpravidla pak resi napsanim na dealery a nebo reexportem, v tomhle kraluje mezi EV mam dojem Kia se Soulem a ostatne nejaky nemecky casak na to primo upozornoval ze se takto EV u urcitych znacek prodavaji

            navic diky tomu ze ma to EV emise podle tabulek 0, tak ten prumer snizuje razantne

              1. navic diky tomu ze ma to EV
                navic diky tomu ze ma to EV emise podle tabulek 0, tak ten prumer snizuje razantne, to mas 10 modelu po 100g, k tomu jeden s 0g, a ejhle, misto prumeru 100 mame najednou prumer jen 91g 😀 a staci ti prodat nebo preprodat jen 100 aut na 10000 jinych, ono ty automobilky si ulejcej kazdym usetrenym gramem, jak jsem psal, je to 70 mega ur na 1 gram, takze kdys automobilka prekracuje treba o 3 gramy a 2 usetri diky nabizenym EV, tak usetri hned 140 mega eur 🙂

                1. No to samozrejme, nicmene
                  No to samozrejme, nicmene porad se to pocita podle tech prodeju, tj automobilka musi mit nejake to procento v prodanych modele jako EV, aby to melo meritelny efekt.
                  Velmi zjednodusene, kdyz 1% prodanych aut budou EV, tak emise co2 papirove klesnou o cca to 1 %….

                2. 1% jsem kvaknul, ja to
                  1% jsem kvaknul, ja to ustanoveni necet, memam ho moznost ani cist cele neb cele za poplatek a platit X ecek nechci 😀 ale kupriklady Kii stacilo v EU prodat necele 3 tisice EVcek aby splnili zapocet do flotily, coz je smesne cislo

                3. Ano, ale porad se zapocita
                  Ano, ale porad se zapocita tech rekneme 3000, proti (nahodne cislo, realne prodeje neznam) 100 000 spalovakum. Rozhodne nejde jen o to, ze kia veme svych (opet nahodne cislo) 10 modelu, z cehoz je jeden EV a spocita prumerne emise….
                  Na druhou stranu automobilky oscilujou povetsinou tesne kolem dane hranice emisi, takze i par tisic prodanych EV muze pomoct usetrit tech par desetin gramu CO2 ve flotilovem prumeru, ale porad se jich musite snazit prdat co nejvic, aby to melo efekt…

                4. me prijde ze se prave moc
                  me prijde ze se prave moc nesnazej a snazit ani nemusej, kdyby se snazili a museli snazit, tak ty prodeje a hlavne ceny EV budou uplne nekde jinde

                5. No rak oni se snazit nemusi,
                  No rak oni se snazit nemusi, protoze ty emise v zasade plni i bez prodeju EV…

    1. A o to jde hlavně
      A o to jde hlavně snižování flotilových emisí. Mám takové tušení, že Volkswagen ty elektrická auta prodal hlavně sám sobě, nebo spřáteleným firmám. Neb se jim nechce jen platit pokuty za emise? A kdyby ČEZ nedostal dotace, tak se nabíječky nestaví. Pletu se?

      1. zkus autoskaut nebo mobile,
        zkus autoskaut nebo mobile, jsou tam podovnych kousku desitky primo u dealeru Nissan, ceny okolo 14-17 tisic eur, ja ted o vejkendu v Drazdanech u dealera jeden okoukaval, bilej zakladni 24 za 14999,- a napsany najezd meli 86km 🙂 z tech Drazdan by se dalo i pohodlne dojet prez nabijecky CEZu

              1. co takhle se podivat opravdu
                co takhle se podivat opravdu na mobile.de, zvednout telefon a zavolat na nejake z auto co najdete?

                Opravdu se tu nema cenu přít, ze nejsou. JSOU. Leafu s 24kwh je ted plny net. Lidi i firmy vymenujou za 30kwh protoze proste je maji od roku 2011,2012,2013 a maji najeto uz nektery i treba 80.000km. Daji se najit i s 30000km a mene.

                hned nejlevnejsi u mne za humny (mam to k tomuto dealerovi cca 200km a ma jich tam denne nekolik novych. Ofiko dealer Renault, Nissan)

                3/2013 – vyslovne napsano inkl. Batterie – zeby vcetne baterie?
                najeto 77000km. cena 12059,- EUR bez DPH. navigace, couvaci kamera a mraky dalsich serepejtli.

                1. Nejdřív čtěte, pak
                  Nejdřív čtěte, pak kritizujte. Psali jsme o zánovních kusech.

                2. Prosím o definici
                  Prosím o definici zanovniho.

                  2013, 19000km, s baterii, 350.000,-?
                  Spalovak so 20.000km se bere jako zanovni. Co o tom, ze ho EV najede za 3roky a spalovak za rok. Proto prosim tu definici.

                3. Zánovní, ve stylu v
                  Zánovní, ve stylu v předváděčka s pár km. Ostatně to tam kolega v příspěvku psal. Nejde o tři roky staré vozy.

                4. ;o) jeste bych se mohl
                  ;o) jeste bych se mohl zeptat co je to predvadecka, ale nebudu to pitvat. ;o) Prosel jsem historii a za 15000ecek s 86km do inzerce opravdu auta nejdou. Nejlevnejsi s malo km jsem nasel 14500ecek s DPH, 5700km, ovsem 9/2013. Osobne jsem si tedy kupoval predvadecku spalovaku rok starou a mela najeto 8500km a u nas ve meste maji u nissanu „predvadecku“ leafa s kterym ale jezdi sekretarka na postu a zamestnanci po meste a uz ma vice jak dva roky, ale to asi nesplnuje vasi definici predvadecky. Ptal jsem se v nissanu a toto auto je nakoupeno timto dealerem jako predvadecka s prislusnou slevou a tvrdi stale ze je to predvadecka. ;o)

                  Dnes jsem jeste mluvil s velmi dobrym znamym co dela trosku vyssiho zamestnance ve VW Bratislava a vw e-up, ktery se v ramci odprodavani mezi podnikem a zamestnanci po rocnim uzivani prodava, zde po vsech slevach pro zamestnance (smrtelnik se k temto autum za tyto ceny nedostane – pokud nemate velmi dobreho znameho. ;o)) nyni prodava za cca 15-16.000 EUR dle stavu a „znehodnoceni“ znalcem. Nejlevnejsi co jsem mel moznost videt byl za 13500EUR, ale byl dost odrbany, sice malo najeto, bez stresniho okna.

                  PS: nechtel jsem se vas nejak dotknout, ale takto nizke ceny jeste chvilku nebudou. Snizeni ceny na kterou zde v diskuzich ceka asi kde kdo ja osobne ocekavam ke konci roku 2017. Zacatek roku 2018.

                5. No trilete auto urcite neni
                  No trilete auto urcite neni zanovni…..
                  Jako zanovni bych oznacil predvadecku do 1 roku stari a do 5 max 10 tisic km…

                6. Auto s ročním nájezdem
                  Auto s ročním nájezdem 20.000km není otázka pohonu, ale konkrétního řidiče. My máme s Leafem roční nájezd cca 33.000km, takže 20.000km za cca 8 měsíců. Naopak pokud je někdo sváteční řidič a najede 20.000km za 3 roky, tj. 7.000km za rok, tak to je potom nesmysl, aby si EV kupoval.

    2. když jsem loni kupoval
      když jsem loni kupoval Leaf, tak jsem ho objednával v květnu s dodáním říjen (nakonec byl „už“ zač. září) – byl ve vyšší výbavě. On asi jinak o ně v Evropě zájem bude. Určitě je pravda, že víc se prodávají vyšší výbavové stupně, a proto ty základní verze, které si dealeři nabrali na šop, tak jim pak zůstávají a mohou se následně i relativně levně odprodávat. Dnes už se dle mých info, předváděcí Leafy berou jen vyšších výbavách a s 30aku.

  5. „Nový Leaf by mohl být v
    „Nový Leaf by mohl být v evropském prostoru díky normě NEDC propagován s dojezdem kolem 400 km.“

    Tak to ani vo sne. To je aj na NEDC prilis optimisticky dojazd. Pri tejto baterke pocitam realny dojazd niekde pri 220-250km. Co je fajn ale konkurencia je uz dalej.

    Suhlasim s nazorom, zeby mohli popracovat aj na eNV200 verzii ale hlavne tam dat bateriu nad 50kWh. Verim ze tych 10kWh tam uz nejako napasuju do konca dalsieho roka a potom to oficialne prehlasujem za elektromobil a nie elektrohracku. Uz su celkom blizko k tejto hranici.

    1. 400 je asi moc, i kdyz pri
      400 je asi moc, i kdyz pri 45 kWh baterce to neni uplne nerealne ne? (pri zlepseni aerodyamiky).
      Jinak konkurence o moc dal neni, ono te konkurence moc neni ne? Jedina lepsi konkurence bude Bolt, ktery prijde asi v podobne dobe, ale asi bude stat o kus vice (ceska cena cca 1,2 mega bych tipnul).

      1. Sorry zabudol som napisat
        Sorry zabudol som napisat meno. Ten prispevok od anonyma je moj.

        Nemyslim si ze s 45kWh bateriou by bolo realne 400km a dokonca ani 300km. 400km dava TMS s 85kWh bateriou.

        Lenze cena nie je problem. Ak nieto vyrobi dobre auto s dostatocnym dojazdom aj za cenu 40000 tak je len otazka casu az ta cena pojde na 30000 a potom neskor na 20000. Ak ale niekto bude cenu drzat stale na 30000 a bude len kozmeticky upravovat niekolko rokov dojazd, ktory naviac bude vzdy iba kompromisny, tak to nie je pre nas dobre.

        Ano tou konkurenciou som myslel Bolta. Neskor pribudne aj Tesla. Verim ze je to konkurencia s dojazdom na 300km alebo kapacitami baterii 50kWh a viac. To su auta ako tak vhodne aj na dlhsie dojazdy a bez potreby mat EV ako druhe auto.

        1. No tak v clanku se pise
          No tak v clanku se pise dojezd dle NEDC, a podle toho by to problem by asi nemel – dnesni 30 kWh ma NEDC dojezd 250 km, ciste prepoctem na 45 kWh to dava 375 km. Pokud se jim podari trochu zlepsit aerodinamiku, nebo elektrickou vyzbroj tak to 400 bude….
          To ze pri beznem jezdeni to auto da mnohem min je jasne..

        2. Tesla má ale taky jinou
          Tesla má ale taky jinou hmotnost a jiný výkon a z toho plyne výrazně vyšší průměrná spotřeba. I když 400km na 40kWh mi přijde jako přestřelené, možná tak po městě. Reálně bych to viděl ve smíšeném provozu někam ke 300km a 200km po dálnici bez toho, aby se člověk musel omezovat.

      2. musel by mít pr. spotřebu
        musel by mít pr. spotřebu cca 10-11kWh/100km což je opravdu s Leafem v běžném provozu nereálné. Ovšem po městě s rychlosti do 50-60km/h by to v létě při ideální teplotě možná šlo. Mají to opět počítáno podobnou metodou jako dojezd u NL24 – 199km.

    2. No 50 je proste hodne
      No 50 je proste hodne nakladne, Leaf se zatim porad drzi jako suverenne nejlevnejsi pouzitelne EV a 50 kWh baterka pri dnesni cenach baterky cca 200 USD/kWh je holt drahy spas (cca 250 tisic korun, to je pomalu vyrobni cena celeho superbu jen za baterku pro auto o tridu nizsi)…

    3. eNV200 by opravdu ty
      eNV200 by opravdu ty silnější baterie potřeboval, navíc je má kam dát. Místo na ně je jak v předním kufru, kde není spalovací motor, tak před a za zadní nápravou, kde není nádrž. Prozatím má smysl ho využívat na rozvozy s možností průběžného nabíjení palubní 6,6 kW nabíječku, takže 24 kWh baterii lze mít stále skoro plnou. Třeba pán ze stavební firmy specializované na RD v době stání na staveništi nabíjí z provizorního Antoníčka. Než vyloží nebo rozdá práci nebo zkontroluje co třeba, má zase skoro plnou. Doma už přes noc nenabíjí, dojíždí k večeru skoro plný. Ovšem rozvoz třeba pošty po městě už by asi žádal rychlonabíječku v depu, protože při zastávkách u adresátů to nejde a nakládání v depu je rychlé. A také je žádoucí aby auto bylo stále v pohybu a měnil se jen řidič a náklad.

Napsat komentář